تعمیر یخچال و ماشین لباسشویی در کوتاه ترین زمان!

کدخبر: 2372696

شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که با باز کردن درب یخچال متوجه خنک نبودن داخل یخچال شده اید. می دانیم که یکی از دلایل خنک نکردن یخچال تمام شدن گاز یخچال است اما باید بدانید همیشه هم علت این موضوع نیست. بنابراین لازم است برای مطمئن شدن ابتدا بفهمیم گاز یخچال تمام شده یا خیر ؟ چگونه بفهمیم گاز یخچال تمام شده ؟ شاید شما هم شنیده اید که برخی می گویند با باز گذاشتن درب یخچال گاز دستگاه تمام می شود ! بهتر است بدانید این باور اشتباه است و این اتفاق هرگز رخ نمی دهد اما باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال هم می تواند منجر به یکسره کار کردن یخچال شود.

گاز یخچال درون لوله های پشت یخچال قرار دارد که در صورت نشتی و سوراخ شدن این گاز ممکن است تمام شود. البته که یکی از دلایل یکسره کار کردن یخچال و یا اتومات نکردن آن خالی شدن گاز یخچال می باشد زیرا با خالی شدن گاز یخچال دستگاه به دمای مناسب نخواهید رسید در نتیجه شما شاهد اتومات نکردن یخچال و یا یخ زدگی لوله های پشت یخچال خواهید بود.

این موارد می تواند به شما خبر از خالی شدن گاز یخچال را بدهد بنابراین همه این موارد را جدی بگیرید و در صورت مشاهده هر یک از این موارد با کاردون تماس بگیرید تا برای برطرف کردن مشکل مراجعه نمایند. هنگامی که گاز یخچال به دلایل مختلف خالی شود موتور یخچال به صورت یکسره کار می کند که نتیجه این اتفاق داغ شدن بیش از حد لوله های اواپراتور خواهد بود و این اتفاق می تواند فشار زیادی به موتور یخچال وارد نماید و ممکن است منجر به سوختن موتور یخچال شود.

وقتی یخچال و فریزر شما دچار نشتی گاز فریون شود یا اصطلاحا اگر گاز یخچال کم باشد، نمی تواند به درستی کار کند، در نتیجه محصولات و مواد غذایی موجود در یخچال تازه نمی مانند. نشت گاز فریون باعث می شود موتور برای مدت طولانی تری کار کند و از مقدار بیشتری برق استفاده کند. قبض های بالای غیر فصلی دلیل اصلی نگرانی ها خواهد بود زیرا افزایش مصرف انرژی ارتباط مستقیم با نشت گاز دارد. برای جلوگیری از ایجاد یک ماده شیمیایی کشنده که توسط نشت گاز فریون ایجاد می شود به محض متوجه شدن لازم است مایع شستشو را با کمی آب مخلوط کرده و درون بطری اسپری ریخته و تمام لوله ها را اسپری کنید. نشت فریون حباب های کوچکی ایجاد می کند که نمی توانید آنها را ببینید.

تبلیغاتن

آشنایی با علامت های روی ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر بدانیم برنامه های شستشوی مختلف چه کارایی دارد و برای چه نوع لباس هایی مناسب است می توانیم بهینه تر و مناسب تر از ماشین لباسشویی استفاده نماییم. در ماشین لباسشویی های امروزی کلیدهای زیادی قرار داده شده است که قطعا هر یک کارایی متفاوتی دارد و نا آگاهی در مورد کارکرد هر یک از دکمه ها می تواند در فرآیند شستشو اختلال ایجاد نماید بنابراین لازم است با مراجعه به دفترچه راهنما درباره هر یک از دکمه ها و عملکرد آن ها مطالعه نمایید.

حالا اگر بنا به هر دلیلی به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی سامسونگ دسترسی ندارید و می خواهید با علامت های روی ماشین لباسشویی سامسونگ آشنا شوید با کاردون همراه شوید. Rinse این دکمه که برای آبکشی لباس ها از آن استفاده می شود بسته به مدل ماشین لباسشویی شما زمان شستشو را به 5 الی 30 دقیقه می رساند. Spin Speed از این دکمه برای تنظیم سرعت چرخش دیگ استفاده می شود یعنی شما می توانید بسته به کثیف بودن لباس ها از دور موتور مختلفی استفاده نمایید. اگر می خواهید لباس ها در انتهای فرایند شستشو خشک شود می توانید از دکمه Dry Level در ماشین لباسشویی سامسونگ استفاده نمایید.

اگر می خواهید لباس های کتان و نخی را بشویید لازم است از برنامه Cotton استفاده نمایید با به کارگیری این دکمه ممکن است زمان زیادی صرف شستن لباس ها شود اما با استفاده از این دکمه نمی توانید لباس های ظریف و حساس را بشویید زیرا زمان بالای شستشو به لباس ها آسیب می رساند. همانطور که می دانید برای لباس های کتان و نخی هم نمی توانید از برنامه Synthetic که برای لباس هایی با الیاف مصنوعی دارد استفاده کنید.

اگر می خواهید لباس های کودکانتان را در ماشین لباسشویی بشویید و لکه های لباس ها را با دست نشویید باید دکمه baby care را بزنید زیرا برای کودکان حساسیتی ایجاد نمی کند و این برنامه مخصوص لباس های کودکان طراحی شده است. شاید یکی از معضلات شستشوی لباس های ظریف و حساس هم با برنامه Delicate برطرف شد و دیگر نیازی به شستن اینگونه لباس ها با دست نخواهد بود.

ارسال نظر: