معرفی شغل تعمیرات برد الکترونیکی

کدخبر: 2373707

شغل تعمیر بردهای الکترونیکی یکی از شغل های درآمدزا در میان سایر مشاغل فنی است. با توجه به تخصصی بودن و اهمیت بردهای الکترونیکی این شغل از بازار کار بسیار خوبی در ایران و سایر کشورها برخوردار می باشد.

شغل تعمیر بردهای الکترونیکی یکی از شغل های درآمدزا در میان سایر مشاغل فنی است. با توجه به تخصصی بودن و اهمیت بردهای الکترونیکی این شغل از بازار کار بسیار خوبی در ایران و سایر کشورها برخوردار می باشد.

در صورتی که می خواهید وارد مشاغل فنی شوید، مطمئن باشید که شغل تعمیر بردهای الکترونیکی بازار کار عالی دارد و می تواند آینده شغلی بسیار خوبی را برای شما رقم بزند. برای یادگیری این شغل شما میتوانید در دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیکی آموزشگاه فنی پایتخت ثبت نام کنید .

شغل تعمیر بردهای الکترونیکی

 

این نوع مشاغل تجهیزات آسیب دیده مانند تلویزیون، استریو، رایانه، تلفن و دستگاه های بازی را تعمیر می کند. تکنسین های تعمیر علاوه بر هزینه قطعات جدید، هزینه ثابت کار را نیز دریافت می کنند.

اگر شما به این کار علاقه دارید پس درنگ نکنید چرا که با توجه به نیاز هر جامعه ای به این تکنسین های ماهر، بازار کار خوبی در انتظار شما خواهد بود. شما می توانید با ثبت نام در دوره آموزشی تعمیرات بردهای الکترونیکی اولین گام را در این راستا بردارید.

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی

هزینه راه اندازی شغل تعمیر بردهای  الکترونیکی چقدر است؟

 

هزینه های افتتاح این نوع مشاغل از بسیاری از انواع دیگر کمتر است. چون این شغل می تواند در خارج از مغازه اداره شود و نیازی به حضور در محل نیست. بسیاری از خدمات را می توان از راه دور انجام داد که این هزینه ها را بیشتر کاهش می دهد. یکی از بزرگترین هزینه های اولیه خرید ابزار و تجهیزات لازم است. قیمت ابزارها و نرم افزارهای مورد نیاز می تواند  متغیر باشد. همچنین نرم افزارهایی به عنوان خدمات تشخیصی (SaaS) در دسترس هستند که به صورت  ابری کار می کنند و هزینه ماهانه یا سالانه دریافت می کنند. بسته به موقعیت مکانی، ممکن است انجام انواع  تعمیرات مجوز لازم داشته باشید. اگر قصد ورود به منازل و مشاغل مشتریان خود را دارید، هزینه بیمه را نیز باید در نظر بگیرید.

در آمد تعمیرات برد الکترونیکی چقدر است؟

 

مشاغل الکترونیک و تعمیرات رایانه با دریافت هزینه ای برای کار و تخصص خود در تعمیر دستگاه های مختلف درآمد کسب می کنند. برخی از این مشاغل همچنین به منظور نوسازی و فروش مجدد لپ تاپ، تلفن های هوشمند و دستگاه های بازی مورد استفاده خود را خریداری می کنند. بسته به پیچیدگی کار، در آمد تعمیرات رایانه ها و سایر دستگاه های الکترونیکی می تواند متغیر باشد.

صاحب مشاغل لوازم الکترونیکی و تعمیر کامپیوتر بسته به دانش و تجربه می تواند بین 7 تا 15 میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشد. با وجود کارکنان اضافی متخصص در انواع مختلف دستگاه ها، سود می تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی

چگونه می توانید کسب و کار خود را سودآورتر کنید؟

 

  • مدرک فنی حرفه ای کسب کنید
  • از تلگرام و اینستاگرام برای تبلیغات استفاده کنید
  • مهارت خود را همیشه بروز نگه دارید
  • مشتری مدار باشید
  • برای کاری که ارائه می دهید ضمانتی در نظر بگیرید
  • در زمان مشخصی کار را به موقع تحویل دهید

مهارت های لازم شغل تعمیرات برد الکترونیکی

 

  • آشنایی با قطعات الکترونیکی
  • شناخت بردهای الکترونیکی و ویژگی های آنها
  • آشنایی با انواع ابزارهای لازم برای تعمیرات برد و نحوه کار با آنها
  • آشنایی با مراحل تعمیر بردهای الکترونیکی
  • عیب یابی و تعمیر بردهای الکترونیکی

دستگاه هایی که در آن از برد الکترونیکی استفاده می شود؟

 

مدار چاپی تقریباً در هر دستگاه الکترونیکی ، از تلفن های هوشمند و رایانه گرفته تا تلویزیون و جاروبرقی استفاده می شود. اگر دستگاهی برای کار نیاز به اتصال الکتریکی  داشته باشد پس در آن از برد مدار چاپی استفاده شده است که گاهی اوقات فوق العاده کوچک و نازک است.pcb در تلفن های هوشمند، رایانه ها، تلویزیون ها و دستگاه های خلاء و... استفاده می شود.

با پیشرفت تکنولوژی  طراحی و توسعه بردهای مدار نیز امکان اجزای کوچکتر و پیچیده تر و برد های نازک و کم حجم را فراهم کرده است. این امر باعث می شود روند تعمیر برد مدار بسیار پیچیده باشد زیرا انواع مختلف اندازه ها و طراحی متفاوت آن وجود دارد.

مشکلات رایج برد الکترونیکی

در واقع، شایع ترین علل خرابی PCB ناشی از آسیب فیزیکی به دستگاه یا قسمت داخلی آن است.  که می تواند مربوط به فشار فیزیکی یا شوک باشد. ممکن است دستگاه مورد نظر از فاصله زیادی افتاده باشد. شاید توسط یک شیء دیگر مورد اصابت یا ضربه  قرار گرفته باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که دستگاه به هر دلیلی بازشده  و آسیب مستقیماً به برد آن وارد شده باشد.

تا زمانی که برد کاملا خراب نشده باشد آسیب های فیزیکی را می توان  جبران کرد. به طور کلی، این کار شامل جدا کردن قسمت های آسیب دیده برد و تعمیر  و مونتاژ مجدد است. ترمیم آسیب های فیزیکی فقط باید توسط یک متخصص آموزش دیده و با تجربه انجام شود. در بیشتر موارد، نیاز به بازسازی برد، خرید مجدد قطعات و بازسازی رسانا است.

جدا از آسیب های فیزیکی، قطعات عیوب دیگر شایع ترین علت خرابی مدار چاپی هستند. در حقیقت،  هنگامی که هیچ آسیب فیزیکی وجود نداشته باشد، اما دستگاه کار نکند یا روشن نشود، تقریباً می توانید تضمین کنید که مربوط به یکی از اجزای متصل به برد است.

 قطعه معیوب می تواند هر چیزی باشد، از یک خازن گرفته تا یک دیود یا ریزپردازنده. اگر قطعه از بین رفته  یا کار نمی کند، ممکن است نیاز به تعویض کامل داشته باشد. با این حال، همیشه مشکل اصلی از قطعه نیست. گاهی اوقات به دلیل افزایش سن، گرم شدن بیش از حد و افت ولتاژ، رساناها ممکن است تا حدی خراب شود و دیگر کار نکنند. همچنین ممکن است یک یا چندین جزء  به طور کامل از سایر قطعات جدا شده و نیاز به دوباره بستن داشته باشد.

در صورت خرابی برد، برای دستگاه می تواند مشکلات جدی ایجاد شود. با گذشت زمان، بردهای الکترونیکی دچار ساییدگی می شوند و این امر می تواند عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار دهد. مواردی مانند آب و هوا، رطوبت، سال تولید و حتی ارتفاع می تواند بر وضعیت برد تأثیر بگذارد.

آموزشگاه فنی پایتخت علاوه بر دوره تعمیر برد الکترونیک سایر دوره های تخصصی الکترونیک و تعمیرات از جمله دوره آموزش تعیرات لوازم خانگی ، تعمیرات لپ تاپ و موبایل ، تعمیرات و نصب پکیج و ... زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور برگزار می کند .برای دریافت جزییات بیشتر و مشاوره رایگان توسط اساتید دوره  از طریق آدرس سایت به نشانی  https://fannipaytakht.com/  و یا شماره های 02166577385 - 02166577386 اقدام نمایید .

 

ارسال نظر: