خرید تضمینی گندم به بیش از 10 میلیون و 300 هزار تن رسید

کدخبر: 2378017

وزیر جهاد کشاورزی: مطالبات کشاورزان تا پایان شهریور ماه پرداخت خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان تویسرکان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ تاکنون میزان خرید تضمینی گندم به ۱۰ میلیون و ۳۰۵ هزار تن رسیده است.

وی افزود: با این میزان خرید گندم، نیاز صنف نان به صورت ۱۰۰ درصدی تأمین شده است و نیاز به واردات گندم برای تأمین گندم نان نداریم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم برنامه خودکفایی گندم ادامه‌دار باشد و در شرایط اقلیم نامتعادل دچار مشکل نشویم.

وی با بیان این که ۲ میلیون هکتار سطح زیر کشت آبی گندم است، ادامه داد: در تلاشیم با افزایش بهره‌وری و نفوذ دانش به بخش کشاورزی، عملکرد در واحد سطح را بالا ببریم تا با وقوع تنش‌های آبی با مشکل مواجه نشویم.

وی ادامه داد: ۱۵۴.۵ همت مطالبات کشاورزان بود که تا امروز بیش از ۱۱۰ همت پرداخت شده و باقی آن با توجه به تأکیدات رئیس‌جمهور تا پایان شهریور ماه پرداخت خواهد شد.

مقام عالی وزارت گفت: تولید و نگهداری گندم بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و تأمین منابع بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور است و امیدواریم بتوانیم در اسرع وقت مطالبات گندم‌کاران را پرداخت کنیم.

ارسال نظر: