دیدار امیرعبداللهیان با رهبران حماس در دوحه

کدخبر: 2378374

وزیر خارجه ایران که به قطر سفر کرده است با اسماعیل هنیه و تعدادی از رهبران جنبش حماس دیدار و گفت‌وگو کرد.

نسیم آنلاین: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه شنبه با آقای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و تعدادی از رهبران این جنبش در دوحه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات فلسطین و غزه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به اینکه مسئله فلسطین همانند قبل مهمترین موضوع جهان اسلام است، گفت حمایت از فلسطین یک مسئولیت دینی، انسانی و اخلاقی است و امروز بیش از گذشته می بایست همه مسلمانان و مؤمنان و انسانهای آزاده در کنار فلسطین و ملت مظلوم آن باشند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تبریک پیروزی های مقاومت ملت فلسطین، گفت: حجم جنایات جنگی صهیونیست‌ها علیه مردم غزه بالاست، چون ضربه ای از ملت فلسطین دریافت کردند که بی سابقه بوده است.

امیرعبداللهیان با اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بمنظور توقف حملات وحشیانه صهیونیست ها علیه مردم مظلوم غزه گفت، ما در این ایام در راستای حمایت از مردم غزه در مقابل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، پیشنهاد برگزاری اجلاس فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی را مطرح کردیم و به تلاش‌ها و پیگیری‌های خود ادامه خواهیم داد و از هر ابتکار عمل کشورهای اسلامی در حمایت از ملت فلسطین حمایت می کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان هم چنین با اشاره به اقدام خودجوش ملت فلسطین در طراحی و اجرای عملیات طوفان الاقصی گفت، به اعتراف بسیاری از صاحب‌نظران، طوفان الاقصی نشان داد که برخلاف تصور غلط برخی ها، فلسطین زنده است و روند عادی سازی برخی کشورها نمی‌تواند خللی در اراده محکم ملت فلسطین در پیگیری حقوق طبیعی، انسانی و قانونی آنان ایجاد نماید.

امیرعبداللهیان گفت جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از اصول و ارزش های خود در حمایت از ملت فلسطین کوتاه نخواهد آمد.

وی افزود عملیات الاقصی واکنش طبیعی  ملت فلسطین نسبت به جنایات مستمر و اقدامات تحریک آمیز دولت افراطی  نتانیاهو خصوصا تعرض مکرر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی بود.

وی افزود اگر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه ادامه یابد، هر احتمالی در منطقه وارد است و جمهوری اسلامی ایران تلاش های خود را برای توقف جنایات جنگی صهیونیستها ادامه خواهد داد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز با ابلاغ سلام خود به رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و نیز ملت ایران و تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از فلسطین گفت، برگزاری نشست مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی بسیار مهم است و انتظار داریم که شاهد حمایت قوی جهان اسلام از ملت فلسطین باشم.

هنیه افزود: دشمن صهیونیستی دهه‌های متمادی مرتکب جرم و جنایت های بسیاری علیه ملت مظلوم فلسطین شده و در ماه‌های اخیر نیز هتک حرمت های زیادی علیه مسجد الاقصی انجام داد و عملیات طوفان الاقصی واکنشی طبیعی به این اقدامات و جسارت‌ها بود.

آقای هنیه گفت عملیات الاقصی یک ضربه و شکست استراتژیک بر رژیم صهیونیستی وارد کرد و کشتار و جنایات آنها در غزه نشان دهنده درماندگی و آشفتگی آنهاست و برغم جنایت جنگی، کشتارهای وحشیانه و کور، تخریب منازل، مساجد، بیمارستان‌ها و اماکن عمومی، اما مقاومت فلسطین مقتدر و توانمند است.

منبع: ايسنا
ارسال نظر: