رفع بی‌تفاوتی در جامعه، رسالت اصلی ستاد امر به معروف

کدخبر: 2378146
خبرنگار:

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با یادآوری این نکته که در بحث فریضتین همه مسئول هستیم، تأکید کرد: ایده‌آل امر به معروف و نهی از منکر یعنی جامعه به جایی برسد که اگر فرد خلافی انجام داد، مردم به او تذکر لسانی بدهند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور؛ حجت‌الاسلام دکتر محمدحسین طاهری آکردی در برنامه تلویزیونی «به خانه بر می‌گردیم» شبکه ۵ به تشریح جایگاه ستاد پرداخت و بیان داشت: ستاد امر به معروف ستاد بوده و صف نیست، به همین دلیل نیروی اجرایی خاصی ندارد.

وی وظیفه ستاد امر به معروف را تنظیم‌گری امر دین در جامعه دانست و بیان داشت: ستاد قانون‌گذار و مجری نیست، بلکه تنظیم‌گر قوانین برای رسیدن به حکمرانی متعالی و حکومت الهی است.

این مقام مسئول، آموزش فریضتین، احیای تشکل‌های مردمی، ایجاد شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر، نظارت بر عفاف و حجاب و حمایت از آمران و ناهیان را ۵ وظیفه قانونی ستاد امر به معروف برشمرد که با هدف جلوگیری از ایجاد فرهنگ «بی تفاوت بودن در جامعه» پیگیری می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با یادآوری این نکته که در بحث فریضتین همه مسئول هستیم، تأکید کرد: ایده‌آل امر به معروف و نهی از منکر یعنی جامعه به جایی برسد که اگر فرد خلافی انجام داد، مردم به او تذکر لسانی بدهند.

دکتر طاهری آکردی تصریح کرد: امر به معروف به معنای این است که اگر انحرافی در تعالی و اخلاق جامعه دیدیم، واکنش نشان دهیم که در یک کلمه به معنای بی تفاوت نبودن است و اگر بتوانیم این فرهنگ را پیاده سازی کنیم جامعه به تعالی می‌رسد.

حجت‌الاسلام دکتر طاهری، انتشار منکر را نوعی از منکر عنوان کرد و با تأکید بر قانون‌مند شدن فضای مجازی اظهار داشت: متأسفانه در کشور آزادی‌ها هم رها است و افراد پاسخگوی عملکرد خودشان در فضای مجازی نیستند، در حالی که غرب برای فضای مجازی خود قانون دارد.

دبیر ستاد امر به معروف کشور با بیان این‌که برخی از افراد در فضای مجازی به دنبال تبلیغ زندگی اشرافی هستند، گفت: این‌گونه رفتار‌ها برخی از افراد جامعه را به سمت ناامیدی می‌کشاند، چرا که نمی‌توانند چنین زندگی را برای خود و خانواده فراهم کنند.

دکتر طاهری آکردی در ادامه سخنان خود به سازماندهی و قانون‌مند شدن تشکل‌های مردمی در ستاد امر به معروف اشاره کرد و اظهار کرد: رئیس جمهور محترم در جلسه‌ای تأکید کردند که ستاد امر به معروف در دستگاه‌ها ورود داشته و از آن‌ها مطالبه‌گری کند.

وی همچنین برای مطالبه‌گری آدابی دانست و بیان داشت: نخستین گام در مطالبه‌گری شناخت معروفات و منکرات در دستگاه‌ها است و معروف و منکر هر دستگاه متفاوت‌تر از دستگاه دیگر است.

 

ارسال نظر: