حذف سـواری کارکرده‌

کدخبر: 2376850

نسیم آنلاین: جریان بررسی لایحه بودجه ۰۲، کمیسیون تلفیق مصوبه‌ای داشت که طبق آن به دولت اجازه می‌داد که انواع خودروهای کارکرده شامل کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس، ون و سواری با عمر کمتر از ۵ سال را وارد کند.

این پیشنهاد کمیسیون تلفیق در صحن مجلس هم به تصویب رسید.

شورای نگهبان در زمان بررسی بودجه به واردات خودروهای کارکرده ایرادی نگرفت ولی هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام از میان واردات انواع خودروهای کارکرده، واردات خودروهای سواری را به دلیل افزایش تقاضای ارز مغایر بندهای مختلفی از سیاست‌های کلی تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و برنامه هفتم توسعه دانست.

حذف واردات خودروهای سواری کارکرده توسط بخشی از جامعه و نمایندگان به دادن امتیاز به خودروسازان داخلی و حفظ انحصار آن‌ها تلقی می‌شد. سرانجام پس از بازگشت بودجه از شورای نگهبان، مجلس با این حذف موافقت کرد. موافقتی که زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق دلیل آن را قرار گرفتن در روزهای پایانی سال و جلوگیری از چنددوازدهم شدن بودجه عنوان کرد.

نکته جالب اما بی‌خبری بعضی از نمایندگان از حذف خودروهای سواری بود که شاید بتوان گفت یکی از علت‌های آن غیبت ۹۵ نفری نمایندگان در زمان بررسی این مصوبه در آخرین جلسه علنی مجلس پیش از آغاز سال نو بوده است.

ارسال نظر: