ویژگی های کاشی و سرامیک تبریز

کدخبر: 2372544

کاشی تبریز از بهترین برندهای تولید کننده کاشی در ایران است که شهرت آن به دلیل کیفیت و تنوع بالا در نقش و طرح است. شرکت کاشی و سرامیک تبریز یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع کاشی و سرامیک در ایران است که از سال 1362 در شهر تبریز تاسیس شده است. این شرکت دارای سابقه و تجربه در تولید انواع کاشی و سرامیک است و کیفیت کاشی و سرامیک آن قابلیت رقابت با شرکت های جهانی را دارد. کاشی و سرامیک تبریز در طول سال ها فعالیت خود تلاش کرده است که روز به روز محصولات متنوع و با کیفیت تری تولید کند. در ادامه قصد داریم برخی از انواع کاشی تبریز و سرامیک های آن بپردازیم. 

درجه بندی کاشی و سرامیک 

کاشی فرآورده ای سرامیکی است که به علت پخته شدن در کوره و در مای معینی به حالت نیمه شیشه ای در می آید و خاصیت جذب آب در آن به حداقل می رسد. از مهمترین ویژگی کاشی که در کاشی تبریز به بهترین شکل می توانید آن ها را مشاهده کنید می توانیم به مقاومت بالا در برابر ساییدگی، فشار و ضربه مکانیکی اشاره کنیم. کاشی معمولا توان تحمل تغییرات دمایی از 20 تا 100 درجه سانتیگراد را دارد. کاشی ها از لحاظ کیفیت ساخت و مرغوبیت دارای 3 درجه هستند که در زیر مشخصات ظاهری هر یک از آن ها را نام می بریم. کاشی های صادراتی معمولا از نوع درجه یک و دو هستند. 

  • کاشی های درجه یک که کاملا سالم و هیچ گونه نقصی در سطح لعابدار آن وجود ندارد. 

  • کاشی درجه دو که معمولا در فاصله یک تا دو سانتی متری کناره لعاب دار دارای یک خال یا بیشتر است و یا در اطراف سطح لعاب دار آن دارای یک لکه 2.3 میلی متری است که لعاب نگرفته است.

  • کاشی های درجه 3 که از لحاظ ظاهری در کناره های آن تا قطر حداکثر 3 سانتی متر می توانید یک یا دو خال باشد و تا حداکثر نیم میلی متر از سطح لعابدارشان دارای خال هستند. این نوع کاشی ها همچنین ممکن است دارای لب پریدگی نیز باشد. 

معرفی برخی از جدیدترین انواع کاشی تبریز

محصولات کاشی و سرامیک تبریز بسیار متنوع هستند که در این میان برخی از انواع کاشی ها دارای بالاترین و کیفیت هستند که توانسته اند به سرعت در بازار ایران جهان به شهرت برسند. در زیر به معرفی برخی از این محصولات به اختصار می پردازیم.

محصولات 50 در 100

این نوع کاشی در طرح های بسیار متنوعی تولید می شوند. محصولات 50 در 100 در مکان های مختلف از جمله سرویس بهداشتی، آشپزخانه، کف واحدها، راه پله ها، لابی و پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد. شاید برای شما سوال ایجاد شود که آیا کاشی آشپزخانه و سرویس بهداشتی از یک طرح استفاده می شود. معلوم است که خیر. محصولات 50 در 100 طرح های متنوع و مخصوص هر یک از این  فضاها را تولید می کند، اما جنس آن ها یکی خواهد بود. 

تبلیغات

محصول 25 در 100

تنها تفاوت این محصول با محصولات 50 در 100 در اندازه آن ها است و طرح ها و کیفیت آن ها یکی است. از کاشی های 25 در 100 برای ایجاد طرح های ترانزیت همزمان با کاشی 50 در 100 به صورت تلفیقی استفاده می کنند. استفاده همزمان از این کاشی ها می تواند ظاهر جذاب تری به فضای شما دهد. 

محصولات 60 در 120کاشی سرامیک تبریز

موارد استفاده از کاشی یا سرامیک های 60 در 120 معمولا در نمای ساختمان ها استفاده می شود. اما برای استفاده از آن ها باید به روش های زیر عمل کرد.

  • کاشی ها را می توان تا ارتفاع 3 طبقه با ملات و چسب مخصوص کاشی نمای تبریز استفاده کرد. اما در ارتفاعات بیش از 3 طبقه توصیه می شود ابتدا پرسلان ها را به صورت اسکوپ مسلح کنید و سپس به همان روش ملات یا چسب آن را بچسبانید. 

  • روش دیگر استفاده از این کاشی در نما به صورت خشک است. در این روش از چسب یا ملات استفاده نمی شود و نصب این محصول با استفاده از سازه هایی فلزی روی دیوار نصب می شود. این روش به دلیل عدم استفاده از ملات یا چسب به سبک سازی ساختمان کمک می کند. 

تبلیغات

تجهیزات و تکنیک های کاشی و سرامیک

برای نصب و تولید کاشی و سرامیک از برخی تجهیزات استفاده می شود که مهمترین آن ها لاپاتو و پولیش مات است. لاپاتو دستگاهی است که به آن پولیش سطحی گفته می شود. این دستگاه از تجهیزات به روز و بسیار گران قیمت در صنعت کاشی و سرامیک است. کاشی تبریز برای ایجاد طرح های مدرن روی کاشی و با پولیش دادن قسمت های برجسته نقاط شیشه ای و براق روی کاشی و سرامیک ایجاد می کند. حتی به وسیله این دستگاه می توان نقاط پولیش خورده را مات می کنند. یکی از تکنیک هایی که کاشی تبریز برای پولیش از آن استفاده می کند، تکنیک پولیش مات است. از این تکنیک می توان در هر مکانی قابل استفاده و مناسب علاقه مندان به طرح های خاص است. کرابن سرامیک تبریز از جمله شرکت هایی است که از این تکنیک استفاده می کند. 

تبلیغات

جمع بندی

در متن بالا تلاش کردیم که تمام محصولات مرغوب و جدید کاشی و سرامیک تبریز را معرفی کنیم. شما می توانید برای خرید هر نوع کاشی از جمله مدل های مختلف کاشی تبریز به سایت کاشی لند به آدرس اینترنتی Kashiland.com مراجعه کنید. این سایت به شما انواع طرح ها و مدل های کاشی و سرامیک برندهای مختلف از جمله کاشی تبریز را با قیمتی بسیار مناسب عرضه می کند. 

ارسال نظر: