معرفی کتاب های ناپلئون هیل که خواندن آن را توصیه می‌کنیم

کدخبر: 2372859

ناپلئون هیل (Napoleon Hill)، نویسنده کتاب معروف «بیندیشید و ثروتمند شوید» و از نویسندگان پیشگام و کلاسیک کتاب‌های انگیزشی و خودیاری، همچنان پای ثابت پرفروش‌های کتاب‌فروشی‌هاست. ناپلئون هیل در دورانی از تاریخ امریکا زیست که این کشور تازه از قرن نوزدهم وارد قرن بیستم می‌شد و تحولاتی مهم و بزرگ را از سر می‌گذراند. هیل فرزند عصر گذار امریکا از دوران غرب وحشی به جانب رشد صنعتی و سرمایه‌داری و اختراعات بزرگ و اثرگذار بر تاریخ جهان است. ناپلئون هیل پابه‌پای این گذار متحول شد. او ابتدا شیفتۀ جسی جیمز، یکی از نمادهای غرب وحشی، بود. بعداً اما مرید اندرو کارنگی، ثروتمندی از نمادهای سرمایه‌داری امریکایی، شد. استعداد قصه‌پردازی داشت و خوب می‌نوشت. از نوجوانی وارد کار روزنامه‌نگاری شد و با مخترعان و افراد موفق مصاحبه کرد و آنچه را از رموز موفقیت و ثروتمند شدنِ آن‌ها آموخت و نیز تجربه‌های خود را در این زمینه در کتاب‌هایش ثبت کرد و از این راه آوازه‌ای به دست آورد. در ادامه به معرفی کتاب های ناپلئون هیل می‌پردازیم.

بیندیشید و ثروتمند شوید

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید از مهمترین و مشهورترین آثار ناپلئون هیل و یک اثر انگیزشی کلاسیک و پیشگام در عرصۀ روانشناسی موفقیت است. متن اصلی این کتاب نخستین بار در سال 1937، یعنی در دوران رکود اقتصادی امریکا، که در تاریخ به «رکود بزرگ» معروف است، منتشر شده است. ناپلئون هیل در کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» درست در اوج رکود اقتصادی بزرگی که در امریکا آغاز شده بود و جهان را درمی‌نوردید، از رموز به‌دست‌آوردن پول کلان سخن گفته و ماحصل تجربیات خود و مصاحبه‌هایش با افراد موفق و ثروتمند سرشناس و مشهور را روی دایره ریخته است. او در این کتاب ما را در تجربۀ افرادی چون توماس ادیسون، برادران رایت، هنری فورد، جان دی. راکفلر، تئودور روزولت و... سهیم می‌کند و با نقل ماجرای ثروتمند شدن افرادی از این دست راز دست‌یابی به ثروت و موفقیت را بر همگان آشکار می‌کند. آنچه هیل در این کتاب به عنوان رازهای ثروتمند شدن از آن می‌گوید نه فقط برای کسب ثروت، که برای توفیق در رسیدن به اهداف دیگر نیز می‌تواند کارآمد باشد. هیل معتقد است که برای به‌دست‌آوردن آنچه دلخواهمان است باید به خود تلقین کنیم که می‌توانیم آن را به دست آوریم.

ترجمۀ مهدی قراچه‌داغی از کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» در انتشارات شباهنگ منتشر شده است.

غلبه بر شیطان

ناپلئون هیل کتاب غلبه بر شیطان را در سال 1938، یک سال بعد از انتشار «بیندیشید و ثروتمند شوید»، نوشت. این کتاب اما در سال 2011، یعنی سال‌ها پس از مرگ نویسنده‌اش، از طرف بنیاد ناپلئون هیل و با ویرایش و توضیحات شارون لچتر منتشر شد.

کتاب «غلبه بر شیطان» نیز مانند کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» در دوران «رکود بزرگ» نوشته شده است. از همین روست که شارون لچتر این کتاب را متناسب با دوره پس از بحران اقتصادی 2008 دیده و از این لحاظ در کتاب «غلبه بر شیطان» پیامی برای عصر امروز یافته است.

مهمترین آموزه ناپلئون هیل در کتاب «غلبه بر شیطان» درس گرفتن از ناکامی‌ها و از شکست پُل پیروزی ساختن است. هیل در این کتاب سعی دارد به ما بیاموزد که چگونه در لحظات اضطرار و تنگناهای شدید «خود دیگر»ی را در وجودمان کشف کنیم و به یاری این «خود دیگر» از تنگنا رهایی یابیم. او روزنامه‌نگاری و داستان‌پردازی را به هم آمیخته است تا با نقلی شیرین و جذاب فلسفۀ موفقیت را بیان کند. «غلبه بر شیطان» مصاحبه‌ای خیالی است با شیطانی که در درون انسان است و می‌کوشد انسان را از موفقیت بازدارد. ناپلئون هیل در این کتاب می‌خواهد سازوکار این شیطان درون در سوق دادن انسان به جانب ناکامی و رخوت را از زبان خود او افشا کند و از این طریق شیوه غلبه بر این شیطان را بیاموزد.

کتاب «غلبه بر شیطان» با ترجمه و مقدمۀ پوپک گل‌بالا در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

غلبه بر شیطان

 

قانون موفقیت

ناپلئون هیل در کتاب «قانون موفقیت» از پانزده قانون سخن می‌گوید که به اعتقاد او با اجرای آن‌ها می‌توانیم به ثروت و موفقیت و هرآنچه دلخواهمان است دست یابیم. متن اصلی کتاب «قانون موفقیت» نخستین بار در سال 1928 منتشر شده است. ناپلئون هیل خود این کتاب را زیربنای هر آن چیزی می‌داند که موفقیت نام دارد. او در کتاب «قانون موفقیت» سعی دارد این باور را در مخاطبان خود ایجاد کند که اگر از قدرت ذهن و تخیل خود به درستی و در راستای رسیدن به هدف مطلوبشان استفاده کنند به هدف خود دست خواهند یافت.

کتاب «قانون موفقیت» با ترجمه و مقدمۀ الهام شریف در انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.

52 پله تا ثروتمند شدن

کتاب 52 پله تا ثروتمند شدن منتخبی است از مقالات ناپلئون هیل درباره رموز موفقیت. این مقالات از طرف بنیاد ناپلئون هیل انتخاب و ویرایش و در سال 1993 در قالب کتاب منتشر شده‌ است. مقاله‌ها براساس هفته‌های یک سال تنظیم شده‌اند تا خواننده، با خواندن آن‌ها، در پایان یک سال خود را آماده برای کسب موفقیت بیابد.

تصویری که در کتاب «52 پله تا ثروتمند شدن» از انسان موفق و ثروتمند ارائه شده تصویر انسانی مؤمن، منعطف، خلاق، مهربان، شوخ‌طبع، جسور و دارای اعتمادبه‌نفس است.

در کتاب «52 پله تا ثروتمند شدن» اگرچه از ثروت به عنوان مهمترین معیار موفقیت سخن رفته، اما در عین حال تأکید شده است که موفقیت واقعی در این است که انسان بداند کاری را خوب انجام داده و از آن رضایت داشته باشد.

کتاب «52 پله تا ثروتمند شدن» با ترجمه و مقدمۀ حمید مشهدی‌رضا در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

با آرامش ذهن به ثروت برسید

کتاب «با آرامش ذهن به ثروت برسید» از کتاب‌های دوران سالخوردگی ناپلئون هیل است. ناپلئون هیل این کتاب را در دورانی نوشت که تغییر و تحولات بی‌شمار و مهمی را در زندگی بشر به چشم دیده بود. هیل، که در کتاب‌هایش همواره با خوانندگان خود از راز کسب ثروت و موفقیت گفته بود، در کتاب «با آرامش ذهن به ثروت برسید» از اصل دیگری به نام آرامش ذهن سخن گفته که آن را در کنار ثروت مکمل زندگی موفق و بی‌دغدغه می‌داند.

کتاب «با آرامش ذهن به ثروت برسید» با ترجمۀ مهدی قراچه‌داغی در انتشارات لیوسا منتشر شده است. متن اصلی این کتاب نخستین بار در سال 1967، یعنی سه سال پیش از مرگ ناپلئون هیل، منتشر شده است.

روانشناسی موفقیت: موفقیت با ذهنیت مثبت

 کتاب «روانشناسی موفقیت: موفقیت با ذهنیت مثبت» اثر مشترک ناپلئون هیل و کلمنت استون است. هیل و استون در این کتاب از نیروی ذهن و نقش مؤثر آن بر کسب ثروت و موفقیت سخن می‌گویند. در این کتاب سخن از این است که: «خواستن توانستن است.»

در کتاب «روانشناسی موفقیت: موفقیت با ذهنیت مثبت»، با نقل داستان‌ موفقیت‌های افراد موفق بر این نکته تأکید شده که شکست تقدیرِ انسان نیست و غیرممکن وجود ندارد.

کتاب «روانشناسی موفقیت: موفقیت با ذهنیت مثبت» با ترجمه مهدی قراچه‌داغی در انتشارات آسیم منتشر شده است.

چرا ما خرید اینترنتی کتاب را به شما توصیه می‌کنیم؟

کتاب فروشی‌های آنلاین در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی در بین علاقه‌مندان به کتابخوانی پیدا کرده‌اند. اما چرا ما خرید اینترنتی کتاب را به شما توصیه می‌کنیم؟ علل مختلفی برای این مسئله وجود دارد، اولین مورد این است که در هنگام خرید آنلاین می‌توانید قیمت کتاب مورد نظر را با سایر فروشگاه‌ها مقایسه کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید. هنگامی که آنلاین کتاب می‌خرید.

امکان مطالعه نقدها را دارید و بعد از بررسی آن‌ها می‌توانید تصمیم بگیرید که آن کتاب را بخرید یا خیر. همچنین هنگام خرید آنلاین کتاب مورد علاقه خود، در هزینه و وقت خود صرفه جویی می‌کنید چون این کتابفروشی‌ها معمولا تخفیف‌های خوبی برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. دلیل بعدی این است که معمولا کتاب فروشی‌ها دارای محدودیت فضا بوده و همه محصولات را موجود ندارند یا دسترسی به آن‌ها ساده نیست، حال آنکه با خرید اینترنتی می‌توانید موجود بودن یا نبودن یک کتاب را خیلی ساده بررسی و سپس اقدام به خرید کنید.

ارسال نظر: