خانه چوبی

کدخبر: 2372606

زمانی که صحبت خانه چوبی، ویلا چوبی  و یا هر سازه چوبی دیگری به میان می آید اولین موضوعی که به ذهن ما می رسد یک خانه چوبی در وسط باغ یا جنگل است. حال اگر بخواهیم ویژگی هایی در رابطه با سازه های چوبی شرح دهیم می توانیم سقف شیبدار و دیواری متشکل از چوب هایی که روی هم قرار گرفته اند را مثال بزنیم که این مدل سازه های چوبی در داخل شهرها بسیار کم مشاهده می شود. شاید علت اصلی علاقه مردم به سازه های چوبی همین ویژگی های منحصر به فرد و زیبایی ظاهری که دارد باشد زیرا اقامت و زندگی در این سازه ها آرامش خاصی به همراه دارد. خانه های چوبی در ابعاد و طرح های متنوع و مختلفی ساخته می شوند که این تنوع بر اساس بودجه و سلیقه افراد مشخص می شود. اما در کل می توان گفت که کلبه های چوبی معمولا ابعاد بزرگی ندارند و در ابعاد کوچک به صورت فضای دنج و جمع و جور ساخته می شوند. سازه هایی که ابعاد آن ها کوچک باشد کلبه چوبی و سازه هایی که در ابعاد بزرگ ساخته می شوند و متراژ آن ها زیاد است خانه یا ویلای چوبی گفته می شود. حال اگر متراژ کلبه های چوبی خیلی کوچک باشد و دیواره های آن باز و غیر پیوسته باشد به آن ها آلاچیق چوبی گفته می شود. امکان اجرای سازه های چوبی در سراسر ایران و تمام اقلیم های آب و هوایی وجود دارد. می توانید به راحتی خانه چوبی مورد نظر خود را در هر شهری که هستید بسازید و در مواقع استراحت و تعطیلی از آن نهایت لذت را ببرید. ما در این بخش به توضیحات کامل در مورد همه سازه های چوبی می پردازیم و شما می توانید جهت مشاوره برای قیمت کلبه چوبی و سایر سازه های چوبی، طراحی و ساخت کلبه چوبی، خانه چوبی، ویلای چوبی و هرگونه سازه چوبی دیگر با کارشناسان رایمون سازه ( ویلا چوبی ) تماس بگیرید و با مناسب ترین هزینه، کمترین زمان و با کیفیت ترین اجرا صاحب سازه چوبی برای خود شوید.

زندگی و یا اقامت در کلبه چوبی بسیار دلچسب و لذت بخش است و بیشتر افراد تمایل به سفر یا اقامت در این سازه ها را دارند. در مقایسه با مصالحی که در سازه های ساختمانی استفاده می شود چوب، در نگاه اول از مقاومت و کاربرد کمی برخوردار است و اگر هم مورد استفاده قرارگیرد در تزیینات ساختمان کاربرد دارد. در حالی که اگر به سال های قبل برگردیم متوجه این موضوع می شویم که بسیاری از سازه های مهم مانند پل، سقف و ... در ساختمان های آن زمان با چوب ساخته شده بود. در حال حاضر نیز در کشورهایی که چوب به فراوانی یافت می شود نیز ساختمان های چوبی زیادی ساخته می شوند. 

موقعیت جغرافیایی :

از نظر جغرافیایی هیچ محدودیتی برای ساخت خانه های چوبی وجود ندارد به طوری که قبل از ساخت هر سازه چوبی باید موقعیت های نامطلوب را در نظر بگیریم و محاسبات دقیق تری برای اجرا فراهم کنیم تا به هیچ مشکلی در این زمینه بر نخوریم.

عمر کلبه های چوبی :

در خانه های چوبی و یا به طور کل در همه سازه های چوبی در ابتدا کلاس اجرایی را در نظر می گیریم و از متریال های کاملا مقاوم در مقابل عوامل جوی و در عین حال طبیعی و دوستدار محیط زیست استفاده می کنیم که این پروسه نیز علاوه بر طبیعی بودن، مقاومت ایستایی مصالح را نیز تضمین می کند.

تبیلغات 2

مرکز کلبه های چوبی ایران

اگر تا به حال به ماسال رفته اید نام اولسبلنگاه را بسیار شنیده اید زیرا این منطقه در ماسال بسیار معروف است و خانه و کلبه های چوبی در این قسمت به فراوانی دیده می شود. اولسبلنگاه منطقه ای ییلاقی است که در جنوب ماسال قرار گرفته است و طرفدار زیادی دارد که عاشقان کلبه چوبی و جنگلی در این منطقه زیاد سفر می کنند. از نظر مسیر نیز باید وارد جاده ماسال – گیلان شوید و پیچ و خم های زیادی که دارد را طی کنید تا به اولسبلنگاه برسید. اهالی این روستا در ساخت کلبه هایشان فقط از چوب و مصالحی که به صورت طبیعی در آن منطقه وجود دارد استفاده کرده اند و به هیچ عنون اجازه نداده اند که کسی با سیمان و سنگ چهره متفاوت و بکر این روستا را بر هم زند. شاید به همین دلیل است که منطقه اولسبلنگاه را مرکز کلبه های چوبی ایران می شناسند. حتی در این منطقه برق کشی وجود ندارد و مردم از موتور برق به جای برق کشی استفاده کرده اند و خرید های خود را از ماسال انجام می دهند زیرا برایشان ارزان تر تمام می شود. اولسبلنگاه در واقع جایی است که همه دنبالش هستند تا چند روزی را با آرامش در آنجا بگذرانند و از همه چیز دور باشند.

ارسال نظر: