صحن علنی مجلس| 12 مرداد

کدخبر: 2375453

در جلسه‌ی علنی 12 مرداد مجلس شورای اسلامی چه اتفاقاتی افتاد؟

نسیم‌آنلاین؛ محمدرضا فلاح: نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه، 12 مرداد ماه با حضور 223 نفر از نمایندگان آغاز شد.

  • تعیین تکلیف ممنوعیت انتقال کسور بازنشستگی یا حق بیمه

مجلس شورای اسلامی در جریان ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوقهای بازنشستگی با ماده 2 این طرح با 182 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

همچنین نمایندگان در جریان بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی و تجمیع سوابق بیمه ای اشخاص با ماده 3 این طرح با 178 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

و در ادامه در بررسی ماده 4 درباره موضوع مابه‌التفاوت حق بیمه یا کسور بازنشستگی برای نقل و انتقال به صندوق رسید اما از آنجاکه این ماده ابهاماتی داشت برای بررسی بیشتر و اصلاح به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

  • اصلاح قانون ارائه قیر رایگان

در جریان بررسی بودجه امسال نمایندگان با هدف آسفالت راه‌های روستایی و عشایری، معابر شهری و... دولت را مکلف کردند که از محل منابع شرکت ملی نفت، 19 هزار میلیارد تومان برای تأمین قیر رایگان پرداخت کند که دولت با ارائه لایحه ای خواستار تغییر محل تامین منابع موردنیاز این موضوع شد که در نهایت مقرر کردند که منابع موردنیاز از محل منابع در اختیار شرکت ملی نفت تامین شود.

نمایندگان در جریان بررسی لایحه اصلاح بند ز تبصره 1 ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور ابتدا با بررسی دوفوریتی این اصلاحیه با 185 رأی موافق، 18 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

نمایندگان در ادامه با ماده واحده این لایحه نیز با 175 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

  • موافقت با لایحه معاهده انتقال محکومان بین ایران و بلژیک

مجلس در جریان بررسی لایحه معاهده انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی بلژیک، با ماده واحده این لایحه با 195 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

  • موافقت با یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات

مجلس با تصویب یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با 144 رأی موافق، 35 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجمع 217 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

- ورناصری با 107 رأی از مجموع 164 رأی مأخوذه به عنوان عضو ناظر انتخاب مجلس در شورای عالی انرژی انتخاب شد.

سپس ناطقان میان دستور به ارئه نطق خود پرداختند و در ادامه امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس بیانیه 202 نفر از نمایندگان در تقدیر و تشکر از اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) که در آستانه ماه محرم الحرام و با تأسی از حماسه نهضت حسینی، توطئه دشمنان کوردل ایران اسلامی را کشف و قبل از هرگونه اقدام خصمانه و خرابکارانه علیه ملت شریف ایران با عنایت ویژه الهی نقش بر آب کردند را قرائت کرد.

  • اعلام وصول ۵ سوال از وزرای کابینه سیزدهم

محمد رشیدی 2 سوال از وزیر ورزش و جوانان، یک سوال از وزیر امور اقتصاد و دارایی و 2 سوال دیگر از  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را اعلام وصول کرد.

در ادامه نمایندگان طبق روال در دقایق پایانی شروع به قرائت تذکرات شفاهی خود کردند و مجلس به پایان کار خود رسید.

ارسال نظر: