هشدارهای مهم درخصوص پیک چهارم کرونا در سفر به شیراز

کدخبر: 2372727

در زمانی که کرونا شیوع پیدا کرده باید از سفرهای برون شهری پرهیز کنیم، اما اگر الزام به سفر رفتن دارید و برای مثال به دلایل پزشکی می‌خواهید به شیراز سفر کنید حتما باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و پیش از سفر نیز تست کرونا دهید. رزرو هتل شیراز نیز برای اقامت در سفر به این شهر نکته مهمی است. پیک چهارم ویروس کرونا که قوی‌تر از پیک‌های قبلی است از سرعت شیوع بالاتری نیز بهره‌مند است.

چرا پس از تعطیلات نوروز کرونا در شیراز شیوع بیشتری پیدا کرد؟

شهر شیراز یکی از شهرهای خوش آب وهوا در کشور است که همیشه یکی از مقاصد پر طرفدار میان مسافران از سراسر کشور است.تعدد آثار تاریخی در این شهر یکی دیگر از عوامل جذب مسافر به این شهر مهمان‌نواز به خود است. در میان بحران کرونا در کشور شهر شیراز نیز با این ویروس درگیر است و این ویروس در میان مردم این شهر شیوع زیادی پیدا کرده‌است. مهمانی‌های دسته جمعی و دورهمی یکی از عوامل شیوع این ویروس با قدرت در میان انسان‌ها است.

دید و بازدیدهای مردم شیراز به مناسبت نوروز 1400 یکی از عوامل شیوع این ویروس در میان مردم بوده‌است. این ویروس قوی که در فضای بسته به سرعت منتشر می‌شود در سالن‌های سربسته و منزل به راحتی می‌تواند منتشر شود و دریک مهمانی چندساعته چندین نفر را به سرعت به بیماری کرونا مبتلا کند. عامل مهم دیگر که در گسترش و افزایش شیوع بیماری کرونا در شهر  شیراز تاثیر داشته، سفر مردم استان‌های دیگر به این شهر است. این شهر که همیشه  یکی از شهرهای پرمسافر است امسال نیز مسافران زیادی را به عنوان مقصد پذیرا بوده‌است. برخی از این مسافران از شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی کرونا به این شهر سفر کرده‌اند و بدون اختیار عامل گسترش این ویروس شده‌اند.

برای جلوگیری از شیوع کرونا در سفر چه اقداماتی را انجام دهیم؟

پس از شیوع بیماری کرونا در سطح کشور وزارت بهداشت از طریق تمام وسایل ارتباط جمعی برای ارائه اطلاعات کامل در خصوص معرفی این بیماری جدید با استفاده از پزشکان متخصص در سطح کشور اطلاع رسانی را از مدت کمی پس از آغاز شیوع این ویروس شروع کرد. تحقیقات تخصصی پزشکان درمورد نحوه درگیری این بیماری با بدن انسان و اعضای درگیرکننده به پیدا کردن روش درمانی بیماری کمک شایانی برای تجویز دارو برای بیماران کرد. پس از مدت کوتاهی مردم توانستند به سرعت اطلاعات مفیدی در مورد بیماری کرونا به دست آورند تا در زمان درگیری با این بیماری ترس و اضطراب کمتری داشته باشند.

در زمان سفر در زمان شیوع کرونا رعایت نکات بهداشتی از اهمیت دو چندانی برای مسافران برخوردار می‌شوند. وزارت بهداشت که تمام نکات که در کاهش شیوع این بیماری تاثیرگذار هستند را به صورت کامل بررسی کرده‌است. از نکات مهم در سفر رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی مسافران است. از موارد اصول بهداشتی میتوان به راحت‌ترین نکته که استفاده از ماسک برای هر فرد است اشاره کرد. ماسک سه لایه و بهداشتی تا درصد زیادی از انتقال ویروس کرونا در میان افراد میتواند جلوگیری کند. حفظ فاصله فیزیکی با دیگر مسافران که از شهرهای دیگر سفر کرده‌اند نیز از نکات قابل توجه است. فاصله مطمئن میان افراد از یک متر تا 5/1 متر باید باشد تا از انتقال ویروس جلوگیری کند. مورد آخر و بسیار مهم شست و شوی مکرر دست‌ها در سفر است. با 20 ثانیه شست وشوی اصولی دست‌ها با مایع‌های دستشویی و یا صابون به راحتی می‌توان این ویروس را از بین برد تا با برخود دست‌ها با چشم و دهان نگران انتقال ویروس به بدن به صورت غیرارادی نباشید.

از دیگر مسائل مهم در شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور پرهیز از سفرهای غیرضروری به دیگر شهرهای کشور است. روزانه وزارت بهداشت آماری از وضعیت استان‌ها و شهرهای کشور درخصوص میزان شیوع و تعداد افراد مبتلا در آن شهرها را در اختیار هم‌وطنان قرار می‌دهد تا اطلاعات کاملی به دست بیاورند. برخی از شهرها در وضعیت قرمز و نارنجی در میزان گسترش بیماری کرونا قرار دارند و بهترین راه برای کنترل شیوع ویروس کرونا پرهیز از سفر به دیگر شهرها است. ورود به برخی از شهرها نیز توسط وزارت بهداشت ممنوع اعلام شده‌است و برای سفر به این شهرها باید حتما از اطلاعات جدید در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا و میزان کنترل آن پیش از سفر آگاه شوید. در صورت سفرهای اورژانسی مسافران باید نکات کامل پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، شست وشوی مداوم دست‌ها و عدم حضور در مکان‌های شلوغ را رعایت کنند تا بتوانند سفر مطمئنی داشته باشند. در تمام هتل های شیراز تمام نکاتی بهداشتی در زمان اقامت برای آرامش خاطر و اطمینان مسافر رعایت می‌شود.

رزرو هتل شیراز

در زمان شیوع کرونا پس از سفر اورژانسی چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟

همچنین می توانید جهت سفر یا بازگشت از شیراز، خرید بلیط هواپیما خود را با سایت رادار361 تجربه کنید. پس از بازگشت به مقصد از بهترین نکات دور بودن از اجتماعات شلوغ و دورهمی‌های خانوادگی تا 14 روز در خانه پس از سفر است. گاهی برخی از افراد به طور ناخواسته ناقل بیماری کرونا هستند و می‌توانند به سرعت بیماری را به افراد شرایط خاص منتقل کنند. هر فرد با رعایت تمام نکات فردی و عدم حضور در تجمعات شلوغ تا چند روز پس از سفر می‌تواند در قطع زنجیره کرونا نقش مهمی داشته باشد تا با همکاری تمام هموطنان بتوانیم به شیوع این بیماری در کشور پایان دهیم.

ارسال نظر: