آموزش صفر تا صد نرم افزار سی ار ام با سی ار ام سنا

کدخبر: 2372840

مشاوره کسب و کار تخصصی سنا از جمله خدماتی است که این آکادمی به کسب و کار های کوچک و بزرگ در زمینه های مختلف ارائه می کند و با شنیدن مشکلات و اهداف آنها بهترین راهکار ها را ارائه می نماید.

امروزه حتی تصور زندگی بدون تکنولوژی و نرم افزار های ارتباطی که از آنها استفاده می کنیم هم دشوار است. حفظ کردن شماره تلفن ها خودش به اندازه کافی سخت هست، چه برسد به آدرس ایمیل و اطلاعات مختلف افرادی که در زندگی با آنها سر و کار داریم. برای همین است که امروز اینکار را به تلفن های همراه می سپاریم تا بجای ما اطلاعات افراد را حفظ کند.

اما این تازه در خصوص افرادی است که در زندگی شخصی با آنها ارتباط داریم. وقتی که حرف از کسب و کار در میان باشد، دفترچه تلفن گوشی همراهمان پاسخگوی نیاز ها نخواهد بود. علاوه بر نام، شماره تلفن و آدرس مشتریان، باید محصولاتی که به آنها علاقه مندند، خدماتی که از شما خریداری کرده اند، شرکتی که برای آن کار می کنند و هزاران اطلاعات دیگر را ذخیره کنید.

به همین دلیل است که کسب و کار های کوچک و بزرگ به نرم افزار سی ار ام یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری نیاز دارند. در این مقاله، آکادمی تخصصی مدیریت کسب و کار سنا قصد دارد تا اطلاعاتی کامل در خصوص استفاده و عملکرد این نرم افزار ضروری و پرکاربرد به شما عزیزان ارائه کند.

اما قبل از هر چیز دیگری لازم است تا با خود سی ار ام و نحوه کار آن آشناییت پیدا کنیم.

نرم افزار سی آر ام چیست؟

CRM مخفف Customer Relationship Management به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است. مختصر و مفید، سی ار ام ابزاری است ک به شما در مدیریت ارتباطات خود با هر مشتری و مصرف کننده کمک می کند.

یک مثال عملی بزنیم:

فرض می کنیم شما مدیر یک انتشاراتی هستید، و فقط یک محصول می فروشید و آن هم مجله ای است که مستقیما آن را به مشتریان می دهید؛ پس شما مشتریانی دارید که باید ارتباط خود با آنها را مدیریت کنید.

 شما باید مطمئن شوید که مشتریان هر ماه در تاریخ مشخصی مجله خود را دریافت می کنند، حتی با وجود اینکه ممکن است هر ماه آدرس مشتریان، یا اشتراک آنها و چندین مورد از اطلاعات آنها هر ماه دچار تغییر شود.

CRM مدیریت این ارتباطات را آسان می کند، و کارش این است که حجم زیادی از کار های پز هزینه یک ادمین یا مدیر (مانند بروز رسانی اطلاعات مشتریان) را به صورت خودکار انجام بدهد. این ویژگی با در نظر گرفتن اینکه اکثر کسب و کار ها ده ها محصول و جریان مالی و مشتری دارند، می تواند ویژگی مهمی باشد.

در همان مثال انتشاراتی که زدیم، صاحب این کسب و کار ممکن است مجله ها را فقط به مشتریان مستقیم خود نفروشد، بلکه چندین سوپر مارکت، دکه های روزنامه و ... نیز جزء مشتریان او باشند. همچنین به احتمال زیاد این انتشاراتی فضایی برای تبلیغات نیز در مجله ی خود قرار می دهد که خود این بخش می تواند مشتریان زیادی داشته باشد که اطلاعات همه ی آنها باید بطور منظم ثبت شوند.

نرم افزار سی ار ام به بهبود عملکرد کسب و کار ها کمک می کند

همانطور که سی ار ام به مدیریت ارتباط با مشتریان و مشتریان احتمالی کمک می کند، مزایای بسیار زیادی نیز برای تمامی بخش های یک کسب و کار دارد. اما بیایید با تیم فروش شروع کنیم.

سی ار ام در فروش

CRM می تواند مانند یک نرم افزار فروش عمل کند و تعداد یا درصد مشتریان احتمالی که به مشتریان دست به نقد و دائمی تبدیل می شوند را افزایش بدهند. در ابتدایی ترین سطح، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به کارشناسان فروش یک دید کامل از فعالیت های اخیر مشتریان می دهد و ب آنها کمک می کند تا تمرکز بیش تری روی فعالیت هایشان داشته باشند.

وقتی که اعضای تیم فروش درباره ارزش مشتریان احتمالی و پیشرفت آنها در فرایند و قیف فروش اطلاعات داشته باشند می توانند بدانند که دقیقا کجای راه هستند، و سهامداران نیز بر اساس این اطلاعات می توانند تصمیمات مهم فروش را بگیرند که این کار باعث به حداکثر رسیدن درآمد آن کسب و کار می شود.

مزایای استراتژیکی

به مرور زمان، شناخت کافی از مشتریان باعث به وجود آمدن فرصت های کاری جدید می شود. به عنوان مثال نیاز های مصرف کنندگان چطور تغییر می کند؟ چطور می توان تجربه ی مشتریان از همکاری با شما را بهبود بخشید؟

نرم افزار سی ار ام به افراد این امکان را می دهد تا روند و الگو های بازار را تجزیه و تحلیل کنند، و همچنین سی ار ام های حرفه ای مثل سی ار ام سنا این تجزیه و تحلیل را به صورت خودکار، دقیق و کاملا قابل درک انجام می دهد.

مزایای خدمات رسانی به مشتریان

 وقتی محصولات و خدمات رسانی خود را بهبود می بخشید، مشتریان رغبت بیش تری به ادامه همکاری با شما پیدا می کنند. این قضیه را شاید بتوان در بخش های خدمات مشتریان (یا پشتیبانی از مشتری) که در آن مدیران کاملا حواسشان به مشتریان است راحت تر دیده شود.

اطلاعات ذخیره شده در سی ار ام می تواند سطح رضایت یا عدم رضایت مشتریان را به خوبی نشان بدهد، و به کارکنان بخش حمایت از مشتری این امکان را بدهد تا بر اساس این آمار و اطلاعات عمل کنند.

مزایای بازاریابی با سی ار ام

دیتا هایی که سی ار ام در خود ذخیره می کند همچنین می تواند واکنش مشتریان و مشتریان بالقوه را به امور بازاریابی نشان بدهد، و به تیم های بازاریابی اجازه بدهد تا با بررسی این اطلاعات فعالیت های خود را دقیق تر و کارساز تر پیش ببرند.

با تغییر روند بازاریابی به سمتی که می تواند نتیجه ی بهتری داشته باشد، قطعا به دست آوردن و حفظ مشتریان می تواند ساده تر و حتی ارزان تر انجام شود. سی ار ام هایی که قابلیت اتوماسیون بازاریابی دارند می توانند حتی امور مربوط به بازاریابی را نیز به صورت خودکار و اتوماتیک انجام بدهند.

مزایای مدیریت با سی ار ام

در زمینه مدیریت باید گفت که سیستم CRM می تواند هزینه های امور مدیریتی را کاهش بدهد. همانطور که بالاتر گفتیم، سی ار ام می تواند شما را تا حد زیادی از انجام کار های دستی پیچیده بی نیاز کند.

 به عنوان مثال مشتریان می توانند فعالیت ها و گزارش های خود را بروز کنند یا تیم های فروش می توانند در چند ثانیه فاکتور ثبت کنند و که این امر به آنها باعث می شود حجم کار آنها کاهش پیدا کرده و آنها بتوانند بیش تر وقت خود را روی کار  اصلی یعنی رسیدگی و فروش به مشتری انجام بدهند.

نرم افزار سی ار ام

چه کسانی از سی ار ام استفاده می کنند؟

طبق تحقیقاتی که از سوی مراکز مدیریت کسب و کار از جمله سنا انجام شده است، امروزه بیش از 80 درصد کسب و کار هایی که تعداد کارکنان آنها به ده نفر یا بیش تر می رسد از نرم افزار سی ار ام استفاده می کنند. اما این به آن معناست که امروز CRM به تنهایی به یکی از سرمایه های اولیه راه اندازی کسب و کار تبدیل شده است؟

شاید! درست است که امروزه نرم افزار سی ار ام مخصوص فریلنسر ها (یا آزادکار ها) نیز در بازار وجود دارد، اما امروزه کسب و کار های کوچکی نیز وجود دارند که از این سیستم استفاده نمی کنند، اما این شرایط دوام چندانی نخواهد داشت.

نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که وقتی کسب و کار ها تصمیم می گیرند که کار خود را گسترش بدهند و با رقبای خود برابری کنند، نرم افزار سی ار ام به یک ضرورت تبدیل می شود.

در سنا ما سیستم مدیریت ارتباط با مشتری طراحی کرده ایم که دارای ویژگی های لازم برای: پیشرفت کسب و کار های کوچک و بزرگ، انجام امور بازاریابی ایمیلی، قابلیت ثبت فاکتور، حسابداری، اتوماسیون فروش، اتوماسیون بازاریابی، ویژگی های نرم افزار باشگاه مشتریان، مدیریت پروژه و ده ها امکانات دیگر می باشد. 

سنا، دستیار هوشمند مدیران کسب و کار

آکادمی تخصصی مدیریت کسب و کار سنا با چندین سال سابقه ی حرفه ای در زمینه طراحی محصولات و خدمات مناسب کسب و کار های ایرانی موفق شده است تا به مرکزی برای کسب و کار هایی تبدیل شود که می خواهند با استفاده از تکنولوژی روز دنیا به قله های موفقیت دست پیدا کنند.

سنا کار خود را با تحقیق و پژوهش و مصاحبه با بیش از 500 کسب و کار کوچک و بزرگ ایرانی شروع کرد، و موفق شد تا به این علم که یک کسب و کار ایرانی دقیقا چه نیاز ها، خواسته ها، اهداف و مشکلاتی بر سر راه دارند.

محصولات سنا

سالها تحقیق و پژوهش سنا را بر این داشت تا چاره ای برای کسب و کار های ایرانی بیندیشد، و با طراحی سیستم هایی حرفه ای و مخصوص شرکت ها، سازمان ها و فروشگاه های ایرانی به آنها کمک کند.

محصولاتی که سنا ارائه می کند شامل نرم افزار فروش، نرم افزار سی ار ام و نرم افزار باشگاه مشتریان می باشد که هر کدام به نحوی می تواند به شما در انجام بهتر امور کاری کمک کند.

تیم نرم افزار CRM

مشاوره تخصصی کسب و کار سنا

مشاوره کسب و کار تخصصی سنا از جمله خدماتی است که این آکادمی به کسب و کار های کوچک و بزرگ در زمینه های مختلف ارائه می کند و با شنیدن مشکلات و اهداف آنها بهترین راهکار ها را ارائه می نماید.

همچنین سنا در نظر دارد برای شما عزیزانی که زمان با ارزش خود را در اختیار ما قرار دادید، یک جلسه مشاوره تخصصی و رایگان کسب و کار به عنوان هدیه به شما ارائه نماید.

در صورتی که مایلید از این هدیه ارزشمند سنا استفاده نمایید، می توانید همین حالا از طریق وب سایت سنا با کارشناسان ما در تماس باشید.

ارسال نظر: