رئیس مجلس:

تک‌بعدی بودن لایحه‌ی حجاب یک آسیب است

کدخبر: 2376946
خبرنگار:

رئیس مجلس در سومین نشست تخصصی بررسی لایحه عفاف و حجاب در مشهد، «تک بعدی» بودن لایحه‌ی حجاب را آسیب دانست و بر استفاده از نظرات مختلف درباره‌ی این لایحه تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف در سومین نشست تخصصی بررسی لایحه عفاف و حجاب در مشهد گفت: به عنوان یک نماینده، شهروند، بسیجی و کسی که میراث دار شهدا هستیم باید بررسی همه ابعاد این لایحه را دنبال کنیم تا ان شاء الله به قانونی به تمام معنا و دارای تمامی ساحت‌های لازم برسیم.

وی اظهار داشت: جنس کار در لایحه یاد شده به گونه‌ای است که تنها با کمیسیون قضایی و حقوقی و کمیسیون فرهنگی نمی شود به یک قانون جامع رسید، کار روی این لایحه یک کار جمع سپاری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌ها و مرکز تحقیقات مجلس در قم امکانات خوبی را در اختیار دارند، ادامه داد: باید اجازه دهیم هر کسی هر حرفی دارد، موافق و مخالف در صحن علنی آزادانه بیان کند و به جمع بندی خوبی برسیم.

باب گفتگو با نوجوانان در مقوله حجاب باز شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز پس از پایان این نشست  اظهار داشت: باید باب گفت وگو و مباحثه در موضوع حجاب و عفاف را در جامعه باز کرد، به خصوص که مخاطبان اصلی که با حوزه حجاب آشنا نیستند نوجوانان هستند و باید فضای بحث و گفتگو در این حوزه با نوجوانان را باز نمود.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی افزود: صاحب‌نظران حوزه فرهنگی، حجاب و خانواده از مشهد و برخی نمایندگان از خراسان رضوی و کمیسیون های فرهنگی و قضایی نظرات خود را درباره لایحه بیان کردند البته معتقدم تک‌بعدی بودن این لایحه یک آسیب است.

وی همچنین گفت: علاوه بر اینها با خط مقدم ترویج‌دهندگان بی‌حجابی، هنجار شکنان و معاندان باید با کار امنیتی و برخورد قهری و قضایی برخورد نمود.

سومین نشست تخصصی بررسی ابعاد لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب روز جمعه با حضور رئیس قوه مقننه، جمعی از نمایندگان مجلس و صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی در مشهد برگزار شد.

 

ارسال نظر: