نشست خبری دبیر جشنواره فیلم فجر

«روح جدید» سینما در فجر امسال

کدخبر: 2376195

دبیر جشنواره فیلم فجر امسال از «گرافیک ویژه سینمای ایران» در جشنواره چهل و یکم می‌گوید. بخش بین‌الملل جشنواره اما همچنان مسکوت مانده است.

نشست خبری جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر امروز دهم بهمن‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. مجتبی امینی دبیر جشنواره در مورد هنرمندانی که فیلم در جشنواره دارند اما تمایل به حضور در این رویداد ندارند گفت: «شاید مسائل اجتماعی دخیل باشد یا شخصی. ولی حاشیه‌ها تاثیری در بستر عدالت خواهی نمایش فیلم‌ها نخواهد داشت و ملاک ما نظر تهیه‌کننده است.»

دبیر جشنواره فیلم فجر در مورد فضای کلی آثار در جشنواره امسال می‌گوید: «امسال مخاطبان با گرافیک ویژه‌ای از سینمای ایران روبرو می‌شوند، به هرحال سالها آثار در تک لوکیشن و شهری بود ولی امسال خط تولیدی شکل گرفته است که تنوع ژانری آن مخاطب را راضی می‌کند و بسته خوبی برای اکران سال بعد خواهیم داشت.» امینی همچنین فیلم‌های حاضر در جشنواره امسال را نشان دهنده «روح جدیدی» دانست که به سینما وارد شده است.  او همچنین درمورد بخش بین‌الملل جشنواره گفته از میان 588 اثر ارسال شده به جشنواره 26 اثر از 25 کشور دنیا انتخاب شده است. او ارائه جزئیات بیشتر درمورد بخش بین‌الملل جشنواره را به روزهای آینده موکول کرد. گفتنی است در فاصله دو روز مانده به شروع جشنواره، آثار بخش بین‌الملل هنوز معرفی نشده‌اند.

مجتبی امینی درمورد وضعیت سیمرغ مردمی امسال گفته به دلیل اضافه شدن چند اثر در «نیمه‌های جشنواره» به رقابت، شرایط برای برقراری عدالت در سیمرغ مردمی فراهم نمی‌شود. اما او در عین حال اضافه کرده است: «تا الان که اینجا هستیم نمی‌توانیم ۲۴ اثر را در سبد بخش رای‌گیری مردمی قرار دهیم ولی باز هم امشب جلسه داریم تا درباره سیمرغ مردمی تصمیم گیری کنیم.»

دبیر فجر چهل‌ویکم در مورد اختلالات پیش‌آمده در سامانه‌های فروش بلیت گفت: «ما روی این سه سامانه ماه‌ها کار کردیم ولی شرایط اینترنت کشور و دیتاسنتر گاهی کُند می‌شود و اختلال‌هایی پیش می‌آید که وزارت ارتباطات باید بررسی و کمک کند.»

مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی نیز در بخش پایانی نشست اعلام کرد که طبق اطلاعات بخش آی تی جشنواره از ساعت ۱۰ تا ۱۲ بیش از ۶۵۰۰ قطعه به صورت تک فروشی فروخته شده است و در این دوره ۱۹ خبرنگار از رسانه‌های خارجی این رویداد را پوشش می‌دهند.

در ابتدای این نشست نیز از پوستر بخش بین‌الملل جشنواره رونمایی شد.

ارسال نظر: