چرا پژو ۲۰۰۸ ارزش خرید دارد؟

کدخبر: 2373346

پژو ۲۰۰۸، اولین کراس‌اوور کمپانی پژو، در سال ۲۰۱۳ به بازار معرفی شد تا رقیبی قدرتمند برای دیگر کراس‌اوورهای اقتصادی بازار باشد. این خودرو در شرایط خوب بازار خودروی ایران بعد از برجام، به بازار ایران وارد شد و مورداستقبال خوبی هم قرار گرفت. پژو ۲۰۰۸ خودرویی باب میل کاربران بازار خودروی ایران است. این خودرو برای ماندن در بازار رقابت کار چندان سختی نداشت. سانگ‌یانگ‌تیوولی کره‌ای و رنو کپچر فرانسوی تنها رقبای این بلندبالای فرانسوی بودند؛ اما آنچه که باعث اقبال این خودرو شد، ویژگی‌های فنی و ظاهری آن بود.

جذابیت ظاهری و کابین راحت

در نگاه اول، طراحی پژو ۲۰۰۸ نسبت به رقبایش در جایگاه بهتری قرار می‌گیرد. خطوط تیز و قوس‌دار در کنار هم و بر روی بدنه، حجم خوبی به این کراس‌اوور کوچک داده است. طراحی چراغ‌ها و فرم جلوپنجره نمایی اسپرت به این خودرو داده است. کابین هم با کمک ادوات نقره‌ای و با دوخت قرمز روی صندلی‌ها و تودوزی درها فضای داخلی را اسپرت نشان می‌دهد. فرم طراحی کنسول میانی، پنل آمپرها و فرمان D شکل در افزایش این جذابیت مؤثرند. کابین چندان جادار نیست، اما راحت و خوش‌استیل است. هرچند نبود آپشن تنظیم برقی صندلی‌ها، یکی از نکات تعجب‌برانگیز این خودرو است، فنربندی نرم و سیستم عایق‌بندی خوب این خودرو فضایی آرام را برای سرنشینان خودرو فراهم می‌کند.

تنوع امکانات و تجهیزات

پژو ۲۰۰۸ به‌لحاظ تنوع امکانات رفاهی، شاید به اندازه رقبایش موفق نباشد، اما باز هم تمامی تلاشش را برای آرامش و دسترسی آسان سرنشینان به کار برده است. در میان انبوه امکانات رفاهی این خودرو، جای سانروف و ورود و استارت بدون کلید خالی است؛ نکته‌ای که خریداران سخت‌گیر را هنگام خرید پژو 2008 به تردید خواهد انداخت! بااین‌حال وجود کروز کنترل، سیستم تهویه اتوماتیک، مانیتور ۷ اینچی لمسی، دی لایت و اتولایت، سنسورهای عقب و جلو و کنترل فشار باد تایرها و بسیاری امکانات دیگر پژو ۲۰۰۸ را در کنار رقبا خیلی هم دست و پا بسته نشان نمی‌دهد.

در بخش ایمنی، پژو مانند همیشه امنیت را یک اصل در ساخت خودرو قرار داده است. وجود ۶ کیسه هوا، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، دوربین عقب، چراغ‌های مه‌شکن عقب و جلو و سیستم حرکت در سربالایی در کنار تجهیزات ایمنی دیگر، ۵ ستاره ایمنی را برای این خودرو کسب کرده است.

پیشرانه قدرتمند و شتاب خوب

یک پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ با حجم ۱٫۶ لیتر قلب تپنده این شیر اروپایی است؛ پیشرانه‌ای که قدرت ۱۶۳ اسب بخار آن با کمک یک گیربکس ۶ دنده‌اتوماتیک به چرخ‌های جلو خودرو منتقل می‌شود. فقط ۸٫۲  ثانیه زمان لازم است تا پژو ۲۰۰۸ به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. میانگین مصرف سوخت ۶٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، برای این خودرو یک امتیاز مثبت است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مشخصات فنی پژو 2008 را در دیوار ببینید

کلام آخر

تعداد کراس‌اوورهای کامپکت در بازار ایران خیلی زیاد نیست و رقابت میان چند خودروی محدود است؛ اما پژو ۲۰۰۸ در میان این رقبا، هم به‌لحاظ ظاهری و هم فنی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. خودرویی خوش‌قیافه و چابک که برای مصارف شهری گزینه‌ای مناسب است. یکی از دلایل بیشتر مخاطبان بازار خودرو برای  خرید انواع پژو، اقتصادی‌بودن خودروهای این کمپانی است. این نکته در واقع شعار کمپانی پژو هم هست. بااین‌حال پژو ۲۰۰۸ در بازار ایران خیلی هم خودرویی اقتصادی نیست. قیمت زیاد این خودرو باعث شده است که خرید ان در توان تمامی قشرهای جامعه نباشد؛ اما در کلاس قیمتی خودش، به‌دلیل فراوانی قطعات یدکی، سرویس پس از فروش خوب ایساکو و مصرف کم سوخت یک گزینه ایدئال برای خرید به حساب می آید.

ارسال نظر: