نمودار فرهنگی مردادماه ۱۴۰۱

بی‌ابتهاج

کدخبر: 2376434

روزشمار فرهنگی مردادماه 1401

نسیم آنلاین: سال ۱۴٠۱ از نظر فرهنگی سال پر تب و تابی بود. در نمودار فرهنگی ۱۴۰۱ با هم نگاهی به این رویدادها و تحولات فرهنگی خواهیم انداخت تا ببینیم در سالی که گذشت نبض فرهنگ چگونه می‌تپید.

روزشمار فرهنگی مرداد 1401

  • برگزیدگان جشنواره فیلم شهر؛ جواد عزتی، هادی حجازی‌فر و ستاره پسیانی برگزیده شدند(1 مرداد)
  • پنجمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی کاغذ و مقوا افتتاح شد(2 مرداد)
  • رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی: بر اساس قانون وزارت ارشاد مسئول تنظیم‌گری در حوزه محتوای سمعی و بصری است(3 مرداد)
  • تخصیص ۲ درصد از مجموع اعتبارات دستگاه‌ها به حوزه فرهنگ تصویب شد(6 مرداد)
  • فیروزآبادی: صداوسیما مسئول نظارت بر VODهاست(7 مرداد)
  • فروش لباس‌های مغایر با ارزش‌های ملی ممنوع شد(15 مرداد)
  • هوشنگ ابتهاج دار فانی را وداع گفت(19 مرداد)
  • معاون سیما: از این پس هر ماه ۵ سریال در تلویزیون تولید می‌شود(26 مرداد)
  • پیش‌نویس ارشاد برای شبکه خانگی نهایی شد/ مذاکرات طولانی با جبلی(28 مرداد)
  • وزیر ارشاد: نظام اسلامی موظف است زمینه سعادت مردم را فراهم کند(30 مرداد)

تخصیص ۲ درصد از مجموع اعتبارات دستگاه‌ها به حوزه فرهنگ تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: طبق آئین نامه بند ز تبصره ۹ لایحه بودجه تصویب شد که دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی می‌توانند ۲ درصد از اعتبارات هزینه‌ای و سرمایه‌ای خودشان را در حوزه فرهنگی مصرف کنند.

فروش لباس‌های مغایر با ارزش‌های ملی ممنوع شد

لباس‌هایی که شناسه شیما و کالا نداشته باشند با اعمال قانون نهادهای نظارتی مواجه خواهند شد. اگر قرار است لباسی، در صفحات مجازی فروخته شود، فروشنده زمانی می‌تواند از امکان شاپرک یا «ای‌نماد» استفاده کند که پوشاک او دارای شناسه باشد و این شناسه را هم وزارت صمت صادر می‌کند و این شناسه نماینده داشتن شیما (شناسه یکپارچه مد و لباس ایرانی) است و همه این کارها برای این است که بخشی از زنجیره درمان شود.

معاون سیما: از این پس هر ماه ۵ سریال در تلویزیون وارد فرایند تولید خواهد شد

در چند ماه اخیر، متن‌های زیادی به سیما ارائه شده است که پس از بررسی‌ها، این نوید را می دهم که ان‌شاءاالله تا سه ماه آینده، هر ماه حداقل پنج سریال جدید در تلویزیون عقد قرارداد و وارد فرآیند تولید خواهد شد. به همت همکارانم در سیمافیلم و گروه های فیلم و سریال شبکه‌های سیما و دیگر بخش‌ها، این آمار افزایش هم خواهد یافت... این مجموعه‌های نمایشی تا پایان سال ۱۴۰۱ و اوایل سال آینده به مرور به آنتن می‌رسند که امیدواریم استقبال مخاطبان را نیز به دنبال داشته باشند.

پیش‌نویس ارشاد برای شبکه خانگی نهایی شد/ مذاکرات طولانی با جبلی

وزیر فرهنگ که چندی پیش از یک پیش‌نویس برای مدیریت شبکه خانگی خبر داده بود بیان کرد که جزئیات این پیش نویس که در مذاکره‌های طولانی با پیمان جبلی به سامان رسیده است به زودی اعلام می‌شود. اسماعیلی گفت: «با آقای جبلی مذاکرات طولانی داشتیم و این کار با همدلی انجام می‌شود... این جمع بندی امروز یک جمع بندی قطعی در دولت است. حرکت موفق حرکتی است که دستگاه‌های فرهنگی هم‌افزا باشند، بنابراین ما دور از فضاهای هیاهو و جنجال و حاشیه تلاش کردیم این کار را به سامان برسانیم و ان‌شالله به نتیجه نهایی می‌رسد و طی یکی دو روز آینده می‌توانیم اطلاع رسانی کنیم.»

ارسال نظر: