واکنش اینستاگرامی هنرمندان به "گور خواب‌ها"؛

کسی از گرسنگی و بی‌پناهی "گور خواب‌ها" شرمنده نیست!

کدخبر: 2080394

روز گذشته بود که اخباری درباره گورخواب‌های روستای نصیرآباد در رسانه‌ها منتشر شد، اخباری که به خوابیدن ۵۰ کارتن‌خواب‌، در بعضی از قبرهای قبرستان این روستا اشاره می‌کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، روز گذشته بود اخباری درباره گورخواب های روستای نصیرآباد در رسانه ها منتشر شد، اخباری که به خوابیدن ۵۰ کارتن‌خواب‌، در بعضی از قبرهای قبرستان این روستا اشاره می کرد و همین مسئله باعث واکنش اینستاگرامی هنرمندان مختلف نسبت به این اتقاق شد.

در ذیل واکنش برخی از هنرمندان آمده است:

اشکان خطیبی در این زمینه نوشت: «و غمگین ترین بخش ماجرا این است که تا چند ماه و یا حتى چند هفته ى دیگر واژه ى "گور خواب" هم مانند واژه " کارتن خواب" به گوش مان عادى مى آید و دستاویزى مى شود براى شوخى هاى ریز و درشت مجازى و غیر مجازى.

همان طور که نفهمیدیم از کى خوابیدن برادران و خواهران مان در خیابان ها براى مان عادى شد؟ جست و جوى خیابان گردها در سطل هاى زباله کى عادى شد؟ به کودکان کار کى عادت کردیم؟ به هزار و یک اتفاق دردآور و غیر انسانى دیگر کى خو گرفتیم؟

چه شد که ما به همه چیز عادت کردیم؟

عمق فاجعه غیر قابل احتساب است»

پرویز پرستویی در اینستاگرام در اینباره نوشت: «دیوار این خانه ها زیادی بلند و سرد است وسکوت مرگبار درون انها که در انتظار مسافری همیشگی هستند ؛برای شما بیش از اندازه طولانی وممتد است

زمستان هم که تمامی ندارد وگویی خیال رفتن ندارد.

این برهوت وسر پناه غریب،بی پناهیتان راکاملا عیان کرده، ناله هایتان مطمئناً در این دیوارهای موازی و خانه های بی همسایه طنینی نخواهد داشت.

خانه ای بی پنجره با سقفی از آسمان هجمه ی بلا را چه آسان در خود می پذیرد.

دستتان خالیست ولی دلتان پر از غوغا؛

کو زیر اندازی که تن خسته تان را کمی ارام کند و یا رواندازی که پاهای سرما زده تان را اندکی گرم کند؟!

کسی از گرسنگی وبی پناهی شما شرمنده نیست؛زیرا هرگز کسی از غذای خود از زیارت ها و سفرهای خود واز جشن ها وبریز وبپاش های خود ؛حتی اندک سهمی به اندازه ی لقمه ای نان برای شما قائل نیست.

از تمام در آمد ها وسرمایه وثروت این مملکت یک متر قبر عاریه ای نصیب شما شده که انهم وقتی گرفتار لطف مسئولان شوید از شما پس گرفته خواهد شد؛شما جا ماندگانید و دلیل آن را هم نمی دانید ؛حتی آنانکه باید بدانند هم نمی دانند؛ تنها خداوند می داند وقضاوتش به روز عدل»

پرستو صالحی هم در پستش به ثروتمندی کشور اشاره کرد و نوشت: «شرح ندارد، ولی دلِ شرحه شرحه دارد ... درد دارد، و درد را از هر طرف بخوانی درد است !!! اینجا ایران است کشوری که نفت دارد، منابع طبیعی دارد، معدن فیروزه و عقیق دارد .... آنچه ندارد چیست؟ چه کاخی برانداختیم و چه کوخ ها بنا کردیم دست مریزاد، فاصله ی بستر تا بستر مرگ را نزدیک و آسان کردیم، خدا قوت»

بهنوش بختیاری هم از دیگر هنرمندانی است که در این زمینه واکنش نشان داده و نوشت: «برای این پست لایک نزنید...فقط جمله حقشونه...کسی که مواد میکشه رو باید کشت و فلان و بهمان...رو ببینم بلاک میکنم.....متاسفانه خبردار شدم در حوالی شهریار..گورستان نصیر آباد...پنجاه نفر شبها در گور میخوابن...جالب اینجاس که اگر آنها بمیرن...حق ندارن تو همون گورها دفن بشن...چون برای داشتن گور پول زیادی باید داشت...ببخشید که ناراحتتون کردم...به قول آقای آهنگران عزیز و حق گو.....میشود ازین آدمها پرسید مقلد کدام مرجع تقلید هستی ؟؟..فقر...ذلت..چه کرده با این انسان..که شب در گورمیخوابد....دلم گرفت....به عنوان یک هموطن همینجا اعلام میکنم که اگر کمکی از دست من و همراهانم برمیاد ما حاضریم...هر کسی هم میخواد تو این پیج همراه باشه....قابل توجه خیریه های کاسب که برای هرچیزی پول تلکه میکنن از من و شما و دولت.....مشکل واقعی اینه.»

هنرمندان دیگری از جمله لیلا اوتادی، امیر جعفری، مسعود ده نمکی، رامبد جوان، علیرام نورایی و بیژن بنفشه خواه نیز نسبت به این مهم واکنش نشان داده اند.

ارسال نظر: