عضو هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر خبر می‌دهد:

نمایش قدرت فیلم‌اولی‌ها در فجر چهل‌ویکم

کدخبر: 2376145
خبرنگار:

عضو هیات انتخاب جشنواره فجر امسال از حضور پرقدرت فیلم‌اولی‌ها در این رقابت خبر می‌دهد. او همچنین از حضور برخی چهره‌هایی که «از بیرون وانمود می‌شود چندان رغبتی به کار ندارند» در جشنواره امسال می‌گوید.

«محمدحسین نیرومند»، عضو هیات انتخاب جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر، در گفتگو با نشریه این جشنواره یکی از ویژگی‌های مهم این جشنواره را «عدالت فرهنگی» ذکر کرده و «ساخت فیلم در گستره ایران‌زمین از شمال‌غربی تا جنوب‌شرقی» و «تنوع اقلیمی» را نمونه آن دانسته است. نیرومند همچنین گفته است که گونه «دفاع مقدس» فجر امسال توجه هیات داوران را به خود جلب خواهد کرد. وی همچنین درمورد حضور فیلم‌اولی‌ها در جشنواره امسال اینطور ادامه داده است: «اجازه بدهید در این مقطع مصداقی صحبت نکنم اما به نظر می‌رسد فیلم‌های این کارگردان‌ها جزو بهترین‌های جشنواره امسال خواهد بود.»

عضو هیئت انتخاب فیلم جشنواره فجر درمورد «تلاش‌ها برای کم‌رونق ساختن جشنواره فجر امسال» می‌گوید: «جشنواره امسال نشان خواهد داد که جریان تولید در سینمای ایران بزرگتر از آن است که برخی حرکت‌ها خللی در آن ایجاد کند.» او ضمن اینکه از جشنواره فجر به عنوان «جشنواره ملی سینمای ایران» یاد کرده خبر داده‌است برخی چهره‌ها که «از بیرون وانمود می‌شود چندان رغبتی به کار ندارند» فعالانه در جشنواره امسال حضور دارند.

نیرومند درنهایت درمورد سطح کیفی آثار جشنواره امسال می‌گوید: «با جرات می‌توانیم بگوییم میانگین سطح کیفی و فنی فیلم‌های امسال اگر از فیلم‌های سال گذشته بیشتر نباشد، کمتر نخواهد بود.»

بعد از اعلام نامزدهای حضور در رقابت فیلم امسال در پنجم بهمن‌ماه، چهل‌ویکمین سیمرغ فیلم ایران، دوازدهم بهمن به پرواز در خواهد آمد.

ارسال نظر: