تیم ملی فوتبال، همان وضعیت همیشگی

کدخبر: 2376043

جام ملت‌های آسیا در سال 2023 قرار است سال آینده در کشور قطر برگزار شود و تیم ایران سرمربی ندارد.

نسیم آنلاین: هشتم آذرماه بود که ایران با شکست برابر تیم فوتبال آمریکا و عدم صعود به مرحله بعد، کار خود را در جام‌جهانی 2022 قطر به اتمام رساند و یک روز پس از آن به کشور بازگشت.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی که قبل از شروع رقابت‌های جام‌جهانی به این سمت انتخاب شده بود، قرارداد خود را پایان شده دید و پس از آن تیم‌ملی فوتبال بدون سرمربی به سر می‌برد. مساله‌ای که حدود یک ماه از آن می‌گذرد و نشانه خاصی از شروع فرایند انتخاب سرمربی آینده دیده نمی‌شود.

جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال قرار است هفته آینده برگزار شود و با انتشار دستور جلسه آن مشخص شد تعیین تکلیف سرمربی آینده در آن جایی ندارد.

بلاتکلیفی سرمربی تیم ملی درحالی است که سال آینده هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا در کشور قطر برگزار می‌شود و ایران به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در آن شرکت می‌کند. عنوانی که آخرین بار در سال 1355 برای ایران کسب شد و پس از آن هیچ‌گاه حتی به فینال هم راه پیدا نکرد.

جام ملت‌های آسیا در سال 2023 قرار بود در کشور چین برگزار شود اما چین به دلیل شیوع کرونا از میزبانی انصراف داد و قطر به عنوان میزبان انتخاب شد. مسابقاتی که قرار بود در اواخر بهار سال آینده برگزار شود ولی به دلیل گرمای قطر به زمستان موکول شد.

این تاخیر در برگزاری مسابقات فرصت خوبی برای تیم‌های ملی است تا با آمادگی بیشتری پا در میدان رقابت بگزارند. فرصتی که برای ایران روز به روز از دست می‌رود.

نتیجه دور از انتظار تیم‌ملی در جام‌جهانی و عدم استفاده از بازیکنان جوان و آینده‌‎دار همه را به این نتیجه رساند که تیم ملی نیاز به یک پوست اندازی دارد و انتخاب سرمربی آینده در این کار نقشی اساسی خواهد داشت. سرمربی که اگر الان مشغول به کار بود، حدود یک سال زمان داشت تا با کار بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر، ایران را به خواسته‌هایش در جام ملت‌ها برساند.

تیم ملی ایران برای به خدمت گرفتن کی‌روش مبلغ 50 هزار یورو بصورت ماهانه پرداخت کرد. مبلغی که با حساب دستیاران خارجی او چیزی در حدود 200 هزار یورو در ماه شد. مبلغی بسیار زیاد که برای صعود از مرحله گروهی پرداخت شد ولی به نتیجه نرسید.

مسئولان فوتبال می‌توانستند به جای پرداخت این مبلغ آن هم در آستانه رقابت‌ها با برنامه ریزی بهتر شبیه آنچه در تیم ملی فوتبال عربستان، ژاپن و مراکش مشاهده شد، نتایج به مراتب بهتری را کسب کنند. اما فعلا در فدراسیون فوتبال فعلا خبری از انتخاب سرمربی نیست.

ارسال نظر: