حل مشکلات فرهنگی اجتماعی با اقتضائات بومی استان‌ها

کدخبر: 2377529
خبرنگار:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: مشکلات فرهنگی اجتماعی استان‌ها باید به فراخور شرایط و دستگاه‌های فرهنگی حل شود و راهکارهای ارائه شده در این زمینه برای هر منطقه بومی‌سازی شود.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان افزود: اعضای استانی شورا از مسایل استان و شهرستان ها اطلاع دارند و باید با سازمان های مرکزی خود مشکلات مرتفع نمایند و راهکارها به فراخور مشکلات استان ارائه شود و بومی سازی حل مسایل در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: قرارگاه فرهنگ عمومی باید با توجه به این اقتضائات اقدام کند و از طرفی سایر دستگاه ها هم قرارگاه را به رسمیت بشناسند تا بودجه ها توسط خود دستگاه اما با نقشه راه قرارگاه هزینه شود.

وی با بیان اینکه سند مهندسی فرهنگی اجتماعی کشور نقشه قرارگاه است تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی استان ها قرارگاه فرهنگی اجتماعی است که باید با برش استانی پیش رود و لازم است برای عملیاتی کردن این سند، پروژه های کمی و کیفی تعریف شود.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با تاکید بر تعریف جزییات، اهداف، جوامع هدف و بودجه در برنامه های کلی شورای فرهنگ عمومی در لرستان گفت: این شورا نه یک جلسه برای ارائه گزارش بلکه یک قرارگاه و تنظیم گر عملیات و اقدامات اجرایی در حوزه فرهنگی و اجتماعی است بنابراین دستگاه ها باید بپذیرند همگام با این قرارگاه حرکت کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور همچنین با اشاره به جریان جنگ فرهنگی و تهدید نسل های آینده اضافه کرد: ارتباط با جوانان و پاسخ به شبهات آنها ضروری است که در این راستا برخی فعالان حوزه فرهنگی باشد آموزش های تخصصی را فرا بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه همچنین در مورد طرح مطالبه مردم استان مبنی بر حفظ کاربری فرهنگی اراضی موسوم به پادگان ۰۷ خرم آباد گفت: مسوولان استان در این رابطه جمع بندی کنند و چنانچه لازم باشد از ظرفیت های لازم برای حل این موضوع استفاده خواهد شد.

ارسال نظر: