تست کرونا در منزل و محل کار، با همکاری آزمایشگاه های معتبر

کدخبر: 2372589

کووید-۱۹ از قدرت سرایت بسیار بالایی برخوردار است، به همین دلیل طیف وسیعی از افراد جامعه در یک زمان در معرض ابتلا به این بیماری قرار خواهند گرفت. ترس از پیشرفت بیماری و بروز مشکلات جدی سبب می‎شود تا افراد زیادی به مراکز درمانی و آزمایشگاهی مراجعه نمایند. به این ترتیب میزان تجمع افزایش خواهد یافت و در نتیجه بیماری شیوع گسترده‎ایی پیدا خواهد کرد. انجام تست کرونا در منزل نیاوران، تا حدود زیادی می‎تواند ازدحام در مراکز درمانی را کاهش دهد. اما این سوال وجود دارد که آیا انجام این آزمایش در خانه ایمن است؟

باید بدانید متخصصان هوم کا با رعایت کامل پروتکل‎های بهداشتی اقدام به نمونه‎ گیری در منزل خواهند نمود. بنابراین مطمئن باشید، خطر دیگر اعضای خانواده را تهدید نخواهد کرد. تکنسین در طی نمونه ‎گیری از ابزار و تجهیزات بسته ‎بندی شده، استریل و  یکبار مصرف استفاده خواهد کرد. کلیه ابزارهای دور ریختنی به طور صحیح جمع‎ آوری خواهند شد و کارشناس کمترین تماس را با اشیا پیرامون خود خواهد شد. با انجام تست کرونا در منزل یا محل کار، از خود و دیگران به شیوه‎ایی موثر محافظت خواهید کرد.

چگونگی تست کرونا در منزل

تست کرونا در منزل شمال تهران به دو صورت کلی انجام خواهد شد: تست PCR و تست آنتی بادی. حتما می‎ پرسید کدامیک از اعتبار بیشتری برخوردار است و به تشخیص کووید-۱۹ کمک می‎کند؟ اگر می‎ خواهید بدانید به ویروس کرونا مبتلا شده ‎اید یا خیر؟ باید تست PCR را انجام دهید. این آزمایش با دقت بالایی آلوده شدن بدن به این ویروس را نشان خواهد داد. برای این منظور لازم است نمونه‎ گیری از طریق سواپ پنبه ‎ایی از انتهای حلق  یا بینی انجام شود. در طی این فرآیند دردی را حس نخواهید کرد.

در پکیج ویژه تست پی سی آر هوم کا نمونه‎ گیری از حلق و بینی به طور همزمان گرفته خواهد شد. به این ترتیب آزمایش از دقت بیشتری برخوردار خواهد بود. تکنسین نمونه را به محلول نگهدارنده منتقل کرده و آن را در دمای مناسب نگهداری می‎کند تا نمونه کاملا سالم به آزمایشگاه ارسال شود. هر گونه اهمال در نمونه ‎گیری، شرایط نگهداری و ارسال آن به آزمایشگاه باعث بروز خطا در نتیجه آزمایش خواهد شد. در صورتیکه نمونه شرایط لازم را نداشته باشد، آزمایشگاه از پذیرفتن آن خودداری خواهد کرد.  

از تست آنتی بادی برای بررسی وضعیت بدن استفاده می‎شود. این تست نمی‎تواند ابتلا یا عدم ابتلا به کووید-۱۹ را نشان دهد. برای انجام آن لازم است، نمونه خون تهیه شود.

آمادگی های لازم برای انجام تست کرونا در منزل

برای انجام بسیاری از آزمایش‎ها، لازم است زمان خاصی به آزمایشگاه مراجعه کرده یا رژیم غذایی خاصی را رعایت نمایید. برای آزمایش PCR یا آنتی بادی نیاز به ناشتا بودن نیست و بازه زمانی خاصی برای آن تعریف نشده است. بنابراین هر زمان که احساس کردید به آزمایش کرونا در خانه نیاز دارید، می‎توانید برای انجام آن اقدام نمایید.

نتیجه مثبت یا منفی تست کرونا   PCR یعنی چی؟

اگر نتیجه آزمایش PCR مثبت باشد، یعنی به این ویروس مبتلا هستید و باید قرنطینه شوید. نتیجه منفی آن نیز خبر از عدم آلودگی شما به این ویروس می‎دهد. در صورتیکه در نحوه نمونه‎گیری، نگهداری و ارسال نمونه خطایی وجود نداشته باشد و در عین حال آزمایشگاه به درستی نمونه را بررسی کرده باشد، احتمال بروز خطا ناچیز است و نتیجه آزمایش از صحت  و اعتبار کافی برخوردار است.

نتیجه مثبت یا  منفی تست آنتی بادی یعنی چی؟

نتیجه مثبت تست آنتی بادی به این معنا است که شما احتمالا در  گذشته به این ویروس مبتلا شده‎اید و بدن برای مقابله با آن آنتی بادی تولید کرده است. گاهی اوقات نیز ممکن است آنتی بادی به دلیل بیماری مرتبط دیگری در بدن تولید شده باشد. در این حالت اصطلاحا گفته می‎شود نتیجه مثبت کاذب است.

زمانی که نتیجه تست منفی می‎شود یعنی آنتی بادی آن در خون وجود ندارد و احتمالا به ویروس کووید-۱۹ مبتلا نشده‎اید. در نظر داشته باشید این احتمال نیز وجود دارد که به این بیماری مبتلا شده باشید اما زمان کافی برای ایجاد آنتی بادی در بدن وجود نداشته است. به همین دلیل میزان آنتی بادی در سطحی نیست که در آزمایش خود را نشان دهد.

تبلیغات 2

آیا آزمایش کرونا در منزل برای پرواز نیز انجام می شود؟

در حال حاضر برای پروازهای داخلی و خارجی، ارائه تست منفی کووید- ۱۹ اجباری است. در غیر این صورت اجازه پرواز یا ورود و خروج به کشور یا شهر مورد نظر را نخواهید داشت. بنابراین لازم است اطلاعات لازم در این زمینه را  از ایرلاین مورد نظر جویا شوید. برای این منظور می‎توانید از پکیج تست پی سی آر پروازی هوم کا بهره ببرید. در این خدمت نمونه ‎گیری در محل مورد نظر یا منزل  انجام خواهد شد. هوم کا با آزمایشگاه‎های معتبر مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط است. در این پکیج نمونه‎گیری از بینی و حلق به طور همزمان انجام می‎شود. 

نتیجه تست پس از گذشت ۱۲ تا ۲۴ ساعت در اختیار شما قرار خواهد گرفت. به این نکته مهم توجه داشته باشید، ایرلاین‎ها بازه زمانی خاصی را برای ارائه نتیجه منفی تست PCR قبول خواهند کرد. در برخی از کشورها نتیجه تست منفی کووید-۱۹ تنها تا ۷۲ ساعت اعتبار دارد.

تست کرونا در آزمایشگاه های معتبر طرف قرار داد بیمه

برای انجام تست PCR در آزمایشگاه‎‎های معتبر لازم است تا هزینه نسبتا بالایی را پرداخت کنید. از آنجا که انجام این آزمایش در تشخیص بیماری مهم است، برخی از سازمان‎های بیمه‎ ایی، بیمه‎گذاران خود را حمایت کرده ‎اند. به این ترتیب مبلغی از هزینه آزمایش کرونا توسط سازمان‎های بیمه ‎ایی پرداخت خواهد شد. تامین اجتماعی، بیمه آسیا، دی، آتیه ‎سازان، حافظ و کوثر از جمله این سازمان‎ها هستند. هر کدام از آنها قوانین و مقررات خاص خود را دارند.

تست کرونا در منزل با هوم کا

اگر می‎خواهید تست کرونا در منزل، با کیفیت مطلوب و قیمتی متعادل انجام شود، چرا از خدمات درمانی، آزمایشگاهی و مراقبتی هوم کا استفاده نمی‎کنید؟ این مجموعه برای حفظ سلامتی شما با آزمایشگاه‎های معتبر در سطح تهران و کرج همکاری دارد. همین لحظه با شماره ۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵ تماس بگیرید تا کارشناسان ما نیروهای متخصص را به منزل یا محل مورد نظر شما اعزام کنند.

ارسال نظر: