ابراهیم حاتمی‌کیا در فیلمی درباره نادر ابراهیمی حضور یافت

کدخبر: 2001122

"بار دیگر مردی که دوست می‌داشتیم" به کارگردانی محمدحسن یادگاری زندگی نادر ابراهیمی است که ابراهیم حاتمی‌کیا در آن حضور دارد

به گزارش گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، فیلم مستند «بار دیگر مردی که دوست می داشتیم» روایتی از زندگی نویسنده‌ معاصر، نادر ابراهیمی است که محمد حسن یادگاری کارگردانی آن را بر عهده داشته است.

بر اساس این گزارش، این مستند روایت مواجه نادر ابراهیمی به عنوان یک هنرمند متعهد با جریان شبه روشنفکری در تاریخ معاصر ایران است؛

نادر ابراهیمی با نگارش کتاب هایی چون: «ابن مشغله»، «ابوالمشاغل»، «یک عاشقانه آرام»،«چهل نامه کوتاه به همسرم»، «بار دیگر شهری که دوست می داشتیم»، «سه دیدار»، «آتش بدون دود» جزو یکی از نویسندگان پرفروش تاریخ معاصر ایران به شمار می آید و در عرصه های مختلفی چون فیلمسازی، خبرنگاری، ترانه سرایی، داستان نویسی کودکان، نمایشنامه نویسی، فیلمنامه نویسی و تدریس هم فعالیت داشته است .

نام این مستند که از نام یکی از آثار نادر ابراهیمی برداشته شده و به مبارزات انقلابی نادر که برای رسیدن به جامعه ایده آل از دهه 30 تا دهه 70 شمسی انجام شده، می پردازد. در این مستند 60 دقیقه ای شاهد افرادی چون کیومرث پوراحمد، ابراهیم حاتمی کیا، فرزانه منصوری (همسر نادر ابراهیمی)، اکبر عالمی، مصطفی رحماندوست، جمشید گرگین حضور دارند که هرکدام از منظری به صحبت درباره عملکرد نادر ابراهیمی در دهه های مختلف تاریخ معاصر ایران می پردازند. در واقع تقابل نادر ابراهیمی و جدایی نادر از جریان روشنفکری، خط روایی اصلی این فیلم را تشکیل می دهد .

گفتنی است، دست اندرکاران این فیلم عبارتند از محمد حسن یادگاری، نویسنده و کارگردان؛ شیرین معصومی، مدیر تولید؛ سیامک سازگار، تصویر بردار؛ موسسه مبین فرداد، مجری طرح و یوسف نادری منش و جواد جواهری، تهیه کنندگان اثر.

ارسال نظر: