روحانی نگذاشت برق پرمصرف‌ها گران شود

کدخبر: 2373444

شریعتی عضو کمیسیون انرژی معتقد است اگر طرح افزایش برق پرمصرف ها در سال‌های ۹۲ و ۹۳ اجرا می‌شد امروز قطعی برق نداشتیم

نسیم‌آنلاین: مالک شریعتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس‌با اشاره به اشتباه دولت در توقف اجرای طرح IBT در قیمت‌گذاری برق گفت: ما متاسفانه این حرف را در این دولت زیاد شنیدیم که اقتصادی نیست. آقای وزیر گفته بودند که برای دویست ساعت اقتصادی نیست که ما نیروگاه بسازیم. آیا این محاسبات را کردیم که امروز چه لطمه اقتصادی به کشور وارد می‌شود؟ صنایع خرد و شهرک‌های صنعتی بارها به ما مراجعه کردند که به ما اعلام نکردند و برق را قطع کردند و شهرک تعطیل شد. ما حقوق کارگر را چطور بدهیم؟ جنس ما از بین رفت. 

وی افزود: در پالایشگاه هم داستان همین بود. می‌گفتند اقتصادی نیست درحالی که برای مقابله با سلاح تحریم ما باید پالایشگاه می‌ساختیم. IBT که قرار بود سال 92 اجرا بشود. آقای چیت چیان سال 93 آماده بود برای اجرا، رئیس دولت جلویش را گرفت. چرا؟ چون قبض پرمصرف‌ها و سلبریتی‌ها را آوردند ایشان گذاشتند. شایعه شده بود که ایشان قبض خودشان را به آقای چیت چیان داده بودند که این قبض چیست که برای خانه‌ی من آمده است و چرا قیمت این است. طرح اجرا شد ولی جلویش را گرفتند.

شریعتی تاکید کرد: اگر IBT تا به امروز اجرا می‌شد خیلی از این مشکلات را نداشتیم. این طرح دیروز و امروز نیست. الان هم که متنش را خودم نوشتم و در تبصره 8 قانون بودجه آوردیم هنوز توسط دولت ابلاغ نشده که اجرا بشود. 

منبع: نود اقتصادی
ارسال نظر: