اصلاح قانون انتخابات در دستور کار صحن علنی

کدخبر: 2375921
خبرنگار:

طرح یک فوریتی «اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» که پس از ماه‌ها بررسی، از هفته پیش در برنامه هفتگی قرار گرفته این هفته در ردیف 7 برنامه مجلس در نوبت رسیدگی است.

نسیم آنلاین: مجلس شورای اسلامی این هفته در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارد. جلسات روزهای یکشنبه و سه‌شنبه در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود.

طرح یک فوریتی «اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» که پس از ماه‌ها بررسی، از هفته پیش در برنامه هفتگی قرار گرفته این هفته در ردیف 7 برنامه مجلس در نوبت رسیدگی است.  اصلاح این قانون می‌تواند به برگزاری انتخاباتی با مشارکت بیشتر و نمایندگانی شایسته‌تر منجر شود یا در مسیر مخالف مشارکت و شایسته‌گزینی حرکت کند. البته هنوز متنی از نسخه نهایی این طرح منتشر نشده است.

طرح‌های «مالیات بر عایدی سرمایه»، «اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها» و «حمایت از افشاگران فساد» از جمله طرح‌های مهمی هستند که با وجود داشتن اولویت و فوریت هفته‌هاست در دستور صحن علنی قرار دارند ولی نوبت به رسیدگی آن‌ها نمی‌رسد.

رسیدگی به تقاضای تحقیق و تفحص از«صندوق بازنشستگی کارکنان صداوسیما» که از سال قبل در کمیسیون اجتماعی مورد بحث بوده، این هفته نیز در دستور صحن قرار گرفته است.

همچنین قرار است این هفته وزیر اقتصاد برای پاسخ به سوال تعدادی از  نمایندگان درخصوص«وضعیت اجرای حکم قانونی مالیات مضاعف بر بنگاه داری بانک‌ها» و وزیر بهداشت به سوالی در مورد«عدم توجه وزارت بهداشت به وضعیت بهداشتی و تامین کادر موردنیاز در مراکز درمانی شهرستان ها و روستاها» در صحن علنی حاضر شوند.

ارسال نظر: