از لوله کشی ساختمان تا لوله بازکنی با یک کلیک در اپلیکیشن استادکار

کدخبر: 2370063

لوله کشی ساختمان از مراحل بسیار مهم در ساخت و یا بازسازی ساختمان است. قطع آب، سرد شدن آب، کاهش میزان فشار، نرسیدن آب به طبقات بالاتر، پوسیدگی و ترکیدگی لوله‌ها و ... از جمله مشکلاتی است که در اثر لوله کشی نادرست ساختمان پیش می‌آید. برای انجام لوله کشی و هر گونه لوله باز کنی باید از ابزار و وسایل با کیفیت و روش‌های استاندارد استفاده شود.

در هنگام ساخت یک ساختمان باید تمام اصول و قواعد لوله کشی به درستی انجام گیرد. لوله کشی ساختمان به مرور زمان دچار آسیب‌ها و پوسیدگی می‌شود و اگر به موقع تعمیر و تعویض نگردد دچار ترکیدگی شده و مشکلات جدی برای ساختمان و اهالی آن به وجود می‌آید.

معرفی روش‌های لوله کشی ساختمان

از گذشته تاکنون روش‌های مختلفی برای انجام لوله کشی ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است.

لوله کشی سنتی: در روش‌های سنتی از لوله‌های فولادی برای لوله کشی استفاده می‌شد که معایبی را به همراه داشتند. از جمله اینکه وزن بالایی داشته و زودتر دچار پوسیدگی و خوردگی می‌شدند. کار کردن با این نوع لوله‌ها بسیار سخت بود و زحمت زیادی می‌طلبید.

67

لوله کشی انشعابی: یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در لوله کشی ساختمان انجام گرفت تغییر جنس لوله‌ها از فولادی به پلاستیکی بود. ابتدا از لوله‌های آبرسانی اصلی درون خیابان یک انشعاب گرفته شده و به کنتور آب متصل می‌شود. در نهایت برای آبرسانی به هر بخش از ساختمان یک انشعاب از این لوله گرفته می‌شود. برای آب گرم و سرد از همین انشعاب‌ها استفاده می‌شود. با این تفاوت که برای آب گرم لوله‌ها به سیستم گرمایشی وارد می‌شود. این روش لوله کشی به صورت روکار و توکار انجام می‌شود.

لوله کشی کلکتوری: یکی از جدیدترین روش‌های لوله کشی و آبرسانی روش کلکتوری است. تفاوت آن با روش‌های دیگر این است که تمام لوله‌ها از یک کنتور و یک انشعاب گرفته نمی‌شوند، بلکه هر واحد می‌تواند به صورت جداگانه سیستم آبرسانی داشته باشد. در این روش از ابزاری به نام کلکتور استفاده می‌شود و برای ساختمان‌ها و مجتمع‌های با تعداد بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوله کشی ساختمان با استادکار

 لوله کشی ساختمان در بخش‌های مختلف برای کاربردهای مختلف آبرسانی و فاضلاب صورت می‌گیرد. سیستم‌های آبرسانی برای بخش‌های داخلی و خارجی ساختمان مانند آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی و ... انجام می‌گیرد. همچنین سیستم‌های فاضلاب نیز در آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، داخل حیاط و ... صورت می‌گیرد. هر خدمتی که برای لوله کشی و لوله بازکنی نیاز داشته باشید می توانید روی متخصصان استادکار حساب کنید. اما کدام خدمات لوله کشی از عهده متخصصان استادکار بر می آید؟

  • سیستم آبرسانی

برای نصب سیستم آبرسانی یک انشعاب از لوله آبرسانی اصلی گرفته شده و به داخل ساختمان هدایت می‌شود. سپس از طریق اتصالات مورد نیاز به تمام بخش‌های ساختمان آبرسانی انجام می‌شود. برای انجام این کار ابزارها و لوازم خاصی مورد نیاز است از جمله اتصالات مختلف، شیر و فلکه، دو راهی، سه راهی و ... که برای نصب درست لوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • سیستم فاضلاب

در انجام کارهای لوله کشی سیستم‌های دفع فاضلاب بسیار مهم بوده و از بسیاری از سیستم‌های دیگر پیچیده‌تر هستند. این سیستم‌ها به صورت توکار نصب شده و برای دفع مواد زائد آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی به کار برده می‌شوند. لوله‌های مورد استفاده برای سیستم فاضلاب از لوله‌های سیستم آبرسانی بزرگ‌تر هستند زیرا حجم فاضلاب از حجم آب ورودی بیشتر بوده و ممکن کوچک بودن لوله‌ها باعث ایجاد رسوبات و بسته شدن لوله‌ها می‌شود.

  • تخلیه چاه و لوله بازکنی

در زمان‌های دور برای تخلیه چاه فردی با لوله و ابزار در دسترس به داخل چاه فرستاده می‌شد و چاه را خالی می‌کرد اما با گذشت زمان ابزار و تکنولوژی‌های جدیدی اختراع شد که بدون دخالت انسان و به صورت کاملا بهداشتی چاه را تخلیه می‌کنند. در بسیاری از شهر‌های بزرگ سیستم‌های دفع فاضلاب به صورت کانال‌های شبکه‌ای ایجاد شده است که نیازی به تخلیه ندارند و همگی در مکانی خاص منتقل می‌شوند. اما هنوز هم بسیاری از مناطق به این سیستم‌ها دسترسی نداشته و برای دفع فاضلاب به حفر چاه نیاز دارند.

 

ایجاد کانال‌ها و لوله‌ کشی برای تخلیه و انتقال فاضلاب نیازمند تخصص و تجربه کافی در این زمینه است. پس از احداث این نوع فاضلاب با گذشت زمان و به دلیل ایجاد رسوبات مختلف لوله‌ها دچار گرفتگی شده و نیازمند استفاده از روش‌هایی برای باز کردن هستند. اگر میزان پوسیدگی و حجم رسوبات بالا باشد سیستم فاضلاب باید به صورت کامل تعویض گردد. در غیر این صورت می‌توانید با ابزارها و مواد لازم برای باز کردن لوله‌ها و تمیز شدن مسیر عبور فاضلاب اقدام کنید. خدمات لوله بازکنی استادکار به همین منظور است و می تواند برای شما کمک کننده باشد.

استادکار و خدماتی که برای لوله کشی ساختمان به شما ارائه می کند

انجام تمام موارد گفته شده نیازمند دانش، تخصص و تجربه نیروهای متخصص در این زمینه است تا در کمترین زمان ممکن و با کمترین میزان خسارت و آسیب به سایر بخش‌های ساختمان خدمات لوله کشی و لوله بازکنی را انجام دهند. مراکز و شرکت‌های بسیار زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند. اپلیکیشن استادکار یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای انجام خدمات است. این اپلیکیشن با استفاده از دانش و تخصص نیروهای متخصص در زمینه انواع خدمات ساختمانی، خدمات فنی و تعمیراتی فعالیت می‌کند.

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به صورت آنلاین و در تمام طول شبانه روز درخواست خدمات خود را ثبت کنید. در صورت نیاز می‌توانید با پشتیبانی تماس گرفته تا شما را برای انجام خدمات و هزینه‌های مربوطه راهنمایی کنند. از مهم‌ترین مزیت‌های این اپلیکیشن دسترسی به افراد متخصص و کاربلد و تیم پشتیبانی بسیار قوی است.

ارسال نظر: