گالری عیار یک هنرکده ایرانی متمایز

کدخبر: 2372967

انگشتر عقیق یمنی همان طور که از نامش مشخص است با استفاده از سنگ‎‌های استخراج شده از کشور یمن ساخته می‌شود. این سنگ  کمیاب علاوه بر زیبایی خاصی که دارد در سلامت انسان نیز تأثیرگذار می‌باشد. به همین سبب آن را در قالب انگشتر عقیق یمنی و یا سایر زیورآلات تولید می‌نمایند.

قبل از بررسی خواص و آشنایی با انگشتر عقیق یمنی بهتر کمی با مواد سازنده سنگ عقیق آشنایی پیدا کنیم. خوب است بدایند که این سنگ دارای ساختار سیلیسی بوده و دارای ترکیب شیمیایی sio2  صد در صد به همراه عنصر منیزیم، آهن، آلمینیوم، کروم، نیکل، کلسیم  با سختی موس 6.5 تا 7 می‌باشد که این میزان سختی در مقایسه با الماس که بالاترین درجه سختی را داراست عدد مناسبی است. این سنگ دارای دانه‎‌های ریز و درخشان و نمک بولورین بوده که بهترین نوع آن معمولا دارای رنگ‎‌های زرد و سفید و قرمز و دارای بلورهای شش ضلعی می‌باشد. اساس تشکیل سنگ عقیق به این صورت است که در اثر جریان آب بر سنگ‎‌های سلیسی و یا آزاد شدن گازهای اسیدی از درون زمین در بین دیگر سنگ‎‌ها خصوصا نوع آذرین حاصل می‌شوند.

خواص انگشتر عقیق یمنی

انگشتر‎‌های عقیق یمنی به واسطه سنگ به کار رفته در آن می‌تواند جهت درمان بیماری‎‌های گوارشی، درد‌‎های ستون فقرات مثل کمردرد ، خونریزی‌‎های شدید ماهانه خانم‌‎ها، بیماری‎‌های پوستی پس از مالش بر روی سر، درمان دردهای ماهیچه‎‌ای و استخوانی مثل پا درد و...  به کار رود چرا که این سنگ  با جذب ذرات شفا بخش موجب تشکیل انرژی‎‌های شفا بخش می‌شود. اما خواص سنگ‎‌های عقیق یمنی تنها به درمان مشکلات جسمی محدود نشده و در رفع مشکلات زندگی و فقر، ترس ، دفع بلا و بیماری‌های روحی نیز اثرگذار است به طوری که روایات و احادیث مختلفی در خصوص این امر ذکر شده است.

  • اما رضا (ع) از افرادی بودند که بر استفاده از انگشتر عقیق سفارش می‌کردند و روایات متعددی در این باره موجود می‌باشد از جمله اینکه هر که قرعه بر این انگشتر بزند بهره او بهتر و کامل‎‌تر بیرون خواهد آمد. یا اینکه این گوهر فقر و تنگ دستی را برطرف می‌کند و در دست کردن آن نفاق و تنگ دستی را از بین می‌برد.
  • امام صادق نیز از تأکید بر خواص انگشترعقیق یمنی غافل نبودند و آن را توصیه می‌کردند به طوری که در حدیثی از ایشان آمده که انگشتر عقیق در دست کنید که  مبارک است و هرکس این انگشتر را در دست داشته باشد امید است که عاقبتش به خیر و نیکی باشد و نیز در خصوص این سنگ فرمودند که این حرز در سفر است و دست کردن انگشتر آن در زمان سفر انسان را از آسیب‎‌های سفر حفظ می‌کند و مصون می‌دارد.
  • امیر مومنان نیز در خصوص روزی آخرت و ثوابی که استفاده از انگشترعقیق یمنی برای انسان دارد فرموده‎‌اند که شخصی که انگشتر عقیق در دست دارد دو رکعت نماز با آن به جا آورد، ثواب آن دو رکعت برابر است با هزاران رکعتی که بدون آن خوانده می‌شود.

آشنایی با سنگ عقیق یمنی اصل

معمولا یکی از نگرانی‎‌هایی در خصوص خرید انگشتر‌‎ عقیق یمنی وجود دارد این است که آیا اصلاً سنگ خریداری شده اصل است یا خیر؟ در خصوص این موضوع باید عرض کنیم که متأسفانه در بازار فروش هر محصولی افراد سوء استفاده گری که تنها به منافع خویش می‌‎اندیشند وجود دارد و موجب گمراهی و ضرر مالی می‌شوند چراکه استفاده از خواص سنگ عقیق یمنی در تنها با خرید نوع اصل آن امکان پذیر بوده و در نوع تقلبی مسلماً این خواص مشاهده نخواهد شد. از این رو قبل از هر چیز انتخاب یک مرکز معتبر مثل هنرکده ایرانی گالری عیار توصیه می‌شود. در تشخیص سنگ یمنی اصل از نوع تقلبی اختلافاتی وجود دارد که در زیر به روش‌‎های ساده‎‌تری که وجود دارد اشاره نموده‌‎ایم.

  • مشخصات عقیق؛ انگشتر عقیق یمنی اصل نسبت به نوع تقلبی آن دارای وزن بیشتری بوده و در نتیجه سنگین‎‌‌تر است. از طرفی نوع اصل این انگشترها معمولا بعد از ضربه‌‎های کوچک دچار ترک، یا شکستگی نمی‌شوند که در نوع تقلبی این امر به وفور اتفاق می‌‎افتد.
  • بافت و شفافیت عقیق اصل؛ از آنجایی که انگشتر عقیق اصل، طبیعی بوده و از دل طبیعت و معادن گرفته می‌شود پس شفافیت زیاد در آن می‌تواند نشانه‌‎ای بر تقلبی بودن آن باشد چرا که در نوع اصل عقیق یمنی می‌توان رگه‎‌ها و ابرهایی را مشاهده کرد و معمولاً بی‎‌نظمی‌‎هایی در ساختار آن مشاهده می‌شود. از طرفی عقیق‌‎های تقلبی از بافت نرم و صافی برخوردار بوده و توسط تکه‎‌ای از سنگ یشم خراش بر می‌دارند، در حالی که در نوع اصل آن به طور معمول شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود.
  • رنگ عقیق یمنی اصل؛ با اینکه در عقیق اصل رگه‎‌هایی مشاهده می‌شود ولی به طورکلی این عقیق دارای رنگ روشن‌‎تری بوده و رگه‎‌هایی از رنگ قرمز در اطراف و قسمت کناری آن مشاهده می‌شود.

اما از آنجایی که انگشترعقیق یمنی معمولاً در رنگ‎‌های مختلفی به فروش می‌رسند یکی از سوالاتی که مطرح می‌شود این است که عقیقی که اصل باشد آیا دارای قابلیت رنگ‌پذیری می‎‌باشد؟  در پاسخ باید عرض کنیم که در هنگام استخراج سنگ‎‌های یمنی گاهی با گراف‎‌های بی‎‌کیفیت روبه رو می‌شوند که جهت افزایش ارزش آن‌‎ها از روش رنگ کردن استفاده می‌نمایند.

نگهداری از انگشتر عقیق یمنی

همانطور که عرض کردیم انگشترهای اصل معمولاً با ضربه‎‌های کوچک و افتادن روی زمین دچار شکستگی نمی‌شوند بنابراین به ظرافت و مراقبت چندانی احتیاج نخواهند داشت و البته برای اینکه بتوانید به صورت طولانی مدت و یا دائمی از خواص این انگشترها بهرمند شوید بهتر است هفته‌‎ای یکبار در معرض نور خورشید قرار گرفته و یا به وسیله آب جاری شست وشو شود. این سنگ در تماس با مواد شیمیایی معمولاً خاصیت خود را از دست نمی‌دهد ولی برای مراقبت بیشتر از سنگ ارزشمند خود بهتر است در هنگام کار با موادی مثل مواد شوینده آن را از دستتان خارج کنید. قرار دادن این سنگ به مدت 2 ساعت در آبی زلال و سپس به مدت 3 دقیقه در زیر نور خورشید می‌تواند آن را شارژ کند.

برای خرید انگشترهای عقیق یمنی اصل می‌توانید به گالری عیار که در واقع هنرکده‎‌ی ایرانی متمایز محسوب می‌شود مراجعه نمایید. این فروشگاه با ارائه انگشتر‎‌های عقیق یمنی در سایز و رنگ و شکل‎‌های متفاوت امکان انتخاب و مقایسه انگشترهای مختلف را فراهم می‎‌آورد. بر روی این انگشترها اسامی و القاب مختلفی از ائمه ذکر شده است که علاقمندان می‌توانند القاب و یا اسامی دلخواه خود را از بین آنان انتخاب نمایند. این فروشگاه با تضمین اصالت کالا و پشتیبانی 24 ساعته ، بازگشت وجه و نیز تحویل سریع در خدمت شما عزیزان می‌باشد. برای ارتباط با گالری عیار به آدرس ayargallery.ir یا به پیج اینستاگرامی این گالری به نشانی AYAR_GALLERY مراجعه نمایید.

 

ارسال نظر: