آثار نادر ابراهیمی توسط انتشارات سوره مهر چاپ شد

کدخبر: 939646

"نیروی هوایی"، "پدر چرا توی خانه مانده است"، "برادرت را صدا کن"، "جای او خالی" و "سحرگاهان همافران اعدام می‌شوند" تولید دفتر ادبیات انقلاب است که توسط این انتشارات راهی بازار کتاب شد

به گزارش «نسیم»، فرزانه منصوری، همسر زنده یاد نادر ابراهیمی درباره آثار تازه منتشر شده وی توسط انتشارات سوره مهر گفت: این کتاب‌ها را همسرم در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و در خلال مبارزات آن زمان مردم بر علیه رژیم شاه می‌نوشت.

وی ادامه داد: این مجموعه 5 جلدی قصه‌های انقلاب است که برای بچه‌ها و نوجوان‌ها نخستین بار در سال 57 منتشر شد. در رژیم گذشته بارها جلوی انتشار کتاب‌های نادر را گرفتند و بارها ممنوع القلم شد. البته برای این مجموعه کتاب، به دلیل آن که در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزات آن دوران به نگارش درآمد مشکلی برای همسرم به وجود نیامد.

منصوری خاطر نشان کرد: نادر حتی در آن زمان کتاب‌ها را با دست خط خود می‌نوشت و به انتشارات تحویل می‌داد تا با سرعت بیشتری منتشر شوند. در حال حاضر یک نسخه از داستان‌های دست نویس ایشان را در خانه داریم.

همسر زنده‌یاد ابراهیمی همچنین درباره ویژگی‌ این پنج اثر داستانی گفت: هسرم وقایع تاریخی را با صداقت در قالب داستان به رشته تحریر درآورده است، که در کنار صمیمیت قلم وی، از دیگر مزایای این آثار باید به حجم کم داستان‌ها نیز اشاره داشت.

منصوری در پایان به استقبال نثرهای زنده یاد نادر ابراهیمی در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: نادر آنچه را که در آثارش آورده در واقع زندگی کرده است برای همین است که قلمش خصوصا در نثرهای عاشقانه این روزها مورد استقبال جوانان در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است، زیرا سخنی کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند.

علاوه بر این پنج اثر از زنده یاد نادر ابراهیمی، مجموعه دو جلدی «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آید»؛ توسط سوره مهر منتشر شده که تاکنون به چاپ هشتم رسیده است. این مجموعه دو جلدی نیز روایت داستانی درباره زندگی امام (ره) که توسط این نویسنده شهیر به نگارش درآمده است.

«نیروی هوایی»، «پدر چرا توی خانه مانده است»، «برادرت را صدا کن»، «جای او خالی»، «سحرگاهان همافران اعدام می‌شوند» تولید دفتر ادبیات انقلاب است که هر کدام از این آثار با بهای 3500 تومان با طرح جلد جدید توسط سوره مهر منتشر شده است.

ارسال نظر: