گزارش «نسیم آنلاین» از دهمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و ترتیل خوانی قرآن:

بیماری های اجتماعی در جامعه امروز ناشی از دور بودن از فرهنگ قرآن است

کدخبر: 2064227

امام جمعه موقت تهران گفت: امروزه بشریت از ظلم، ستم، نامهربانی، تجاوز، حق کشی و کودک کشی لبریز شده و از آن رنج می برد. در حقیقت بیماری های اجتماعی در جامعه امروز ناشی از دور بودن از فرهنگ قرآن است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، دهمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و ترتیل خوانی قرآن کریم دارالقرآن کریم امام علی بن ابی طالب ویژه خواهران روز گذشته جمعه دوم مهرماه با حضور و سخنرانی آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد.

دهمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و ترتیل خوانی قرآن کریم دارالقرآن کریم امام علی بن ابی طالب ویژه خواهران با تلاوت قرآن "حنانه خلفی" به صورت "ترتیل خوانی" آغاز شد. سپس رسمی تلاوت قرآن کریم توسط "حامد شاکرزاده" انجام شد.

سپس "مرتضی نجفی قدسی" مدیر دارلقرآن امام علی پیام آیت الله العظمی "مکارم شیرازی" را برای حاضران در این مراسم قرائت کرد. او همچنین گزارشی از این دوره از مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل خوانی قرآن کریم دارالقرآن کریم امام علی بن ابی طالب ویژه خواهران ارائه داد.

در بخش دیگری از این برنامه "دکلمه غدیر" توسط خانم "هستی قدسی" اجرا شد و استقبال بسیار خوب حاضران در این برنامه و سالن را به دنبال خود داشت.

سپس در بخش اصلی برنامه آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران پشت تریبون حاضر شد و در سخنانی، گفت: مراتب خوشحالی و شادی خود را از برگزاری این برنامه و گرایش های نورانی شما و شرکت شما خواهران عزیز در این مسابقات را اعلام می کنم.

وی افزود: قرآن این کتاب انسان ساز و این چراغ هدایت برای بشر در این دنیا است. نکته جالب اینکه در این کتاب می بینیم که 200 مسئله علمی مطرح شده است. در حقیقت قرآن کتاب هدایت انسان ها در این دنیا است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: قرآن بهترین وسیله برای انسان به منظور شناخت خداوند متعال است منتهی انسان تا امروز از قرآن کریم برای دست یابی به این هدف استفاده نکرده است. در حقیقت هر آنقدر از عمر ما انسان ها که با قرآن کریم و خداوند معامله نشود از دست رفته است.

آیت الله صدیقی خاطرنشان کرد: هیچکس به اندازه خداوند تبارک و تعالی بنده خود را دوست ندارد و به بنده خود نزدیک نیست. در حقیقت خداوند از جان ما به ما انسان ها نزدیک تر است. بر این اساس انسان هرجایی که قرار داشته باشد توسط خداوند همراهی می شود.

وی اضافه کرد: مدیران، ادارات، آموزش و پرورش و دانشگاه های ما تا زمانی که به قرآن رونیاورده اند، مطمئن باشند که به جایی نمی رسند. اما همه باید به این نکته توجه داشته باشیم که توجه به قرآن فقط منحصر به تلاوت کردن آن نیست بلکه به رعایت و عمل کردن به آن است.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: پیرامون مسئله نماز هم باید به این موضوع اشاره کنم که نماز بهترین وسیله برای پالایش روح انسان ها است. بر این اساس نماز با رشو، ربا و بداخلاقی نمی سازد. اما باید بدانیم که نماز انسان را از ارتکاب به گناه بیمه می کند.

آیت الله صدیقی تصریح کرد: اگرمیخواهید با خدا حرف بزنید نماز بخوانید و اگر می خواهید خدا با شما سخن بگوید، قرآن بخوانید. اما باید بدانید که شما در واقع بلندگوی سخنان خداوند بر روی زمین هستید. بر این اساس وقتی انسان قرآن می خواند در مقام حضرت موسی(ع) قرار می گیرد که خداوند متعال با او حرف می زد.

وی ادامه داد: انسان در هنگام قرآن خواندن خود را در محضر حق می بیند و امام سجاد (ع) هنگامی که به آیات "یا ایها الذین آمنوا" می رسید لبیک می گفت و بدنش به لرزه می افتاد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: جامعه ما امروز متاسفانه جامعه بیماری است. امروزه بشریت از ظلم، ستم، نامهربانی، تجاوز، حق کشی و کودک کشی لبریز شده و از آن رنج می برد. در حقیقت بیماری های اجتماعی در جامعه امروز ناشی از دور بودن از فرهنگ قرآن است.

آیت الله صدیقی اضافه کرد: متاسفانه خانواده ها امروزه روبه نابودی هستند. اینجا سوالاتی مطرح می شود از قبیل اینکه چرا خانواده ها گرفتار ناسازگاری هستند و چرا ازدواج ها موفق نیست و به طلاق انجامد؟ جواب درمان این مشکلات این است که روی به سبک زندگی قرانی بیاوریم.

وی در پایان گفت: انسان هایی که زندگی قرآنی ندارند همواره در تنگنا قرار می گیرند. هرچند ریاست و ثروت داشته باشند ولی هیچگاه روی آرامش را در زندگی و کار خود نخواهند دید.

گفتنی است که در انتهای این مراسم با حضور حجت الاسلام "کاظم صدیقی"، "مهدی قره شیخلو" رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، حجت الاسلام "میر کتولی" دبیر مجمع مفسران قرآن، "مرتضی نجفی قدسی" مدیر دارلقرآن امام علیذاز نفرات برتر این دوره از مسابقات با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر: