واکنش یکی از اعضای تیم گمرک به اظهارات رییس قوه

کدخبر: 2375105

یکی از اعضای تیم سامانه جامع امور گمرکی به اظهارات اژه‌ای درخصوص گزارش کمیسیون اصل نود درباره عدم تحویل سامانه گمرک توسط شرکت پیمانکار واکنش نشان داد

نسیم‌آنلاین: به دنبال واکنش رییس قوه قضاییه به اظهارات رییس کمیسیون اصل نود در خصوص کارشکنی پیمانکار سامانه گمرک، یکی از اعضای تیم سامانه جامع امور گمرکی در قالب یادداشتی نسبت به سخنان رییس کمیسیون و رییس قوه قضاییه واکنش نشان داد.

وی در این یادداشت آورده است:

خدمت شما عرض کنم که پیمانکار سامانه جامع گمرکی یعنی دانشگاه تهران پنج سال است که قرارداد توسعه سامانه با گمرک ندارد. با این حال به علت ملی بودن این پروژه نیازها را در حد توان برطرف ساخته است.

 

در مورد مناقشه اخیر پیمانکار گفته است که بدون قرارداد فعالیت نمی کند.

علت هم این است که 

۱- سامانه جامع تجارت مشکلات ناشی از انتظار بالایی که از خود در مبارزه با قاچاق ایجاد کرده است را به گردن گمرک و پیمانکارش می اندازد.

۲- با وجود ارسال اطلاعات به وزارت صمت و بانک مرکزی که شما می دانید اگر برقرار نبود امکان تسویه ارزی با توجه به عدم وجود پروانه فیزیکی برقرار نبود، گمرک در رسانه ها و گزارشات متهم به عدم همکاری و عدم ارسال اطلاعات شده و می شود.

۳- با وجود عدم عقد قرارداد لازم، و نیز درخواست گمرک از سازمان برنامه برای تامین اعتبار لازم و عدم تامین اعتبار توسط آن سازمان، ارسال اطلاعات به سازمان های دیگر به شکلی که برای گمرک کم هزینه باشد، انجام شد.

۴- وزارت صمت ولی به تبلیغات رسانه ای اش علیه گمرک باز ادامه داد؛ این بار با بهانه این که با تاخیر اطلاعات ارسال می شود!

۵- ارسال اطلاعات در لحظه و بدون تاخیر البته بهانه ای است برای این که کسی نگوید پس سامانه جامع تجارت چه می کند که هنوز قاچاق داریم؟! با این حال انجام آن نیازمند طراحی و زیرساخت مناسب است که از نظر ما هزینه زائد است و آورده ای ندارد. در صورت انجام هم باید هزینه اش تامین شود و تامین هزینه های آن از عهده دانشگاه خارج است.

۶- از طرفی هر روز شاهد قفل کردن تجارت به بهانه جمع آوری اطلاعات از دستگاه ها هستیم. نظر کارشناسی ما در تجارت خارجی خلاف این است. دانشگاه هم تصمیم گیر در حوزه تجارت خارجی کشور نیست ولی در مورد افعال خود اختیار دارد.

یک روز صحبت از راه اندازی چیزی شبیه ثبت سفارش برای رویه صادرات است، یک روز صحبت از قفل کردن صادرات به وزارت صمت، یک روز صحبت از تغییر سیستم اظهارنامه گمرک از epl به سامانه جامع تجارت! یک روز صحبت از....

تقریبا همه کارها هم تکرار همان کارهایی هست که قبلا انجام شده است!!! تمامی هم ندارد!

 

۷- از دیگر سو برای گمرک به ناحق پرونده قضایی تشکیل دادند و همزمان در رسانه ها تبلیغات را ادامه دادند.

به جهت دلایل ذکر شده دانشگاه تهران اعلام کرده که بدون قرارداد ادامه همکاری میسر نیست.

لذا دانشگاه تهران یا همان پیمانکار سامانه جامع امور گمرکی آماده ادامه همکاری با گمرک در صورت مشخص بودن وظایفش در یک قرارداد مشخص می باشد.

البته امروز دیدم آقای شجاعی رییس کمیسیون اصل نود گفتند کسانی هستند که می توانند با ۱۵۰ میلیون تومان همان کار پیمانکار گمرک را انجام دهند!

خب بسم الله

ارسال نظر: