تا نباشـد چیـزکی ... !

کدخبر: 2376849
خبرنگار:

نسیم آنلاین: سایت خبری انتخاب در تاریخ ۶ اردیبهشت با سه نماینده مجلس مصاحبه می‌کند. انتخاب می‌گوید که: «یکی از نمایندگان گفته که در استیضاح قبلی ۷۰ الی ۷۵ خودروی شاسی‌بلند بین نمایندگان توزیع شده است» و این سایت برای صحت‌سنجی این ادعا با سه نماینده گفت‌وگو کرده است.

در این مصاحبه فتح‌الله توسلی و هادی بیگی‌نژاد (نماینده‌های همدان) نسبت به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند ولی احمد علیرضابیگی (نماینده آذربایجان شرقی) با تأیید اصل ماجرا و اینکه تعدادی از این خودروها در پارکینگ مجلس وجود دارد، وجود ارتباط آن با استیضاح وزیر را منوط به بررسی هیئت رئیسه می‌داند.

اما رسانه‌های دیگر در بازنشر این خبر، ماجرای این خودروها را به صورت قطعی به استیضاح وزیر صمت مرتبط می‌کنند. در نتیجه از وزیر صمت و معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تا حراست مجلس با تکذیب این ادعا، خواستار ورود نهادهای نظارتی می‌شوند.

آخرین خبر هم اینکه علیرضابیگی امروز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۲) در توییتر خود خبر از حضور در جلسه دادستانی کل کشور و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان داد. همزمان با این حضور، تصویر نامه‌ای که ۵۷ نفر را برای دریافت خودرو معرفی می‌کند (با اسامی مخدوش) و نامه علیرضابیگی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس در کانال تلگرامی دولت بهار منتشر شد.

علیرضابیگی در نامه خود به هیئت نظارت تأکید می‌کند این خودروها را در شهریور ۱۴۰۱ در پارکینگ مجلس دیده که البته این تاریخ دو ماه قبل از استیضاح وزیر در ۱۰ آبان ۱۴۰۱ بوده است.

به نظر می‌رسد اصل ماجرا یعنی واگذاری خودروهای شاسی‌بلند به مجلس اتفاق افتاده است. اما علت و زمان این واگذاری و دریافت‌کننده‌های آن و ارتباط آن با روابط بین مجلس و وزارت صمت و شرکت‌های خودرویی از مواردی است که باید به دقت بررسی شود.

 

ارسال نظر: