دست کم ۲۰۰۰ کودک در نوار غزه کشته شده‌اند

کدخبر: 2378445

یک سازمان انگلیسی مردم‌نهاد در امور کودکان اعلام کرد، از زمان آغاز درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطین، دست کم ۲۰۰۰ کودک در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

نسیم آنلاین: سازمان «صندوق نجات کودکان» یک سازمان بین‌المللی خیریه که به کودکان نیازمند کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند، در بیانیه‌ای عنوان کرد: طی ۱۷ روز اخیر با بمباران هوایی در سرتاسر نوار غزه، دست کم ۲۰۰۰ کودک کشته شده‌اند.

 این سازمان که در سال ۱۹۱۹ در بریتانیا تاسیس شد، افزود: ۲۷ کودک هم در کرانه باختری کشته شده‌اند.

«جیسون لی» مدیر این سازمان در امور فلسطین اظهار کرد: ما از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم تا اقدامات فوری را برای محافظت از جان کودکان اتخاذ کنند و همچنین از جامعه جهانی خواستار حمایت از این تلاش‌ها هستیم. هر کار ممکنی در راستای محافظت از کودکان و ارائه کمک‌هایی که نیاز است، باید انجام شود.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در تاریخ ۱۵ مهر، رژیم صهیونیستی حملات هوایی سنگینی به نوار غزه انجام داده و بسیاری از ساختمان‌ها را با خاک یکسان کرده است؛ حملاتی که به آوارگی بیش از یک میلیون نفر از ساکنان این منطقه منجر شده است.

رژیم اشغالگر رژیم صهیونیستی عمدا بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و مناطق اطراف آنها را هدف قرار داده و به تهدیدات خود برای تخریب بیمارستان‌ها در نوار غزه ادامه می‌دهد.

در حالی که جنگ در نوار غزه وارد هجدهمین روز خود می‌شود، وضعیت غزه شاهد یک فاجعه انسانی بی‌سابقه است. بیش از یک میلیون و چهارصد هزار فلسطینی که نیمی از آنها در ۲۲۰ پناهگاه به سر می‌برند، آواره شده‌اند. رژیم صهیونیستی به بمباران غیرنظامیان در مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد و در نتیجه حملات شبانه صهیونیست‌ها به مناطق مختلف غزه ۱۳۵ فلسطینی از جمله کودکان و زنان به شهادت رسیدند که مهمترین آنها در خان یونس و رفح بود.

منبع: ايسنا
ارسال نظر: