ورود اولین محموله خودروهای وارداتی به کشور

کدخبر: 2376028

پس از پنج سال وقفه بالاخره پای خودروهای وارداتی به کشور باز شد.

نسیم آنلاین: واردات خودرو به کشور از سال 1397 ممنوع شده بود. اما پس از تصویب قانون ساماندهی خودرو و تصویب آیین‌نامه واردات آن در دولت، روند واردات خودرو در کشور آغاز شد.

هفته پیش بود که وزیر صمت از آغاز واردات خودرو به کشور خبر داد و گفت بزودی اولین محموله این خودروها به گمرکات کشور می‌رسند. صبح امروز مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه اعلام کرد نخستین شناور حامل خودورهای وارداتی شب گذشته در بندرلنگه پهلو گرفته است.

سالاری، مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از جزئیات این خودروها نیز خبر داد. به گفته‌ی وی این محموله خودرو شامل ۲۲ خودرو از ۶ نمونه محصولات کیا ازجمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت و اسپورتیج است.

واردات خودرو با هدف پر کردن شکاف عرضه و تقاضا در کشور آغاز شده است و این 22 خودرو اولین گام در راه پر کردن این خلا است. خلا میان عرضه و تقاضا در بازار یکی از دلایلی است که مسئولین و کارشناسان معتقدند باعث افزایش قیمت خودرو در بازار می‌شود. باید منتظر ماند و دید در نهایت چند دستگاه خودرو به کشور وارد می‌شود و آیا می‌تواند شکاف بین عرضه و تقاضا و اختلاف قیمت‌ها در بازار  را جبران کند یا خیر.

ارسال نظر: