بهترین فرصت تحصیل برای دانشجویان در کانادا

کدخبر: 2354250

بر اساس گزارشات سازمان ملل متحد، کانادا در طول 9 سال گذشته همواره جزو 3 کشور برتر دنیا برای زندگی بوده و سیستم آموزشی آن رشد مستمر و چشم‌گیری داشته است. تحصیل با هزینه‌ای معقول در بالاترین سطح و استاندارد آموزشی به همراه مدارک معتبر و قابل شناسایی در سراسر جهان، این کشور را به مقصدی جذاب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است.

نسیم آنلاین : بر اساس گزارشات سازمان ملل متحد، کانادا در طول 9 سال گذشته همواره جزو 3 کشور برتر دنیا برای زندگی بوده و سیستم آموزشی آن رشد مستمر و چشم‌گیری داشته است. تحصیل با هزینه‌ای معقول در بالاترین سطح و استاندارد آموزشی به همراه مدارک معتبر و قابل شناسایی در سراسر جهان، این کشور را به مقصدی جذاب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است.

دانشجویانی که به فکر ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند، کانادا را بخاطر وجود موسسات آموزشی و دانشگاه‌های تراز اول، شهریه‌ها و هزینه‌های مناسب زندگی، محیطی زیبا، چندفرهنگی، پیشرفته و صمیمی به عنوان مقصدی جذاب برای تحصیل انتخاب می‌کنند. در این مطلب قصد داریم به طور دقیق‌تری به مزایا و فرصت‌های تحصیل در کانادا بپردازیم.

دلایل ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

  • موسسات آموزشی بین‌المللی با کیفیت بالای آموزشی: به طور کلی انواع مدارک، گواهی و دیپلم دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کانادا با سایر مدارک آموزشی کشورهای معتبر دنیا از جمله آمریکا برابری کرده و در سراسر دنیا قابل پذیرش است. در عین حال بنابر رتبه‌بندی سال 2019-2020، بیست و هفت دانشگاه این کشور در رنکینگ دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفته‌اند.
  • دامنه وسیعی از رشته‌های تحصیلی دانشگاهی: دانشگاه‌های کانادا در مجموع بیش از 10 هزار رشته تحصیلی کارشناسی و ارشد، دوره‌های تخصصی و دوره‌های دارای گواهی را به متقاضیان ارائه می‌دهند. همچنین دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در ورک‌شاپ‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت شرکت کرده و مهارت‌های تخصصی و کاری خود را در کنار رشته تحصیلی دانشگاهی ارتقا دهند. همچنین برخی از موسسات آموزشی در کانادا یکسری دوره‌های تخصصی نظیر شیلات، کشاورزی، فناوری پیراپزشکی، ارتباطات از راه دور، فناوری کامپیوتری، دارو و پزشکی، مطالعات تجاری و علومی محیطی را به متقاضیان ارائه می‌دهند.
  • هزینه پایین تحصیل: علیرغم کیفیت و استاندارد بالای آموزشی، شهریه دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های کانادا در مقایسه با کشورهایی نظیر آمریکا، انگلیس و استرالیا کمتر است. به بیانی دیگر در قیاس با هزینه تحصیلی سالانه 25 هزار دلاری آمریکا و استرالیا، شهریه سالانه 16.700 دلاری دانشگاه‌های کانادا بسیار منطقی و مقرون به صرفه محسوب می‌شود.
  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی: دولت کانادا در کنار چندین سازمان و شرکت خصوصی انواع مختلفی از بورسیه و کمک‌هزینه تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی واجدشرایط در نظر گرفته‌ است تا از این طریق بخشی یا تمام هزینه‌های تحصیل خود در این کشور را پوشش دهند.
  • فضای امن و آرام: بنابر آمار Global Peace Index ، همواره کانادا جزو 10 کشور امن و برتر دنیا بوده و از بلایای طبیعی به دور مانده است. بر همین اساس، محیطی بسیار صمیمی و دوستانه را برای زندگی و تحصیل دانشجویان فراهم کرده است.
  • فرصت‌های کاری فراوان: با در نظر گرفتن نرخ بیکاری بسیار پایین کانادا، عموما بیش از 90 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های این کشور در کمتر از 6 ماه جذب بازار کار فعال و بین‌المللی این کشور می‌شوند.
  • کشوری چندفرهنگی با ارزشهای عمیق دموکراتیک: کانادا کشور مهاجران بوده و پیرو سیاست تقویت جامعه‌ای متنوع، چندفرهنگی و چندملیتی است. از این رو جامعه کانادا از تمام اقوام جهان تشکیل شده و دارای بیشترین میزان از غذاهای قومی و فعالیت‌های فرهنگی است. عموما مردم کانادا افرادی متفکر بوده و به سایر دیدگاه‌ها احترام می‌گذارند.
  • مکانی زیبا و هیجان‌انگیز برای زندگی: کانادا که در نزدیکی مدار قطب شمال قرار گرفته توسط اقیانوس‌های مختلفی احاطه شده و از مناظر طبیعی خارق‌العاده‌ای برخوردار است. شما می‌توانید از شهرها و استان‌های جذاب این کشور دیدن کرده و در جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی معروفی نظیر فستیوال بین‌المللی جاز مونترال و هفته پوتین شرکت کنید.
  • امکان کار دانشجویی: به عنوان یک دانشجوی تمام‌وقت می‌توانید برای حداکثر 20 ساعت در هفته به کار نیمه‌وقت بپردازید و بخشی از هزینه‌های خود را پوشش دهید.
  • امکان دریافت مجوز PGWP : با فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های کانادا امکان دریافت این مجوز را داشته و می‌توانید برای حداکثر 3سال به کار تمام‌وقت در بازار کار این کشور مشغول شوید.
  • امکان دریافت اقامت دائم کانادا: این امکان را دارید تا پس از فارغ‌التحصیلی با ایجاد سوابق کاری مرتبط با رشته تحصیلی و حضور بیش از 5 سال در خاک این کشور، برای اقامت دائم یا همان PR کانادا اقدام نمایید.
  • امکان همراهی خانواده: بنابر قوانین دولت کانادا، والدین و یا همسر و فرزندان زیر 18 سال دانشجو امکان همراهی وی در خلال تحصیل در کانادا را خواهند داشت و همچنین می‌توانند با استفاده از مجوز کار آزاد به فعالیت در بازار کار این کشور بپردازند.

چه زمانی برای درخواست پذیرش تحصیلی اقدام کنیم؟

به طور معمول دانشگاه‌های کانادا از طریق وب‌سایت‌های خود درخواست‌ها را به صورت مجزا دریافت کرده و نامه‌های پذیرش را ارسال می‌کنند. اما در برخی از استان‌های کانادا یک سیستم مرکزی درخواست پذیرش نظیر the Ontario Universities Application Centre (OUAC) وجود دارد. از طریق این پلتفرم دانشجویان می‌توانند با یک درخواست واحد به چندین دانشگاه کانادایی به طور همزمان درخواست پذیرش بفرستند. عموما ددلاین دانشگاه‌های کانادا نسبت به سایر کشورهای هم‌رده دیرتر بوده و ماه سپتامبر شروع تاریخ درخواست‌ها است؛ اما در عین حال بسیاری از دانشگاه‌های این کشور در ماه‌های ژانویه و یا حتی مِی شروع به دریافت درخواست پذیرش می‌کنند.

شرایط موردنیاز برای تحصیل در کانادا

  • داشتن هر یک از مدارک زبان انگلیسی آیلتس، تافل و PTE یا فرانسوی با نمرات 5 تا 6.5 آزمون اینترنتی برای دوره‌های ارشد (حدنصاب نمره زبان ممکن است در هر دانشگاه متغیر باشد)
  • ریز نمرات دوره‌های تحصیلی پیشین
  • رزومه تحصیلی
  • رسید پرداخت هزینه پذیرش
  • آخرین مدرک تحصیلی (دیپلم، کارشناسی و غیره)
  • برخورداری از حداقل معدل 15 و یا بالاتر در برخی از دانشگاه‌ها
  • سابقه کاری مرتبط در صورت وجود
  • برخورداری از مقالات علمی و پژوهشی
  • توصیه‌نامه استاد دانشگاه
  • ارائه مدارک GMAT و یا GRE برحسب رشته تحصیلی
  • اگرچه دریافت پذیرش تحصیلی از مراکز آموزشی کانادا و پس از آن دریافت ویزای تحصیلی به نظر دشوار می‌آید و نیازمند مدرک زبان معتبر و توانایی پوشش هزینه‌های سالانه تحصیل و زندگی و موارد متعدد دیگر است، اما ارزش بالای مدارک دانشگاهی، امکان فعالیت در بازار کار بین‌المللی و چندزبانه کانادا، کسب درآمد ارزی و امکان دریافت اقامت دائم و مزایای این چنینی، حضور در موسسات آموزشی، کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا و ادامه تحصیل در این کشور را به یکی از برترین و سرنوشت‌سازترین فرصت‌ها برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است.
ارسال نظر: