فوق العاده کارکنان قوه قضائیه در دستور کار شورای حقوق و دستمزد

کدخبر: 2375426

براساس قانون بودجه 1401 و درخواست رئیس قوه قضائیه، فوق العاده کارکنان قوه قضائیه در دستور کار شورای حقوق و دستمزد قرار گرفت

نسیم‌آنلاین: سال گذشته بود که طرح فوق العاده خاص کارکنان قوه قضائیه در مجلس به رای گذاشته شد و کلیات آن رد شد. در جریان بررسی بودجه 1401 بار دیگر بحث درخصوص افزایش حقوق کارکنان قوه قضائیه مطرح شد و این بار در قانون بودجه سازوکاری برای افزایش حقوق این قشر تعیین شد. 

براساس بند 9 تبصره 12 با درخواست رئیس قوه قضائیه و تصمیم شورای حقوق و دستمزد، فوق العاده برای کارکنان دادگستری برقرار خواهد شد.

تبصره 12- 
۹- ‌به منظور جذب و نگهداشت کارکنان دادگستری و کاهش اطاله دادرسی پرونده‌های قضائی با رعایت قوانین و مقررات و با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و تصویب شورای حقوق و دستمزد فوق‌العاده برای کارکنان مذکور برقرار می‌شود.

هفته‌ی گذشته بود که رئیس قوه قضائیه با اشاره به گذشتن 4 ماه از شروع سال، نسبت به عدم اعمال افزایش حقوق کارکنان قوه قضائیه گلایه کرد. گلایه‌ای که مشخص نبود که مربوط به اعمال فوق العاده برای کارکنان قوه قضائیه است یا مربوط به افزایش ده درصدی حقوق کارکنان قوه قضائیه.

تا اینکه جبار کوچکی نژاد در مصاحبه با یکی از رسانه های محلی گیلان، از در دستور کار قرار گرفتن درخواست رئیس قوه قضائیه برای اعمال فوق العاده خاص خبر داد. 

کوچکی نژاد در این خصوص گفت: در جلسه هفته گذشته شورای دستمزد کشور که متشکل از ۴ وزیر، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی کشور و ۲ نماینده مجلس است، پیشنهاد رئیس قوه قضاییه مبنی بر افزایش حقوق کارکنان قوه قضائیه مطرح شد و چون منابع دقیق مشخص نبود و سازمان برنامه و بودجه مخالفت‌هایی داشت، قرار بر این شد که سازمان برنامه و بودجه این افزایش بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومانی را در بودجه بررسی کند و در جلسه سه‌شنبه هفته آینده شورا، افزایش حقوق کارکنان قوه قضائیه و قضات را مصوب کنیم؛ این افزایش تقریبا ۲ برابری است.

نماینده رشت افزود: در جلسه هفته گذشته با کلیات پیشنهاد قوه قضائیه موافقت شده است و جزئیات نیز قرار است در جلسه سه‌شنبه آتی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

به این ترتیب باید منتظر تصمیم شورای حقوق و دستمزد و به ثمر رسیدن مطالبه‌ی کارکنان قوه قضائیه ماند.

ارسال نظر: