کتاب «فرزند روح الله» رونمایی شد

کدخبر: 2378844
خبرنگار:

کتاب «فرزند روح الله بعد از مجموعه تجربه‌نگاری دَه جلدی الگو با محوریت تجربه‌نگاری کنشگر فرهنگی-اقتصادی، روح الله محمدی رونمایی شد.

نسیم آنلاین: به گزارش مرکز تجربه‌نگاری امتداد، مراسم رونمایی کتاب «فرزند روح الله: تجربه‌نگاری کنشگر فرهنگی-اقتصادی، روح الله محمدی» روز شنبه هجدهم آذرماه 1402 با حضور جناب آقای سجاد نیک‌منش (معاون هماهنگ‌کننده بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء (عج))، دکتر سعید غلامی (معاون راهبردی و گفتمان‌سازی بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء (عج))، حجت الاسلام و المسلمین روح الله محمدی (راوی کتاب)، برادر سید حسین حسینی (مدیر مرکز تجربه‌نگاری امتداد) و جمعی دیگر از عوامل تولید کتاب در محل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء (عج) برگزار گردید.

دکتر غلامی با اشاره به اهمیت تجربه‌نگاری فعالیت گروه‌های مردمی تأکید نمودند: «در راستای تمرکزبخشی و سازماندهی به حرکت عمومی در کشور، تمرکز جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بر رشد و تکثیر این گروه‌های مردمی در ساحت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... است».

2

معاون راهبردی و گفتمان‌سازی بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء (عج) با تأکید بر دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران افزودند: «اگر کشور ما در فضای دفاعی و امنیتی به موفقیت رسیده یا اگر شکوفایی‌هایی در حیطه فرهنگی اجتماعی کشور رخ داده، همگی به دلیل سازماندهی شدن ظرفیت گروه های خُرد از جنس مردم بوده است. ما اگر بخواهیم در فضاهای اقتصادی هم به نقطه مطلوبی برسیم، باید از همین ظرفیت ها استفاده کنیم».

ایشان ضمن تشکر از تلاش‌های حجت‌الاسلام محمدی در راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی مردم‌محور و همچنین قدردانی از زحمات دوستان در مرکز تجربه‌نگاری امتداد برای روایتگری و ثبت این فعالیت‌ها اظهار داشتند: «بنای مرکز تجربه‌نگاری امتداد بر این بوده که دانش ضمنی را به دانش صریح تبدیل کند و از انباشت این دانش‌های صریح، الگویی برای فعالیت حلقه‌های میانی شکل بگیرد؛ چرا که به فرموده مقام معظم رهبری ما باید تلاش کنیم تا راهکارهای عملی را برای به میدان آوردن مردم ارائه دهیم».

دکتر غلامی در انتهای سخنانشان افزودند: «ان‌شاءالله این روایتگری‌ها و تجربه‌نگاری‌ها بتواند در ساختن قطعاتی از تمدن نوین اسلامی تأثیرگذار باشد. امیدواریم که این نهضت تجربه‌نگاری روزبه‌روز افزایش و رشد پیدا کند. این تلاش را به مناسبت این ایام فاطمیه به ساحت حضرت فاطمه زهرا (س) تقدیم می‌کنیم».

در ادامه حجت الاسلام محمدی ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و ابراز تشکر از جناب آقای امین ماکیانی (محقق و تدوین‌گر) و سایر اعضای تیم آماده‌کننده کتاب در مرکز تجربه‌نگاری امتداد، اظهار داشتند: «حضرت زهرا (س) یک خطبه بعد از خطبه فدکیه دارند که در لحظات آخر عمر شریف‌شان بیان فرمودند. این خطبه تماماً مسائل دنیایی در امور سیاسی و اقتصادی است و حرفی از دین و آخرت در آن نیست. ایشان می‌فرمایند حکومتی که ولیّ خدا در رأس آن قرار دارد، دنیای مردم را درست می‌کند».

راوی کتاب «فرزند روح الله» با ابراز امیدواری برای اثرگذار بودن این کتاب افزودند: «اقتصاد یک موضوع مهمی است. ما قبل از شروع به کار اقتصادی، مطالعات اقتصادی داشتیم که متوجه شدیم اولاً در اقتصاد کنونی کشور، هیچ پشتوانه نظری دقیقی وجود ندارد و ثانیاً فضای کار اقتصادی، یک فضای وحشتناک و پرچالشی است. ما بعد از یک تجربه ناموفق در فروش مستقیم محصول به مشتری (از تولید به مصرف)، به این نتیجه رسیدیم که باید محصولات و خدماتی را برای سایر مراکز تجاری ارائه کنیم. به این تغییر رویه اصطلاحاً تغییر روش (B2C) به روش (B2B) می‌گویند. این تغییر به ما کمک کرد تا به گلوگاه‌های اقتصادی نزدیک‌تر شویم».

حجت الاسلام محمدی در نهایت با اشاره به اهمیت موضوع اقتصادی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نامگذاری‌های سالانه مقام معظم رهبری، افزودند: «این موضوع امر مستقیم ولی خداست و نیاز به کار بیشتری دارد. همچنین نظریه‌پردازی هم لازم دارد تا ان‌شاءالله بتوانیم به سوی تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم».

در پایان از کتاب «فرزند روح الله: تجربه‌نگاری کنشگر فرهنگی-اقتصادی، روح الله محمدی» رونمایی به عمل آمد. لازم به ذکر است که این کتاب، ادامه مجموعه تجربه‌نگاری دَه جلدی الگو بوده و به‌عنوان الگوی یازدهم تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر: