کلاس کنکور تضمینی ، بشنو و باور نکن!

کدخبر: 2372710

همانطور که میدانید کنکور یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی دانش آموزان به حساب می آید و این موضوع سبب شده تا عده‌ای از این موقعیت سو استفاده کنند و به قول معروف بخوان که «از آب گل آلود ماهی بگیرن».استفاده از عباراتی همچون کلاس کنکور تضمینی ، قبولی صد‌در‌صد تضمینی در کنکور ، قبولی تضمینی پزشکی تهران و سایر موارد از این دست عباراتی هستند که احتمالا آن ها را شنیده اید اما آیا واقعیت دارد؟

در این مطلب قصد داریم پشت پرده مافیای کنکور را فاش کنیم تا دیگر فریب این افراد را نخورید ، پس حتما در ادامه با ما همراه باشید.

تضمین قبولی در کنکور!

هر ساله با نزدیک شدن به زمان کنکور و آزمون سراسری تبلیغات کلاس کنکور و مشاوره بیشتر می شود و موسسات در پی جذب داوطلبان هستند ؛ تا این جای کار کاملا طبیعی است و مشکلی ندارد ، اما مشکل از آن جایی شروع می شود عده‌ای که به مافیای کنکور شهرت دارند از این فرصت سو استفاده می کنند و با تبلیغات دروغ و عوام فریبانه سعی در جذب داوطلبان با هزینه های هنگفت و بسیار بالا می کنند.

 

آیا قبولی تضمینی واقعی است؟

بدیهی است که این موضوع نمی تواند واقعیت داشته باشد و اصلا عقلانی به نظرنمی رسد.به فرض که آن موسسه و کلاس کنکور ، بهترین اساتید و کلاس‌های ممکن در طول تاریخ را داشته باشد! ، چه تضمینی وجود دارد که آن دانش آموز تمام درس‌هایش را به خوبی بخواند و از نظر شرایط روحی و فیزیکی مشکلی برایش به وجود نیاید؟

طبق گفته یکی از دانش آموزان که برای کلاس کنکور به سراغ این موسسات رفته بود و طبق گفته‌ی خودش بالای 100 میلیون پرداخت کرده بود ، در آخر آنچه که به او وعده داده بودند قبول نشد و وقتی اعتراض کرد به او گفتند که منظور ما از تضمین، بهترین کادر آموزشی بوده و مشکل از خودتت بوده که کم کاری کردی!

 

پشت پرده ی تبلیغات بی وقفه موسسات کنکوری در تلویزیون چیست؟

کلاس کنکور تضمینی

حدود 13 میلیون دانش آموز در مدارس مشغول تحصیل هستند که از این بین حدودا 1 میلیون نفر کنکوری هستند که با احتساب افراد پشت کنکوری و دانش آموزان سال‌های پایین‌تر (که معمولا از کلاس دهم شروع می کنند) حدود 3 میلیون نفر مخاطب این موسسات می توانند باشند.

این موسسات کنکور جنایتکاران هوشمندی هستند که از اهمیت موضوع کنکور سو استفاده می کنند و با استفاده از عبارت های وسوه انگیزی همچون کلاس کنکور تضمینی ، قبولی پزشکی تهران تضمنی و... عملا کنترل آموزش و پرورش را در دست گرفته اند و گردش مالی فوق‌العاده‌ای نیز دارند.

مدارس تیزهوشان ، طبق بررسی‌های انجام شده تاثیر زیادی روی قبولی‌های کنکور داشته است و دانش آموزان می توانند از سال ششم وارد این مدارس شوند که برای این منظور باید در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شرکت کنند.

 

تاثیر تبلیغات کنکوری بر روی دانش آموزان و داوطلبان کنکوری

مسعود امیری کندبن رتبه 10 رشته ریاضی کنکور سال 94 با انتقاد شدید نسبت به شبکه های تلویزیونی به دلیل پخش زیاد برنامه‌های کنکوری گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته این تبلیغات بسیار زیاد شده است و هیچ تاثیری جز ایجاد فضای تبلیغاتی شدید و همچنین ایجاد بار روانی و اضطراب برای دانش آموزان ندارد.

 

فرمول های من درآوردی ، عامل اصلی فریب دانش آموزان در تبلیغات!

طبق گفته ی اکثر دانش آموزانی که در این مراکز به اصلاح آموزشی ثبت نام کرده بودند ، دلیل اصلی جذب شدن آن‌ ها ، فرمول‌ ها و راه حل‌ هایی است که در این برنامه های تبلیغاتی نمایش داده می شود و دانش آموزان به گمان اینکه تمام سوال ها با این راه حل ها قابل حل هستند اقدام به خرید و ثبت نام می کنند.

این یکی از شگرد هایی است که در سال های اخیر بسیار زیاد باب شده است و در اکثر شبکه ها دیده می شود ، که با همین ترفند ها عده زیادی فریب می خورند و اقدام به ثبت‌ نام می‌کنند.

این راه حل ها در نگاه اول بسیار عالی و سریع به نظر می رسند و آن فرد با حل چند سوال مشابه که این فرمول در آن ها قابل استفاده است دانش آموزان را حیرت زده می کنند ، اما غافل از اینکه فقط در همان چند سوال کاربرد دارند و در اکثر سوالات کاربرد ندارند.

 

مصاحبه‌های ساختگی یا خریداری شده با نفرات برتر!

آیا بهترین ها نیاز به تبلیغ دارند؟

طبق یک اصلی که در دنیای بازاریابی وجود دارد در رابطه با این رابطه می گوید ، مؤسسه یا مشاور کنکور خوب اصولاً نیازی به تبلیغ ندارد.

اگر تبلیغات این موسسات کنکوری را دیده باشید ، احتمالا دیده اید که در آن ها اقدام به مصاحبه با افراد برتر کنکور می کنند و آن فرد نیز بار ها نام آن موسسه و خدمات و کتاب‌های آن موسسه را می برد اما آیا این ها واقعیت است؟

در جواب باید بگوییم شاید تعداد کمی هم باشند که واقعا در آن موسسه حضور داشته اند اما تعداد بالای آن ها ساختگی اند.

در همین رابطه یکی از افراد برتر کنکور که رتبه 95 تجربی را کسب کرده است می گوید : در همین زمینه بار ها با من تماس گرفتند و در قبال مبلغی از من خواستند تا در آگهی های تبلیغاتی آن ها شرکت کنم و یا به صورت صوتی در آگهی های آن ها برای فضا های مجازی باشم ، اما من نپذیرفتم.

نکته ی عجیب و خنده داری که در سال های قبل تر به چشم میخورد ، حضور بعضی از این افراد برتر در تبلیغات چندین موسسه کنکور بود!یعنی به عنوان مثال هم در تبلیغ موسسه x و هم در تبلیغ موسسه y بود که عملا مطلب ساختگی بودن و خریداری شدن این مصاحبه را تصدیق می کند.

افرادی که در پایه ششم در آزمون مدارس تیزهوشان پذیزفته نمی شوند ، می توانند در پایان پایه نهم نیز مجددا برای این مدارس اقدام کنند که باید در آزمون تیزهوشان نهم به دهم شرکت نمایند.

سخن پایانی

خوشبختانه با بالاتر رفتن سطح دانش خانواده ها و اطلاع از این پشت پرده های موجود ، افراد کمتر گول تبلیغاتی همچون کلاس کنکور تضمینی را می خورند.

هر مجموعه کنکوری که تبلیغات کمتری دارد و نتیجه بهتری ، قطعا مجموعه قابل اعتماد تری است . برخی مجموعه ها را شاید افراد اسمشان هم نشنیده باشند. ولی با محدود دانش آموزان خود ، رضایت و قبولی را به آن ها هدیه داده اند. کلاس کنکور خوب ، را خودتان پیدا کنید و نتیجه برایتان از هرچه مهم تر باشد.

با توجه به وضعیت بد اقتصادی موجود در کشور متاسفانه دیده شده است که خانواده هایی با وجود مشکلات زیاد ، اما به هر قیمتی که شده هزینه این کلاس ها را پرداخت می کنند و به در پایان پشیمان می شوند.

راه صد ساله را نمی توان یک شبه طی کرد!

کلاس کنکور تضمینی

برای موفقیت در کنکور باید از سال های قبل شروع کرد و نمی توان یک شبه تمام مباحث را یاد گرفت.

دانش آموزان برتر اغلب از سال دهم (اول دبیرستان) شروع کرده اند و با برنامه ریزی و تلاش زیاد و با بی خوابی و بیدار ماندن ها ، صبح زود بیدار شدن ها و ... به این جایگاه رسیده اند.

پس این نکته را در نظر داشته باشید که نابرده رنج ، گنج میسر نمی شود و شما نمی توانید بدون سختی کشیدن به موفقیت برسید.

 

ارسال نظر: