ماجرای بیانیه 227 نماینده چه بود؟

کدخبر: 2375838

عده‌ای با جعل نامه‌ای، آن را به مجلس شورای اسلامی نسبت دادند که مجلس خواستار برخورد با معترضان و مردم عادی شده‌ است

نسیم آنلاین: چند روزی است که ماجرای نامه و بیانیه 227 نفر از نمایندگان مجلس در خصوص اغتشاشات اخیر، بحث‌های فراوانی را به همراه داشته است.

ابتدا خبری منتشر شد که 227 نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه، خواستار این شدند که پرونده افراد دستگیر شده و معاند در زمره پرونده‌های محاربه دسته‌بندی شود. از این رو در فضای مجازی این خبر که نمایندگان مجلس خواستار اعدام معترضان شدند، دست به دست می‌شد.

تصاویر این بیانیه نیز منتشر شد که با گذشت چند روز، برخی خبرگزاری‌های داخلی به بررسی آنها پرداختند و آنرا تکذیب کردند.  وجود اسامی افرادی که اکنون نماینده مجلس یکی از نشانه‌های جعلی بودن این نامه است. همچنین تاریخ نامه جعلی با تاریخ قرائت بیانه اصلی نمایندگان در صحن علنی همخوانی ندارد. 

حال، امروز مالک شریعتی نیاسر، نماینده مردم تهران در مجلس در تذکر شفاهی گفت: در جلسه صبح مناقشه‌ای در جلسه صورت گرفت و تعدادی از همکاران تذکراتی پیرامون بیانیه مجلس شورای اسلامی و نامه جعلی منتشر شده ارائه کردند که بنده لازم می‌دانم در این زمینه شفاف سازی کنم. یک بیانیه با امضای ۲۲۷ نفر از نمایندگان از تریبون مجلس قرائت شد که قابل دفاع است. در این بیانیه ما خواستار برخورد با افرادی که ناامنی ایجاد کرده، قتل انجام داده‌اند و امثال شهید علی وردی را به شهادت رساندند شده‌ایم. این بیانیه قابل دفاع بوده و به آن نیز افتخار می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: اما چون این بیانیه اثرگذار بود عده‌ای نامه‌ای جعلی درست کردند و آن را به مجلس شورای اسلامی نسبت دادند که در آن نامه آمده که مجلس خواستار برخورد با معترضان و مردم عادی شده‌اند که این دروغ است. اگر آن بیانیه اثرگذار نبود این افراد به سراغ جعل نامه نمی‌رفتند.

ارسال نظر: