طوفان در سیستان ۷۶۴ نفر را راهی بیمارستان کرد

کدخبر: 2377081

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: توفان و ریزگرد در سیستان طی روزهای اخیر ۷۶۴ نفر از مردم منطقه ‏را راهی بیمارستان کرده است.

نسیم آنلاین: مجید محبی،مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان روز دوشنبه اظهارکرد: وقوع توفان گرد و خاک و پراکنده شدن ریزگرد در سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان از یکم تیر تاکنون ۷۶۴ نفر از مردم منطقه ‌را راهی بیمارستان و مراکز درمانی کرده است‎.

وی افزود: در مجموع تا روز گذشته ۶۴۹ نفر به صورت سرپایی از خدمات درمانی بهره‌مند و از بیمارستان مرخص شدند و ۱۱۵ نفر همچنان بستری هستند.ر

همچنین رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: غبار حاصل از توفان دیروز منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان تا ۳۰۰۰ متر کاهش داد.

علی ملاشاهی بیان کرد: توفان در منطقه سیستان تا امروز همچنان ادامه دارد و از شدت آن کاسته می شود.

به گفته وی؛ در مناطق جنوبی و ارتفاعات مرکزی استان تا سه شنبه شرایط برای سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی در حد هشدار سطح نارنجی فراهم است به همین دلیل به شهروندان شمال استان توصیه می شود از تردد جاده ای و غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری و از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی و چرای دام در ارتفاعات و حاشیه مسیل ها در زمان بارندگی پرهیز شود.

 

منبع: ایرنا
ارسال نظر: