آغاز تخریب در کلاک

کدخبر: 2371821

در این اراضی در شهرک کلاک با سوء‌استفاده و برقراری روابط ناسالم ساخت‌وساز انجام شده بود که با توجه به آرای قطعی دیوان عدالت اداری مبنی بر اعاده اراضی به وضع سابق، تخریب و قلع و قمع ساخت‌وسازها از دیروز آغاز شده و تا تخریب همه 62 پلاک ادامه دارد

بر اساس اعلام روابط عمومی حوزه قضائی بخش لواسانات تخریب ساخت و سازهای غیرقانونی در اراضی معروف به کلاک آغاز شد.

بر اساس این اطلاعیه اراضی مذکور کاربری کشاورزی و باغی دارد و در مکانی خارج از محدوده قانونی شهر و در حوزه آبریز سد لتیان و مشرف به این سد که هرگونه ساخت و ساز برابر ضوابط و مقررات ممنوع است، واقع شده است.

روابط عمومی حوزه قضائی لواسانات افزوده است: متأسفانه عده‌ای در این اراضی با سوءاستفاده و برقراری روابط ناسالم به ساخت و ساز اقدام کرده و با توجه به آرای قطعی دیوان عدالت اداری مبنی بر اعاده اراضی به وضع سابق، تخریب و قلع و قمع ساخت و سازها از دیروز آغاز شده و تا تخریب همه پلاک که ۶۲ مورد است، ادامه دارد.

این اطلاعیه از استمرار جلسات کمیسیون ماده صد شهرداری به منظور ابطال پروانه‌های ساخت و ساز در این پلاک‌های ثبتی خبر داد و اعلام کرد: در منطقه کلاک ۶۲ پروانه ساخت و ساز صادر شده است که با توجه به رأی دیوان عالی کشور، شهرداری ملزم به ابطال پروانه‌ها گردید و آرای کمیسیون ماده صد مبنی بر تخریب صادر شده است و جلسات کمیسیون ماده ۱۰۰ در خصوص تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز ادامه دارد.

حوزه قضائی لواسان خاطرنشان کرده: افراد با سوءاستفاده از قدرت و ثروت ساخت و سازهایی مازاد بر صدور پروانه داشته‌اند که کمیسیون ماده ۱۰۰ رأی بر تخریب این ساخت و سازها صادر کرده و دیوان عدالت اداری نیز این رأی را تأیید کرده و در مرحله اول ساخت و سازهای مازاد تخریب می‌شود و قطعاً این اقدام تا مرحله‌ای که اراضی به کاربری کشاورزی برگردد، ادامه دارد.

اطلاعیه حوزه قضائی لواسانات شش پلاکی که امروز در حال تخریب است را متعلق به حسن نجفی متهم فراری در پرونده طبری عنوان کرد.

بنابراین گزارش، حسن نجفی متهم ردیف دوم پرونده اکبر طبری بود که با دستگیری متهم اصلی پرونده به خارج از کشور متواری شد و به مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری در امر ارتشاء، پرداخت رشوه به اکبر طبری و پرداخت رشوه به غلامرضا منصوری قاضی وقت اجرایی لواسان به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو، متهم است.

ارسال نظر: