دیدار ریاض المالکی با وزیر خارجه یونان

کدخبر: 2372372

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با وزیر خارجه یونان در آتن دیدار و رایزنی کرد.

ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین و نیکوس دندیاس، همتای یونانی وی در جریان دیدار با یکدیگر بر عمق روابط تاریخی که دو ملت یونانی و فلسطینی را به هم مرتبط می‌سازد، تاکید کردند.

دو طرف همچنین در خصوص شماری از مسائل مهم و مورد توجه فلسطین و یونان، روابط دوجانبه و لزوم توسعه آن در زمینه‌های اقتصادی و تجاری و تقویت همکاری بین تاجران یونانی و فلسطینی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزرای خارجه یونان و فلسطین در جریان این دیدار بر سر برگزاری نشست رایزنی‌های سیاسی در ماه آتی میلادی و همچنین بر سر اهمیت تلاش و همکاری در راستای ازسرگیری فعالیت‌ها در چارچوب همکاری مشترک سه جانبه بین فلسطین، قبرس و یونان و نیز بر سر برگزاری نشست‌هایی در سطح کارمندان برجسته، وزراء و رؤسای سه کشور به اتفاق نظر رسیدند.

ریاض المالکی همتای یونانی خود را در جریان آخرین تحولات مربوط به وضعیت سیاسی و نقض‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی قرار داد و از یونان خواست نقش کارآمد و موثری را به خاطر ازسرگیری روند صلح بر اساس اصول قوانین بین‌المللی و لزوم درخواست از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جهت برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح ایفا کند.

الماکی همچنین همتای یونانی خود را از مقدمات فلسطین برای برگزاری انتخابات و دستورالعمل‌های صادر شده در این خصوص قرار داد و از یونان خواست ناظران یونانی و اروپایی جهت نظارت بر روند انتخابات ارسال کند و رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد تا به اهالی شهر قدس اجاره مشارکت در انتخابات را بدهد.

وزیر یونانی نیز ضمن استقبال از روند انتخابات، از آمادگی کشورش و اتحادیه اروپا برای ارائه هرگونه حمایت که فلسطینیان در این زمینه به آن احتیاج دارند، خبر داد.

در همین راستا، وزیر خارجه یونان بر پایبندی کشورش به راهکار تشکیل "دو کشوری" و لزوم تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

دو طرف همچنین بر سر تداوم ارتباط و هماهنگی مشترک تاکید کردند.

وزیر خارجه فلسطین از همتای یونانی خود و همچنین نخست وزیر این کشور خواست به زودی به فلسطین سفر کنند.

در این نشست دبیرکل وزارت خارجه یونان، دبیرکل روابط اقتصادی بین‌المللی، مدیر سیاسی، مدیر اداره کشورهای عربی و خاورمیانه یونان و نیز سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در یونان، رئیس اداره سازمان ملل و نهادهای آن حضور داشتند.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: