خطا هایی که ممکن است در اینورتر به وجود بیاید

کدخبر: 2373237

در این مقاله می خواهیم در مورد خطاهای رایج در اینورتر صحبت کنیم. سپس با توجه به احتمالاتی که برای هر خطا در نظر می گیریم، راه حل هایی را پیشنهاد می کنیم تا با استفاده از آن ها مشکل اینورتر را برطرف کنید. اینورتر موتور های فرکانسی بر اساس کاری که انجام می دهند یا نوع باری که دارند، احتمال دارد که در زمان کار کردن دچار خطاهایی شوند که ما میخواهیم این خطاها را برطرف کنیم. در ابتدا برای اینکه بابت خطاهای موجود اطمینان حاصل کنید توصیه می شود از متصل شدن کابل های قدرت و فرمان و سلامت موتور مطمئن شوید.

خطا های رایج در اینورتر

در ادامه به شما 9 خطای رایج در اینورتر ها را معرفی خواهیم کرد:

1. زمانی که اینورتر موتور روشن می شود هیچ نمایشگر یا کد خطایی وجود نداشته باشد

دلایل احتمالی:  تغذیه ورودی غیر طبیعی وارد شده باشد، برد منبع تغذیه مشکل داشته باشد، دیود یکسو ساز دچار مشکل شده باشد، به مقاومت های اینورتر آسیب رسیده باشد، صفحه کلید یا برد کنترل با خطا مواجه شده باشد، اتصال صفحه کلید قطع شده باشد یا مشکل از برد درایور باشد.

 

تبلیغات1

راه حل های پیشنهادی: باید منبع تغذیه ورودی را چک و بررسی کرد، ولتاژ باس را هم بررسی کنید، کابل 26 رشته را مجدد متصل کنید، از یک سازنده یا تکنسین حرفه ای مشاوره بگیرید.

 

2. هنگام روشن شدن خطای "510" نمایش داده شود

دلایل احتمالی: برد درایو و برد کنترل به شکل نامناسبی به هم متصل شده باشند، برد کنترل احتمالا آسیب دیده است، کوتاه شدن کابل موتور اتصال یا موتور، شبکه ولتاژ یا سنسور جریان با خطا مواجه شده باشد.

راه حل های پیشنهادی: کابل 26 رشته ای را خارج و مجدد متصل کنید، با یک تکنسین ماهر یا یک سازنده صحبت کنید و از آن ها مشاوره بگیرید.

 

3. روبروی شدن با خطای "Err23=23" در هنگام روشن شدن

دلایل احتمالی: احتمالا اینورتر موتور الکتریکی آسیب دیده است، کابل خروجی موتور با زمین اتصال برقرار کرده است.

راه حل های پیشنهادی: با راه اندازی کردن عایق کابل موتور و خروجی احتمالا مشکل برطرف شود، از مشاوره و کمک های یک تکنسین حرفه ای بهره ببرید.

 

4. زمانی که دستگاه روشن می شود معمولا اینورتر نمایش داده می شود، اما زمانی که در حال کار کردن است کد "510" نمایش داده می شود و اینورتر هم بلافاصله متوقف می شود.

دلایل احتمالی: احتمال دارد که فن آسیب دیده باشد یا مسدود شده، در غیر این صورت خطای اتصال فن کوتاه صورت می گیرد.

راه حل های پیشنهادی:  با تعویض کردن فن مشکل برطرف می شود یا خطایی که در اتصال کوتاه خارجی وجود دارد را حذف کنید.

 

5. نمایش خطای ERR14=Err14 که به دلیل دمای بالای ماژول است.

دلایل احتمالی: فرکانس سوئیچینگ را بالا تنظیم کرده اید یا احتمال دارد مجرای هوا مسدود شده باشد یا می تواند به دلیل آسیب دیدن فن باشد. یا اینکه اجزای داخل اینورتر موتور الکتریکی آسیب دیده اند.

 

تبلیغات2

راه حل های پیشنهادی:  تمیز نگه داشتن مجرای هوا یا تعویض فن، کاهش دادن فرکانس سوئیچینگ و یا می توان با یک متخصص سازنده و یا تکنسین تماس گرفت و درخواست کمک کرد.

 

6. بعد از روشن شدن اینورتر موتور الکتریکی موتور بدون چرخش است

دلایل احتمالی: مشکل از موتور یا کابل موتور است، تنظیمات اشتباه پارامترهای موتور یا پارامترهای اینورتر، برد درایو و کنترل با اتصالی ضعیف به هم متصل شده اند.

راه حل های پیشنهادی: اشکال مکانیکی را برطرف کنید یا می توان موتور را تعویض کرد، با بررسی کردن پارامتر ها تنظیمات را چک کنید، متصل بودن اینورتر موتور و موتور را بررسی کنید.

 

7. غیر فعال بودن ترمینال DI

دلایل احتمالی: پارامتر های اینورتر صنعتی به اشتباه تنظیم شده اند، سیگنال های خارجی اشتباه است.اشتباه متصل کردن جاپر SP و V24، برد کنترل با مشکل مواجه شده است.

راه حل های پیشنهادی: کابل ها را مجدد وصل کنید، پارامتر های مربوط به P4 را بررسی کرده و مجدد تنظیم کنید. جامپر V24 را بررسی کنید. از مشاوره و کمک تکنسین های حرفه ای بهره ببرید.

 

8. کنترل برداری حلقه بسته، موتور نمی تواند سرعت خود را افزایش دهد.

دلایل احتمالی: انکودر دچار خطا شده باشد، کارت انکودر هم ممکن است دچار خطا شده باشد. برد درایو با خطا مواجه شده باشد، انکودر به اشتباه متصل شده باشد یا ممکن است ضعیف متصل شده است.

راه حل های پیشنهادی: با تعویض انکودر ممکن است مشکل برطرف شود، اتصالات را می توان دوباره چک کرد. یا کارت انکودر را تعویض کنید. اگر فکر می کنید این مشکل را نمی توانید حل کنید از تکنسین های حرفه ای کمک بگیرید.

 

9. خطاهای اضافه جریان و اضافه ولتاژ  مرتب در اینورتر مشاهده می شود.

دلایل احتمالی: اشتباه تنظیم شدن پارامتر های موتور، نوسان بار acc./dec اشتباه تنظیم شده است.

راه حل های پیشنهادی: با تنظیم کردن دوباره پارامترهای موتور با اتو تیونینگ موتور، acc./dec به شکل مناسبی تنظیم شده باشد. تمام این کارها را می توان با مشورت گرفتن از یک سازنده یا تکنسین حرفه ای انجام داد و دغدغه ای بابت مشکلات به وجود آمده نداشت.

تبلیغات3

جمع بندی

در این لیست سعی شد تا تمامی خطاهای موجود در اینورتر را مورد بررسی قرار دهیم و از احتمال های به وجود آمدن آن ها تا راه حل های برطرف کردن این خطا ها صحبت کنیم. برای اینکه بتوانید خطاهای اینورتر صنعتی را به طور تخصصی بررسی کنید و هزینه کمتری برای تعمیر آن بپردازید نیاز است که با تکنسین های مجرب و حرفه ای تماس بگیرید و از آن ها مشاوره دریافت کنید. قطعا بهره بردن از دانش فنی آن ها می تواند تمامی مشکلات به وجود آمده را راحت تر برطرف کند.

منبع: /اینورتر-چیست؟/https://sbtelectric.com/blog

ارسال نظر: