بازگشایی مدارس منوط به تصمیم ستاد کرونا است

کدخبر: 2371871

وزیر آموزش و پرورش گفت: بازگشایی مدارس منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست. ممکن است شرایط کرونایی کشور پس از ایام نوروز بهتر شود و بازگشایی مدارس به سال تحصیلی آینده موکول نشود.

محسن حاجی میرزایی روز یکشنبه در حاشیه در حاشیه نوزدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت و گوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفت و گو بر محور تحول افزود: آموزش و پرورش در حال حاضر آمادگی بازگشایی مدارس را دارد؛ علت بازگشایی نشدن مدارس، ممنوعیت ستاد ملی مقابله با کروناست و هر زمان که ستاد اجازه دهد، مدارس باز می شود.

وی افزود: بسته بودن مدارس و دوری دانش آموزان از محیط آموزش با مخاطرات پنهان و پایداری رو به رو است. آموزش و پرورش سعی کرده کیفیت آموزش را از طریق فضای مجازی تامین کند، اما بی شک امکان ارائه آموزش با کیفیت به صورت حضوری بیشتر خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تاکید بر آموزش حضوری است و آموزش و پرورش همواره متقاضی بازگشایی مدارس بوده است. هر زمان ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه دهد، بازگشایی صورت می‌گیرد. ممکن است شرایط کرونایی کشور پس از ایام نوروز بهتر شود و بازگشایی مدارس به سال تحصیلی آینده هم موکول نشود.

حاجی میرزایی ادامه داد: پیشنهاد ما دایر شدن متعارف مدارس طبق روال هر ساله بود، اما در ستاد گفته شد که قید اختیاری ایجاد شود. قید اختیاری برای آموزش و پرورش نیست و از سوی ستاد عنوان شد.

رتبه بندی معلمان در دستور کار دولت است

وی همچنین درباره سود صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: برگزاری مجمع هیات امنای صندوق در هفته گذشته انجام شد و محاسبه سود توزیع می‌شود این مبلغ بالای ۳ هزار میلیارد تومان است که به حساب افراد عضو صندوق ذخیره واریز می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره افزایش حقوق معلمان خرید خدمات گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری اصلاحاتی صورت گرفته که این معلمان به ازای ۲۴ ساعت کار نیمه وقت حقوق دریافت کردند. با بررسی‌های انجام شده مقرر شد این افراد این ۲۴ ساعت را تمام وقت تلقی کنند و درنهایت دریافتی آنها افزایش می‌یابد.

وی درباره رتبه بندی معلمان نیز عنوان کرد: رتبه بندی فرهنگیان در دستور کار دولت قرار دارد، همین روزها  به تصویب می‌رسد و اعتبار این موضوع هم پیش بینی شده است.

امکان پرورش نیرو در ۲۹۰ رشته صنایع دستی وجود دارد

حاجی میرزایی همچنین درباره مذاکرات با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: در این نشست به زمینه‌های متنوعی از همکاری‌های مشترک میان ۲دستگاه رسیدیم و قرار شد مجموعه این محورها استخراج و در حوزه معاونت‌های این ۲ دستگاه موارد بررسی شود.

وی ادامه داد: این وزارتخانه ها ۲ دستگاه فرهنگی هستند و ماموریت‌های آنها ارتباط تنگاتنگی باهم دارند. در حوزه میراث فرهنگی میراث معنوی و صنایع دستی و گردشگری برای تقویت و اشاعه این حوزه و آشنایی جامعه فرهنگی دانش آموزان با مفاخر و میراث فرهنگی عرصه های خوبی برای فعالیت است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حوزه صنایع دستی بیش از ۲۹۰ رشته وجود دارد که در این حوزه می‌توان نیرو پرورش داد. در حال حاضر حدود ۹ رشته در هنرستان‌ها وجود دارد که زمینه خوبی برای گسترش صنایع دستی است تا همکاری‌ها به این صورت ادامه یابد.

حاجی میرزایی یادآور شد: همچنین مدارس ماندگار به عنوان یکی از میراث های فرهنگی در همه استان ها است که بیش از صد سال قدمت دارند و باید با مقررات ویژه‌ای نگهداری  و استانداردهای مناسبی برای حفاظت از آنها رعایت شود.

وی عنوان کرد: ایجاد هنرستان‌هایی برای مرمت آثار باستانی، صنایع دستی و حمایت از صنایع گردشگری و راه‌اندازی تور، عرصه‌های مشترکی میان ۲ وزارتخانه است که باید به آن توجه شود.

نوزدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت و گوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفت و گو بر محور تحول با حضور علی‌اکبر مونسان؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌هاو مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری سراسر کشور و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد.

 

منبع: ایرنا
ارسال نظر: