معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی:

شصت درصد فعالیت پلتفرم‌های خارجی رباتیک است

کدخبر: 2376390

قاسم خالدی معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفته است که متن شکایت از پلتفرم‌های خارجی آماده است. او همچنین درمورد این پلتفرم‌ها گفته بیش از ۶۰ درصد از فعالیت‌هایشان رباتیک است.

قاسم خالدی، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوای مرکز ملی فضای مجازی در مصاحبه با خبرگزاری مهر از آماده شدن متن شکایت بین‌المللی ایران از پلتفرم‌های خارجی خبر داده است. او در این مورد اینچنین توضیح داده است: «چرا باید گوگل شرایط چین را بپذیرد برای اینکه قدرتشان را با سکوهای داخلی‌شان اثبات کرده‌اند. گوگل این را می‌داند و حتی برای سهم محدود خود از بازار چین تلاش می‌کند.»  خالدی درمورد عدم پاسخگویی پلتفرم‌های خارجی به نامه ایران مبنی بر پذیرش شرایط فعالیت در کشور اظهار داشته: «سکوهای خارجی زمانی جواب نامه ما را خواهند داد که مطمئن باشند ما سکویی داریم که اگر اینستاگرام خودش هم به ما سرویس ندهد، سکوی داخلی نیاز ما را برطرف می‌کند.»

معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی درباره طرح شکایت از سکوهای خارجی گفته است: «در رابطه با طرح شکایت بین‌المللی مستنداتش جمع آوری و طرح شکایت آماده شده است تا بتوانیم در این زمینه حقانیت خودمان را در اینکه سکوهای خارجی با ما رفتار دوگانه دارند در حوزه بین‌الملل به اثبات برسانیم. ما شکایت خود را از سکوهای خارجی مسدود شده حتماً پیگیری خواهیم کرد.»

در بخش دیگری از مصاحبه نیز خالدی این ادعا که میزان فعالیت کاربران ایرانی در سکوهای فیلتر شده همچنان ادامه دارد و فیلتر کردن آنها اقدام اثربخشی نبوده است را رد کرده و گفته است: «این درست نیست. ما با سکوهایی مواجه هستیم که بیش از ۶۰ درصد از فعالیت‌هایشان رباتیک است. در کنار این سکوهای داخلی داریم که از بات یا ربات به صورت عمومی استفاده نمی‌کنند و اکانت‌ها و آمارهایشان واقعی است.»

ارسال نظر: