راهنمای سفر به مشهد و هزینه ها در سال 1400

کدخبر: 2373417

مشهد از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری در ایران است. اگر می خواهید به این شهر بروید، راهنمای سفر به مشهد، نکات ضروری را به شما یادآوری می کند. از قیمت هتل در مشهد تا تفریحات در مشهد، برنامه ریزی مسافرت و برآورد هزینه سفر مشهد امکان پذیر می سازد. با  مفیدترین اطلاعات گردشگری مشهد و قیمت تمام شده سفر، آشنا شوید.

بهترین فصل سفر به مشهد

مشهد در هر فصل از سال حس و حال متفاوتی دارد. تجربه بهار شاندیز، تابستان طرقبه، پاییز هزار رنگ شهر مشهد و زمستان برفی هر کدام لحظات بی نظیری ایجاد می کند. با این حال بهترین زمان برای سفر به مشهد، بهار و پاییز است. در این هنگام از سال، هوا مطبوع و دلپذیر است و خدمات گردشگری و بلیط هم ارزانتر است. همیشه به خاطر داشته باشید بلیط کیش مشهد را یک ماه قبل از سفر خریداری کنید. خرید بلیط هواپیما کیش مشهد یکی دیگر از خدمات تریپ است که می‌توانید با خیالی آسوده و به راحتی از همین صفحه خرید کنید. ایرلاین های متعددی خط پرواز کیش را پوشش می‌دهند که شما می‌توانید با توجه به زمان و قیمت مورد نظر خود بلیط خود را رزرو کنید. همچنین می‌توانید خاطر جمع باشید که ارزانترین نرخ بلیط هواپیما کیش به مشهد را از مجموعه متنوع پرواز چارتر کیش مشهد خریداری کنید.

بهترین جاهای دیدنی مشهد

مشهد دارای صدها اثر دیدنی و بی نظیر است که از لحاظ تاریخی، فرهنگی و طبیعی منحصربفردند. از جاذبه های گردشگری مشهد می توان به آرامگاه فردوسی، روستای زشک، مسجد جامع گوهرشاد، بقعه گنبد سبز، آرامگاه شجریان، آرامگاه نادر شاه، بقعه شیخ طبرسی، مقبره پیر پالان دوز، رباط طرق، موزه آستان قدس، موزه بزرگ خراسان، چشمه گراب، پارک جنگلی وکیل آباد و باغ گیاه شناسی مشهد اشاره کرد.

تبلیغات2

آرامگاه استاد شجریان در توس مشهد

انواع روش های سفر به مشهد

اینکه با چه وسیله ای می خواهید به مشهد بروید، به عوامل مختلفی مثل بودجه شما، مدت زمان سفرتان و ذائقه مسافرت شما برمی گردد. شما به روشهای مختلفی می توانید به مشهد برسید. انتخاب هر کدام تجربه متفاوتی از سفر با حال و هوای متفاوت است. با این روشها آشنا شوید:

1.سفر به مشهد با تور

برخی از گردشگران ترجیح می دهند بدون دغدغه به مشهد سفر کنند و به فکر بلیط، هتل و سایر اتفافات جانبی مسافرت نباشند. از این لحاظ تورهای مشهد بهترین راه برای گردشی لذت بخش و بی دردسر است. از همه جای ایران به راحتی می توان تور مشهد پیدا کنید. از تورهای پرطرفدار می توان به تور مشهد از تهران، تور مشهد از اصفهان، تور مشهد از اهواز و تور مشهد از قم اشاره کرد.

تور مشهد با هواپیما

یکی از راحتترین تورهای مسافرتی، تور هوایی مشهد است. قیمت این تور بسته به مبدا و پکیج تور متفاوت است. به طور متوسط قیمت تور هوایی مشهد از یک میلیون تومان به بالاست.

تور مشهد با قطار

این نوع تور به خاطر جذابیت سفر با قطار و هزینه کمتر، طرفدار زیادی دارد. قیمت تور قطار مشهد با توجه به نوع قطار و امکانات توراز 700 هزار تومان به بالاست.

تور مشهد با اتوبوس

ارزانترین تور مشهد، با اتوبوس است. دسترسی راحت از سراسر ایران با اتوبوس به مشهد، باعث شده در تمام ایام سال این تور متقاضی داشته باشد. قیمت تور مشهد با اتوبوس از 600 هزار تومان به بالاست.

2.سفر به مشهد بدون تور

برای بیشتر مسافران و خانواده های ایرانی، سفر به مشهد به صورت شخصی و بدون تور، جذابیت بیشتری دارد. بسته به مبدا سفر شما و مدت زمانی که فرصت دارید، می توانید یکی از راههای زیر را انتخاب کنید:

سفر به مشهد با هواپیما

بهترین راه برای سفر به مشهد با هواپیماست. شما در زمان سفرتان صرفه جویی می کند و با کمترین خستگی به مقصد می رسید. مسافت هوایی تهران مشهد 832 کیلومتر است. مدت زمان پرواز یک ساعت و ربع طول می کشد. اگر در فصل اوج مسافرت قصد سفر به مشهد دارید، حتما بلیط هواپیما اصفهان مشهد را دو ماه زودتر خریداری کنید. قیمت بلیط هواپیما اصفهان مشهد بستگی به عوامل مختلفی همچون ایرلاین‌های ارائه دهنده بلیط، کلاس پروازی، ساعت و روز پرواز بستگی دارد. معمولا روزهای شلوغ و پرتردد مانند ایام نوروز و مناسبت‌ها، بلیط اصفهان مشهد گران‌تر و در روزهای اول هفته و پرواز در ساعت‌های صبح ارزانتر ست.

سفر به مشهد با قطار

اگر برای شما لذت بردن از مسیر سفر اهمیت دارد، سفر با قطار به مشهد تجربه ای خاطره انگیز است. مسیر ریلی مشهد دارای انواع قطار با کیفیتهای مختلف و قیمت متفاوت است. قیمت قطار مشهد از 500 هزار تومان به بالا است. بهترین قطارهای مشهد شامل قطار زندگی و فدک است.

تبلیغات3

قطار زندگی از بهترین قطارهای مسیر مشهد

سفر به مشهد با اتوبوس

روش معمول سفر به مشهد از قدیم با اتوبوس بوده است که هنوز به خاطر هزینه پایین آن، طرفداران زیادی دارد. از همه جای ایران به راحتی می توانید بلیط اتوبوس مشهد تهیه کنید. قیمت بلیط اتوبوس تهران مشهد 190 هزار تومان است و مدت زمان رسیدن به مقصد تا 13 ساعت است.

سفر به مشهد با ماشین شخصی

سفر جاده ای با ماشین یکی از تفریحات خانواده های ایرانی در تعطیلات است. معمولا تابستان یا ایام عید، شمار زیادی از مسافران با ماشین شخصی عازم مشهد می شوند. بسته به مبدا حرکت شما، هزینه بنزین خود را می توانید محاسبه کنید. اگر در ایام غیر تعطیل به مشهد بروید با ترافیک و خطرات کمتری در جاده روبرو می شوید.

رفت و آمد در مشهد

جابجایی در مشهد به خاطر زیرساخت خوب حمل و نقل شهری، راحت و کم هزینه است. اگر ترجیح شما استفاده از حمل و نقل عمومی است، حتما کارت مترو مشهد بخرید. درباره رفت و آمد درون شهری مشهد، بیشتر بدانید:

مترو در مشهد: در حال حاضر مشهد دارای 4 خط اصلی مترو است که در سریعترین زمان ممکن و کمترین هزینه شما را به هر گوشه شهر می رساند. شما به راحتی می توانید نقاط اصلی شهر مانند حرم، فرودگاه مشهد، پارک کوهسنگی و شاندیز بروید. ساعت کار مترو از 6 بامداد تا 10 شب است.

اتوبوس در مشهد: شهر مشهد دارای 5 خط بی آر تی است. علاوه بر این خط اتوبوس واحد نیز بیشتر مسیرهای مشهد را پوشش می دهد. از لحاظ هزینه، اتوبوس ارزانترین وسیله حمل و نقل در مشهد است.

تاکسی در مشهد: با اینکه مشهد از کلانشهرهای ایران است، قیمت تاکسی در آن به صرفه است. شما می توانید از تاکسیهای خطی، دربست و آنلاین در مشهد استفاده کنید.

رستوران و غذا در مشهد

مشهد از لحاظ رستوران و غذاخوری از شهرهای رتبه بالای ایران است. پس با خیال راحت بهترین رستورانهای مشهد را برای صرف غذا پیدا کنید. معمولا شیشلیک مشهد بین مسافران هواخواه زیادی دارد. بهترین جایی که می توانید شیشلیک خوب تجربه کنید، شاندیز است. قیمت هر وعده غذا در مشهد از 50 هزارتومان به بالاست. اگر چه با قیمت پایینتر هم رستوران یا فست فود گیر می آورید.

رستوران های مشهد نزدیک حرم: رستوران رضایی، رستوران نسیم لبنان و پتیزا ویونا

رستورانهای نزدیک کوهسنگی مشهد: پیتزا هزار و یک شب، رستوران کوهسنگی، پیتزا ونک و رستوران لیو

هزینه اقامت در هتل های مشهد

اقامت یکی از هزینه های اصلی در سفر به مشهد است. متناسب با بودجه خود و تعداد روزهای مسافرت، سعی کنید اقامتگاهی باکیفیت پیدا کنید. خوشبختانه تعدد اقامتگاه در مشهد، دست شما را برای انتخاب بین هتل لوکس تا اقتصادی باز می گذارد. با انواع هتل و اقامتگاه مشهد آشنا شوید:

تبلیغات4

 

هتل رفاه مشهد از هتلهای 5 ستاره

هتل های 5 ستاره مشهد:  مشهد دارای تعداد زیادی هتل 5 ستاره با امکانات کامل رفاهی است. از بهترین هتلهای 5 ستاره مشهد می توان به هتل مدینه الرضا، هتل الماس 2، هتل قصر طلایی و هتل بین المللی هما 1 اشاره کرد.

کمترین قیمت 300 هزار تومان| بیشترین قیمت 780 هزار تومان

هتل 4 ستاره در مشهد: شما در شهر مشهد می توانید هتلهای 4 ستاره باکیفیتی پیدا کنید. از معروفترین هتلهای 4 ستاره مشهد می توان به هتل نگین پاسارگاد، هتل رفاه مشهد، هتل الماس نوین مشهد و هتل کیانا مشهد اشاره کرد.

کمترین قیمت 290 هزار تومان| بیشترین قیمت 520 هزار تومان

هتل 3 ستاره در مشهد: تنوع هتلهای 3 ستاره مشهد به شما امکان می دهد تا مناسبترین قیمت را پیدا کنید. از هتلهای معروف 3 ستاره مشهد می توان به هتل آرمان مشهد، هتل رضویه مشهد، هتل حلما مشهد و هتل اطلس مشهد نام برد.

کمترین قیمت 220 هزار تومان| بیشترین قیمت 450 هزار تومان

هتل 2 ستاره در مشهد: برای داشتن اقامتی اقتصادی در مشهد، هتلهای 2 ستاره گزینه خوبی هستند. از بهترین هتلهای 2 ستاره مشهد می توان به هتل کوثر مشهد، هتل کارن مشهد، هتل ایساتیس مشهد و هتل نور مشهد اشاره کرد.

کمترین قیمت 200 هزار تومان| بیشترین قیمت 350هزار تومان

هتل آپارتمان در مشهد

اگر تمایل به رزرو هتل آپارتمان در مشهد دارید، متناسب با امکانات، متراژ و دسترسی، قیمتها متفاوت است. از بهترین هتل آپارتمانهای مشهد می توان از هتل آپارتمان بشری مشهد و هتل آپارتمان کنعان مشهد نام برد. 

کمترین قیمت 125 هزار تومان| بیشترین قیمت 750هزار تومان

اقامتگاه بومگردی در مشهد

اگر می خواهید تجربه ای خاطره انگیز از اقامت در مشهد داشته باشید، بومگردی یک تجربه منحصر است.  بهترین بومگردی های مشهد شامل بومگردی جاده ابریشم، بومگردی ماژان مشهد و بومگردی کنگ کهن است. هزینه یک شب اقامت از  100 هزار تومان به بالاست.

انواع تفریحات در مشهد

مشهد برای مسافران اول یک شهر زیارتی است. اما سفر با گشت و گذار در مشهد و تجربه جاهای دیدنی و تفریحی خاطره انگیزتر می شود. از این نظر مشهد شهری با انواع تفریحات مهیج و سرگرم کننده است.  با یک برنامه ریزی درست، حداکثر استفاده را از تفریحات مشهد ببرید.

پارک های آبی مشهد: سرزمین موج های آبی مشهد، پارک ساحلی آفتاب مشهد، پارک آبی ایرانیان مشهد و سرزمین موج‌های خروشان مشهد.

شهر بازی های مشهد: شهربازی پارک ملت مشهد، شهربازی سرزمین خورشید مشهد، شهربازی سرزمین عجایب مشهد، شهربازی هپی لند، شهربازی کوهستان پارک شادی، سرزمین بازی‌های سمگا، شهربازی پروما، شهربازی هلیوم پارک، شهربازی اکسیر، شهربازی کارالند، شهربازی پارک وحدت و شهربازی بوستان ارم .

تفریحات مهیج مشهد: کلوپ تفریحات آبی چالیدره، کارتینگ مجموعه ورزشی آزادی، پینت بال آیریس، اکسون پارک، سوار کاری سوران و پارک علمی پروفسور بازیما.

طبیعت مشهد: دهکده ییلاقی شاندیز، جاهای دیدنی طرقبه مشهد، ییلاق عنبران، روستای زشک و روستای کنگ.

بهترین اپلیکیشن در سفر به مشهد

امروزه سفر بدون موبایل و اپلیکیشن های کابردی سخت شده است. شما می توانید در سفر به مشهد با نصب اپلیکشنهای این شهر، در وقت و پول خود صرفه جویی کنید. از بهترین اپ های مشهد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اپلیکیشن همراه مشهد: امکان جستجوی آفلاین، اطلاع از وضعیت ترافیک، مسیریابی و خطوط حمل و نقل عمومی.

اپلیکیشن رضوان: بهترین راهنمای صحن و مسیریابی در بارگاه

اپلیکیشن مشهدگردی: اطلاع از همه جاهای دیدنی شهر، مراکز خرید، امکانات شهری و اماکن تفریحی.

اپلیکیشن شارژمن کارت: شارز سریع و آنلاین کارت مترو و اتوبوس.

بازارهای و مراکز خرید مشهد

مشهد از گذشته تا امروز یک شهر مهم تجاری بوده است. تعدد بازارها و تنوع مجتمع های تجاری جذابیتی ویژه برای گردشگران دارد. از بازارها و مراکز خرید معروف مشهد می توان به بازار رضا مشهد، بازار گوهرشاد مشهد، بازار عباسقلی خان، بازار اطلس، مرکز خرید الماس شرق و مرکز خرید زیست خاوراشاره کرد.  

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین قیمت بلیط هواپیما مطلع شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو بلیط هواپیما و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

ارسال نظر: