روسیه با دو فیلم در تهران

کدخبر: 2378429
خبرنگار:

دو فیلم از کشور روسیه با عناوین «خانه‌ای که داشتیم» و «چکامه‌ای درباره میهن‌هایمان» در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در جشنواره فیلم کوتاه تهران، فیلم «خانه‌ای که داشتیم» به کارگردانی آندری کرچتوف در بخش فیلم کوتاه داستانی و «چکامه‌ای درباره میهن‌هایمان» به کارگردانی ایگور خرلاوموف در بخش فیلم کوتاه پویانمایی از روسیه شرکت کرده‌اند.

در این جشنواره، مسترکلاس‌هایی با حضور سینماگران روس برگزار می‌شود. مارینا میگونوا؛ نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده روس از «فیلم‌سازی کوتاه به بلند» در دومین روز  جشنواره (جمعه 28 مهرماه ساعت 19) برای علاقه‌مندان سینما می‌گوید. 

مارینا میگونوا که ۱۷ پروژه سینمایی، سریال، مستند و فیلم‌کوتاه را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد، فارغ‌التحصیل فیلم‌سازی از «گراسیموف» به عنوان با قدمت‌ترین دانشگاه و مدرسه سینمایی جهان است و جوایز متعددی را از جشنواره‌های سینمایی جهان کسب کرده است.

همچنین، دوشنبه اول آبان‌ماه؛ مسترکلاس برای «حقیقت‌جویان» از نشست‌های تخصصی «۴۰-۲۰» از ساعت 19 با عنوان «سینمای حقیقت‌جویان» به همراه جلسه پرسش و پاسخ، در قالب ارتباط تصویری با نیکیتا میخالکوف برگزار خواهد شد.

میخالکوف، از اساتید بزرگ سینمای روسیه و جهان است که خلق بیش از ۱۰۰ فیلم‌کوتاه و بلند و ۶۴ سال سابقه فیلم‌سازی در مقام نویسنده، کارگردان، بازیگر و تهیه‌کننده را در کارنامه خود دارد. او نشان‌ها و جوایز متعدد بین‌المللی را از رویدادهایی همچون اسکار، کن و ونیز و نشان درجه یک شایستگی برای میهن و بالاترین نشان افتخار کشورهای فرانسه و ایتالیا را دریافت کرده است.

شایان ذکر است، چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ در حال برگزاری‌ است.

 

ارسال نظر: