بازداشت‌ها در بحرین قبل از دهمین سالگرد انقلاب این کشور

کدخبر: 2370687

موسسه حقوق و دموکراسی بحرین «بیرد» اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت دست کم ۱۸ فرد بالغ و ۱۱ کودک در عملیات‌های مختلف کمی قبل از دهمین سالگرد اعتراضات در بحرین دریافت کرده است.

این گروه که مقر آن در لندن است، اعلام کرد که نسبت به صحت گزارش‌هایی مبنی بر اینکه کودکان نیز در میان بازداشتی‌ها هستند، اطمینان حاصل کرده است. یکی از این کودکان ۱۱ سال داشته که طی هفت روز در بازداشت بود که این اقداماتی سرکوبگرانه است که هدف از آن بازداشتن تظاهرکنندگان از برگزاری دهمین سالگرد انتفاضه خود است.

مسئولان بحرینی روز جمعه اعلام کردند که دو نوجوان ۱۳ ساله در مرکز نظارت بر نوجوانان در بازداشت هستند تا در مقابل دادگاه حاضر شوند و تدابیر قانونی مناسب نیز در حق آنها اتخاذ خواهد شد.

آیه مجذوب، از سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که قبل از اینکه مردم تظاهرات کنند نظام بحرین، مخالفان را خفه می‌کند.

نهادهای حقوقی اعلام کردند که مسئولان بحرینی قبل از ۱۴ فوریه، سالگرد آغاز اعتراضات تجهیزاتی را در روستاهای شیعه‌نشین و در اتوبان‌ها که در گذشته تظاهرکنندگان در آنجا حضور می‌یافتند، مستقر کردند.


سازمان عفو بین الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد بعد از ۱۰ سال از انتفاضه مردم در بحرین ظلم سیستممند افزایش یافته و ستم سیاسی نیز عملاً هرگونه راه را برای بهره برداری از حق آزادی بیان بسته است.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: