یک بیانیه‌ی ۲۰۰ نفره‌ی دیگر از مجلس: بر رئیسی نظارت داریم

کدخبر: 2373283

نمایندگان ملت در بیانیه‌ای اعلام کردند که با قوت و قدرت بر عملکرد دولت جدید نظارت خواهیم داشت و هیچ خط قرمزی در استفاده از سازوکارهای مندرج در قانون اساسی نخواهیم داشت.

در پایان جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی بیانیه ۲۰۰ نفر از نمایندگان به شرح زیر قرائت شد.

ملت ایران در لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و عمل به وصیت شهیدان، خاصه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به پای صندوق‌های رأی رفتند و با پاسخی دندان شکن به دشمنان قسم خورده نظام اسلامی حماسه دیگری آفریدند و حجت الاسلام دکتر سیدابراهیم رئیسی را با رأی قاطع به ریاست جمهوری برگزیدند.

حماسه شگرف ملت ایران در حالی تحقق یافت که سوءمدیریت‌های هشت سال گذشته، بحران کرونا، تحریم‌های بی سابقه، تبلیغات مسموم و گسترده، تحریم انتخابات توسط فریب خوردگان داخلی و دشمنان خارجی، ضعف کم سابقه دولت در برگزاری انتخابات که منجر به عدم مشارکت بسیاری از بیماران بستری در منزل یا بیمارستان‌ها و همچنین شهروندان در داخل و خارج از کشور داشت نتوانست در اراده مردم مؤمن، بصیر و ولایتمدار ایران خللی ایجاد کند.

تصریح می‌کنیم ضرورت دارد نهادهای نظارتی مجلس شورای اسلامی به موارد فوق ورود پیدا کنند و سوءمدیریت‌ها را در اسرع وقت بررسی و گزارش کاملی از آن به افکار عمومی اعلام نمایند.

ضمن تبریک ویژه به حجت‌الاسلام رئیسی به خاطر توفیق خدمتگزاری در کسوت ریاست جمهوری، آمادگی کامل خود را برای همکاری با دولت سیزدهم در جهت عبور از مشکلات کنونی و معضلات ساختاری کشور اعلام می‌نماییم. امیدواریم با همکاری دولت و مجلس خیلی زود کام ملت شریف ایران از طعم خدمت صادقانه و متعهدانه شیرین شود و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی بر همگان اثبات شود.

اگرچه در روزهای اخیر عده‌ای تلاش داشتند با تخریب مستمر خود مجلس انقلابی یازدهم را با برچسب‌ها، تهمت‌ها و عناوین خلاف منفعل سازند اما اعلام می‌کنیم مجلس در رأس امور است و نمایندگان ملت با قوت و قدرت بر عملکرد دولت جدید نظارت خواهند داشت و هیچ خط قرمزی در استفاده از سازوکارهای مندرج در قانون اساسی نخواهند داشت.

برای تحقق هر چه بهتر این هدف والا و نظر به اهمیت جایگاه قانونی نمایندگان مجلس، از رئیس جمهور منتخب ملت انتظار می‌رود تا با اولویت ویژه به آنچه مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان فرمودند در تشکیل کابینه انقلابی، نیروهای جوان، متخصص در میان اقشار جامعه را مدنظر قرار دهند.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: