فرماندار شیراز: پروژه بین الحرمین مشکوک است

کدخبر: 2375248

فرماندار شیراز با مشکوک خواندن پروژه بین الحرمین، انتخاب عنوان "بین الحرمین " برای این پروژه را در جهت تخریب و به انحراف کشاندن افکار عمومی دانست

حسین قاسمی فرماندار شهرستان شیراز به همراه تعدادی از مسئولان دستگاههای اجرایی با حضور در حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع) مشکلات این حرم مطهر را مورد بررسی قرار داد و در این راستا از همه دستگاههای ذیربط خواست برای اجرای طرح توسعه حرمین مطهر بسیج شوند.

وی اولویت اصلی خود را در سال جاری توجه ویژه به حرمین مطهر به ویژه حرم مطهر شاهچراغ (ع) و حرم سید علاءالدین حسین (ع) عنوان کرد و افزود: با پیگیری های صورت گرفته توسط حضرت آیت الله ایمانی و استاندار فارس بودجه ای که برای توسعه حرمین مطهر در نظر گرفته شده بودجه مناسبی است و تمام توان ما نیز از ابتدای سال برای رفع مشکلات حرمین مطهر به کار گرفته خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: با توجه به تاکید آقای استاندار در سال جدید باید مسائل مرتبط با توسعه شاهچراغ (ع)، حرمین مطهر و فضاهای اطراف این اماکن مقدس با تمام توان پیگیری شود.

وی با اشاره به استقبال قابل توجه زائران و مسافران نوروزی در ایام نوروز و سایر مناسبت های سال از حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت سیدعلاء الدین حسین (ع) گفت: آمار بیش از 8 میلیون نفری حضور زائران در حرم مطهر شاهچراغ و آمار بالغ بر یک میلیون و پانصدهزار نفری زوار در حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین که در مواقعی ده برابر بازدید کنندگان آثار تاریخی و فرهنگی از جمله تخت جمشید، حافظیه و سعدیه بوده است مسئولیت ما را در توجه بیشتر به حرمین مطهر امام زاده های واجب التعظیم سنگین تر می کند.

حسین قاسمی با بیان اینکه امروز حرم مطهر شاهچراغ (ع)و حرم سید علاءالدین حسین (ع) به صحن جدید و توسعه نیاز دارد، عنوان کرد: در شهر شیراز هیچ گسترشی برای حرم مطهر شاهچراغ (ع) و سید علاءالدین حسین صورت نگرفته در حالی که بعد از انقلاب تعداد زیادی صحن به حرم مطهر امام رضا (ع) اضافه شده است.

فرماندار شیراز در ادامه از تشکیل کمیته ای جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات حرمین مطهر در شهرستان شیراز خبر داد و عنوان کرد:در سال جاری باید غبار مظلومیت‌ را از امامزاده‌های شیراز پاک کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز معنوی زائران باشیم.

وی با اشاره به آمار قابل افتخار زائران سومین حرم اهل بیت (ع) از حرم مقدس سیدعلاء الدین حسین (ع) تأکید کرد: همه دستگاههای اجرایی باید بسیج شوند تا با توسعه صحن حرم مطهر (ع)، شرایطی را فراهم نمایند که شایسته زائران و عاشقان اهل بیت (ع) باشد.

قاسمی خواستار توسعه هر چه سریعتر صحن حرم آستان محمدی شد و تأکید کرد: باید فضایی در آستان سیدعلاء الدین حسین (ع) ایجاد شود که هم محوطه صحن این آستان و هم محوطه درونی آن پاسخگوی زائران میهمان و همشهریان عزیز باشد و از سویی دیگر باید با توسعه صحن حرم بتوانیم در مراسم مختلف مذهبی رضایت زائران را شاهد باشیم.

وی احداث پارکینگ در جوار آستان سیدعلاء الدین حسین (ع) را ضروری دانست و تصریح کرد: زائران باید برای زیارت از خدمات رفاهی شهری برخوردار باشند تا با استفاده از پارکینگ آستان محمدی شرایط مناسب برای زیارت فراهم شود.

فرماندار شیراز نکته مهم دیگری را که مسئولین شهری باید مورد توجه قرار دهند، ساماندهی وضعیت مقابل آستان دانست و اضافه کرد: معتادان، متکدیان و دست فروشان باید از این محل جمع آوری وساماندهی شوند تا یک فضای مذهبی و معنوی در اطراف حرم ایجاد شود.

فرماندار شیراز از شهرداری و نیروی انتظامی خواست به صورت جدی و قاطع اطراف حرم مطهر را از وجود دست فروش ها پاکسازی کنند.

وی گفت: اگر جمع‌آوری و ساماندهی دست فروشان، معتادان و متکدیان نیازمند تملک اطراف حرم باشد این امر باید هر چه سریعتر محقق شود.

قاسمی با بیان اینکه فضای معنوی و عرفانی اطراف حرم مطهر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد گفت: همه موظف هستیم به موجب برکت حضور آرامگاه نورانی حضرت سیدعلاء الدین حسین (ع) بسترهای فرهنگی و مذهبی بسیاری در جوار این حرم مطهر ایجاد کنیم.

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف هر چه سریعتر وضعیت پروژه‌ به اصطلاح بین الحرمین شد و گفت: با توجه به حجم زیاد زائران آستان احمدی و محمدی (ع) در ایام نوروزی دیگر هیچ توجیهی برای کوتاهی در بهسازی اطراف حرمین مطهر و توسعه آنها قابل قبول نیست.

قاسمی با بیان اینکه «پروژه به اصطلاح بین الحرمین به شدت مشکوک است و احداث آن با هدف خاصی صورت گرفته»، افزود: مسئولین وقت بدون هماهنگی و اطلاع متولیان این بقاع متبرکه عملیات احداث پروژه را شروع کرده اند ضمن اینکه احداث این پروژه باعث انسداد مسیر مناسب حرمین مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت سید علاءالدن حسین (ع)می شود.

فرماندار شیراز با بیان اینکه در آینده با آغاز فعالیت مجتمع تجاری بین الحرمین و ازدحام حاصل از آن فاجعه به بار خواهد آمد، تصریح کرد: از بین بردن فضای معنوی اطراف حرمین مطهر (ع) از دیگر آثار این پروژه می باشد.

قاسمی در ادامه از خریداری مجموعه بین الحرمین توسط وزارت دفاع خبر داد و گفت: با توجه به رایزنی ها و صحبت های به عمل آمده با وزیر دفاع ،این وزارت به دنبال آن است که با پرداخت حقوق صاحبان پروژه ،مجموعه را خریداری کند.

قاسمی در ادامه با اشاره به نام پروژه بین الحرمین گفت: انتخاب عنوان "بین الحرمین " برای این پروژه در جهت تخریب و به انحراف کشاندن افکار عمومی بوده است این در حالی است که طرح توسعه حرمین مطهر با عنوان "بین الحرمین" اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه به اصطلاح بین الحرمین باعث به بن بست رسیدن حرم شده است به سایر سرمایه گذاری های صورت گرفته طی سال های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت:متاسفانه در بعضی سرمایه گذاری های صورت گرفته در شیراز ردپاهایی دیده می شود که این امر خوشایند نیست و به موقع این قضیه را برای مردم باز خواهم کرد.

فرماندار شیراز در ادامه در پی درخواست تولیت آستان محمدی طواف و برپایی نماز برای اموات در جوار حرم سید علاءالدین حسین (ع) را یکی از عوامل اصلی ایجاد ترافیک در این منطقه دانست و اظهار داشت:از این پس طواف و برپایی نماز میت در مقابل حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین (ع) ممنوع است و نیروی انتظامی اجازه نخواهد داد میتی در مقابل آستان محمدی طواف داده شود.

وی گفت: یکی از وظایف مسئولین شهری و مسئولین جذب اعتباراتی است که توجهی خاص به عمران، بهسازی اطراف حرم آستان محمدی داشته باشند ضمن اینکه در این راستا شرکت عمران و بهسازی باید با سرعت بیشتری طرح توسعه حرم را اجرایی نماید.

فرماندار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که توسط تولیت آستان محمدی (ع) مطرح شد از شهرداری و سایر دستگاهها خواست هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکلات اقدام نمایند که در این راستا مقرر شد شهرداری تا پایان خرداد ماه سال جاری نسبت به آسفالت محوطه آستان محمدی اقدام نماید.

گفتنی است بحث تملک خانه های اطراف حرم مطهر آستان محمدی نیز جهت احداث پارکینگ مورد بررسی قرار گرفت که در این خصوص نیز مقرر شد جلسه ای با حضور صاحبان منازلی که حاضر به فروش خانه های خود نیستند برگزار شود تا مساله هر چه سریعتر تمام شود.

در ادامه مهندس امینی معاون اجرایی شهرداری شیراز نیز اعلام کرد: با توجه به اهمیت مساله سد معبر در اطراف حرمین مطهرشاهچراغ (ع) و سید علاءالدین حسین (ع) در سال جاری اکیپ ویژه ای به این دو حرم مطهر اختصاص داده شده که امیدواریم زمینه رضایت زوار را فراهم آورد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر: