دستگاه بخور و نکات مهم در خرید دستگاه بخور 1400

کدخبر: 2373040

با ورود به فصل زمستان یا نزدیک شدن به این فصل زیبا اما سرد و خشک، میزانی خشکی هوا نیز رو به افزایش گذاشته و این امر موجب می‌شود تا افراد زیادی جهت تهویه هوا و مطلوب شدن جریان هوای تنفسی داخل منزل یا محل کار خود به فکر خرید دستگاهی کارآ و مفید در این زمینه به نام دستگاه بخور بیفتند. استفاده از دستگاه بخور تنها محدود به زمان‌ها و فصل‌های سرد سال نبوده و استفاده از آن در بخش‌هایی از کشور و جهان که به طور کلی در دسته بندی شهرهایی با آب و هوای خشک  و بدون رطوبت قرار می‌گیرند، امری کاملاً رایج و متداول است.

اما دانستن این‌ که دستگاه بخور سرد و گرم توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد به خودی خود موجب نمی‌شود که شخصی تصمیم به خرید و استفاده از آن را پیدا کند یا در خرید دستگاه بخور مصمم شود. پیش از خرید دستگاه بخور که می‌بایست حتماً از مراجع معتبر و فروشندگان رسمی کالاهای پزشکی همچون فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو، زیر نظر و به دستور پزشک متخصص یا مطلع از شرایط سلامتی همه اعضای خانواده، صورت بگیرد، لازم است بدانید دستگاه بخور چیست؟ و به پاسخ پرسش‌های متنوعی از جمله موارد زیر دست یابید.

چه انواعی و مدل‌هایی را شامل می‌شود؟

چه کاربردی را می‌توان علاوه بر مرطوب کردن هوا برای این دستگاه در نظر گرفت؟

قیمت پرداختی برای خرید دستگاه بخور در چه محدوده‌ای است و .....

دستگاه بخور چیست؟

دستگاه بخور وسیله یا ابزاری است که در ابعاد مناسب برای استفاده در منازل، محل کار و ..... تولید می‌شود. این دستگاه که دارای یک مخزن آب است و می‌بایست پیش از هربار استفاده به میزان لازم آب در آن ریخته شود،

آب ورودی را توسط فرایندهای مختلف تبدیل به بخار یا به عبارت تخصصی‌تر رطوبت هوا می‌کند و با این کار جریان هوای خشک حاصل از تغییر فصل و ورود به پاییز و زمستان یا مناطقی که بسیار خشک و بدون رطوبت هستند را تبدیل به جریان هوای متعادل و مطلوب خواهد کرد. پیش از این استفاده از دستگاه بخور موجب تولید مواد معدنی شده و به خودی خود نتیجه معکوس داشته و به جای تاثیر گذاری بر بهبود تنفس و .... برای مصرف کنندگان مشکلات تنفسی ایجاد می‌کرد.

با پیشرفت روز افزون دانش و تکنولوژی، اغلب لوازم اختراعی توسط انسان به سوی حذف معایب و افزایش کارآیی و تأثیرگذاری رفتند. اغلب دستگاه بخورهای تولیدی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با حذف آلاینده‌های تولیدی در روند کار خود تبدیل به دستگاه‌های تقریباً بی‌خطر شدند. هنوز هم بسیاری از دستگاه‌های بخور تولید شده توسط کمپانی‌های بی‌کیفیت و نامطلوب ممکن است برای صاحبین خود دردسر ساز شوند. با استفاده از دانش تجربی و تخصصی فروشندگان این قبیل دستگاه‌های تنفسی که در فروشگاه‌های مختلف تجهیزات پزشکی از جمله فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو مستقر هستند، می‌توانید بهترین و هوشمندانه‌ترین خرید را برای خود رقم بزنید.

کاربردهای دستگاه بخور را در چه مواردی می‌توان جستجو کرد؟

علاوه بر مورد مهمی که همه‌ی افراد دستگاه بخور را به آن می‌شناسند و آن را وظیفه‌ی اصلی این دستگاه می‌پندارند، یعنی مرطوب کردن هوای خشک ورودی به محیط، دستگاه بخور کاربرد‌های دیگری نیز دارد. این کاربردها یا به عبارت دیگر مزیت‌ها را می‌توان این گونه بیان کرد:

  • تنظیم دمای هوا

دانشمندان و متخصصان فعال در این حوزه اعتقاد دارند دمای متداول برای درون منزل یا به طور کلی مکان‌هایی از این دست که ملاحظات دمایی زیادی برای آن‌ها وجود ندارد، می‌بایست با توجه به شرایط افراد ساکن در آن، بین محدوده 23 الی 26 درجه سانتی گراد تنظیم شود. این تغییر دمای داخل منزل با خارج، باز هم در فصل زمستان، بیش از پیش به چشم می‌خورد(20 ال 23 درجه سانتی گراد). همان‌طور که گفته شد، هوای زمستانی بسیار سرد بوده و میزان رطوبت پایینی دارد. هنگامی که فرد از این هوا وارد منزل می‌شود و با هوای گرمی که به صورت مصنوعی به وسیله انواع ابزار گرمایشی به دمای بالا رسیده است اما همچنان از رطوبت کافی برخوردار نیست ممکن است دچار مشکلاتی از قبیل خشکی پوست، ترک پوستی و ..... شود.

 

 

  • کاهش الکتریسیته هوا و در پی آن کاهش صداهای ناخوشایند

ممکن است تیتر فوق تا حدودی مبهم و پرسش برانگیز به نظر بیاید. اما همه افراد در طول زندگی خود با اشخاصی که هنگام خواب خر خر می‌کنند مواجه شده‌اند. این صدای خر خر حاصل از چیست؟ تنفس هر شخص با راندمان هوایی که تنفس می‌کند، ارتعاش ویژه‌ای ایجاد می‌کند. در برخی افراد این ارتعاش صدا، حالت متداول نداشته و موجب تولید صداهای ناخوشایند می‌شود. گفته می‌شود علت این امر وجود الکتریسته و جریان هوای ناموزون است. برخی متخصصین امر، معتقدند دستگاه بخور قادر است با حذف یا کاهش الکتریسیته هوا، میزان این صداهای ناخوشایند را کاهش دهد.

نکاتی که باید در هنگام خرید دستگاه بخور توجه کرد: 

  • کنترل خروجی رطوبت؛ برخی از رطوبت سازها تک خروجه و برخی دو خروجه هستند. در برخی، خروجی بخار را می‌توان با دست تنظیم کرد و در برخی به صورت اتوماتیک.

  • قابل حمل بودن؛ دستگاه‌های بخور امروزی بسیار سبک بوده و با وجود دارا بودن آب قابل حمل می‌باشند.

  • بی صدا بودن دستگاه؛ این دستگاه‌ها هنگام خروج بخار صدای خفیفی از خود خارج می‌کند که با کم کردن درجه می‌توان آن را به حداقل رساند. ولی در کل صدای منزجرکننده نخواهند داشت.

  • قابلیت تعویض فیلتر؛ این دستگاه‌ها بعد از مدتی استفاده به دلیل وجود رسوبات آب، کارکرد سابق را نخواهند داشت؛ بنابراین امکان عوض کردن فیلتر باید وجود داشته باشد.

  • خاموش شدن خودکار؛ دستگاه‌های بخور امروزی با تمام شدن آب خودبه خود خاموش می‌شوند، آن هم به دلیل المنت تعبیه شده در آن که در صورت نبود آب و با وجود جریان برق باعث سوختن این قطعه می‌شود.

انواع دستگاه بخور موجود در بازار

به احتمال زیاد بارها و بارها هنگام تحقیق و بررسی درباره دستگاه بخور به واژه‌های مختلفی از قبیل دستگاه بخور سرد، گرم، سرد و گرم و .... برخورده‌اید. مهم‌ترین انواع دستگاه بخور که پزشک‌ها با توجه به نیاز بیمار یا مراجعه کننده به تجویز آن می‌پردازند عبارتند از دو نوع دستگاه بخور سرد و گرم. البته انواع دیگری از جمله التراسونیک و شوینده هوا و ..... را نیز نمی‌توان در این بین نادیده گرفت.

قیمت دستگاه بخور

بدیهی است دستگاه بخور، در ابعاد، انواع و از برندهای مختلف تولید می‌شود. از این رو نمی‌توان قیمت ثابت و همه‌گیری برای خرید دستگاه بخور در نظر گرفت. قیمت دستگاه بخور سرد ،بخور گرم و بخور اولتراسونیک بسته به مدل، مکان خرید، شرکت سازنده، کارآیی، حجم، کیفیت و ..... دامنه‌ی گسترده‌ای را شامل می‌شود.

اگر قصد خرید دستگاه بخور دارید و به دنبال فروشگاه معتبری برای خرید این دستگاه می‌گردید، همان‌گونه که چندین مرتبه در متن اشاره شد، فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو، یکی از فعالین صاحب نام در این حوزه است. فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو اگر چه مرجعی معتبر و تخصصی برای فروش انواع لوازم و تجهیزات مورد نیاز در حوزه پزشکی و درمانی است، اما فعالیت خود را به همین کار محدود نکرده و در زمینه‌‌های مختلفی چون بررسی دقیق و جامع انواع کالای پزشکی توسط کارشناسان مربوطه، ارائه اطلاعات لازم در وب سایت خود و .... به خدمت رسانی می‌پردازد.

این فروشگاه با در نظر گرفتن مزایایی عمده‌ای چون قیمت مقرون به صرفه نسبت به سایر رقبا، فروش حضوری، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک، ارائه مشادره در زمینه برندها و .... همواره بر آن است تا گامی در راستای خرید هدفمند مشتریان خود بردارد. شما می‌توانید جهت استفاده از خدمات ارائه شده توسط مجموعه تحصصی کالای پزشکی توانی نو و آشنایی بیشتر با این تیم، به نشانی الکترونیکیwww.tavanino.comمراجعه فرمایید.

ارسال نظر: