آشنایی و خرید تجهیزات آزمایشگاهی

کدخبر: 2373741

شرکت دانشور شیمی نمایندگی دستگاه و تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی می باشد.که 10 سال خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی را ارائه می دهد. با دانشور شیمی در تماس باشید.

لوازم آزمایشگاهی متفاوت و پرکاربرد از جمله هات پلیت نقش عمده و اصلی را در یک آزمایشگاه تحقیقاتی ایفا می‌کنند. در حقیقت پیشرفت کاری یک آزمایشگاه و رسیدن به یک نتیجه‎‌ی مطلوب بدون در اختیار داشتن ابزار کاری مناسب امکان‌پذیر نبوده و در انجام کار اختلالاتی را ایجاد می‌کند. از این رو برای رسیدن به یک نتیجه‎‌ی درست در زمان سریع‌‎تر و از طریق یک روش اصولی همواره به تجهیزات خاصی چون هات پلیت نیاز می‎‌باشد. عدم تکمیل تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه و موکول کردن خرید این تجهیزات به زمان دیگر مانع از توسعه‎‌ی تحقیقات و انجام آزمایشات متنوع خواهد شد. با توجه به این موضوع اگر قصد تکمیل لوازم آزمایشگاه خود را دارید و یا به دنبال تهیه‌‎ی یکی از ابزارهای کار آزمایشگاهی هستید با ما همراه باشید تا با نکات بیشتری در این حوزه آشنایی پیدا کنید.

 

 

فرقی نمی‌کند که در کدام یک از رشته‎‌های آزمایشگاهی فعالیت می‌کنید و برای چه منظوری قصد راه اندازی یک آزمایشگاه را دارید به هر حال تمامی مراکز چه آزمایشگاه‎‌های نفت و گاز باشد و چه آزمایشگاه داروسازی و یا رنگ و رزین و حتی آب و فاضلاب و آزمایشگاه ژنتیک و... می‎‌بایست تجهیزات باکیفیت و مناسبی را در اختیار داشته باشید. عدم برخورداری از هات پلیت یا دیگر وسایل آزمایشگاهی در هنگام کار منجر به کلافگی کارکنان و یا عدم آماده سازی محلول‌‎ها و مواد جهت بررسی و تحقیق می‌شود. بنابراین در راه اندازی یک مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی بعد از تهیه‌‎ی مکان مناسب و استاندارد، خرید تجهیزات باکیفیت از دانشور شیمی در تسریع انتخاب محصولات می‌تواند مؤثر باشد.

انواع تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی

آشنایی با انواع تجهیزات آزمایشگاهی و کسب اطلاعات بیشتر در این باره می‌تواند گامی مثبت در جهت راه اندازی اصولی و استاندارد یک آزمایشگاه باشد.

  • هات پلیت؛ این وسیله از جمله ابزارهای ارزشمند در آزمایشگاه جهت ایجاد حرارت و گرم کردن نمونه‎‌ها می‎‌باشد. هات پلیت‎‌ها در فروشگاه تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی در انواع متفاوتی چون هات پلیت‎‌های استیرر، شیکر آزمایشگاهی، شیکر لوله، مگنت آزمایشگاهی عرضه می‌شوند.

هاتپلیت‎‌های استیرر

هاپلیت‎‌های استیرر یا همزن مغناطیسی توسط یک آهنربای موتوری و چرخش میله‎‌ی همزنی که دارد به حل نمودن نمونه و یا گرم کردن آن می‎‌پردازد. این دستگاه با دارا بودن صفحه نمایش دیجیتالی از قابلیت تنظیم دما و تنظیم سرعت همزن برخوردار بوده و از آن می‌توان در جهت جداسازی نمونه‌‎ها و  گرم کردن نمونه بدون رسیدن به نقطه‎‌ی داغ استفاده نمود.

شیکر آزمایشگاهی

این محصول آزمایشگاهی در ابعاد متفاوت و متناسب با شیشه‎‌های مختلف آزمایشگاه تولید و عرضه‎‌ی بازار می‎‌شود. شیکر آزمایشگاهی برخلاف استیرر از همزن برخوردار نبوده  و به جای آن دارای صفحه‌‎ی متحرکی است که با هوادهی، و تکان دادن منجر به همزدن نمونه و درعین حال گرم شدن آن می‌شود. این هات پلیت نیز از صفحه‎‌ی دیجیتال تایمدار برخوردار می‎‌باشد.

شیکر لوله

از دیگر انواع هات پلیت‎‌ها شیکر لوله یا همان ورتکس میکسر است که با داشتن یک هد کوچک توانایی نگهداشتن لوله‎‌های آزمایشگاهی را داشته و برای جداسازی رسوب حاصل از سانتریفیوژ نمونه‎‌ها مناسب می‌‎باشد.

مگنت آزمایشگاهی

این مگنت‎‌های آزمایشگاهی در مدل‎‌های متفاوتی چون تک خانه، چندانه، دیجیتال و آنالوگ در فروشگاه لوازم آزمایشگاهی عرضه شده و با انجام اعمال هم زدن و گرم کردن نمونه به آماده سازی نمونه کمک می‌کنند.

  • اتوکلاو؛ وسایل و مواد آزمایشگاهی معمولاً در تماس با مواد متفاوت هستند که منجر به آلودگی آن‌‎ها به مواد قارچی و باکتریای خواهد شد. از این‌رو جهت تضمین سلامت کارکنان و بی خطر سازی زباله‎‌های خطرناک می‌توان از اتوکلاو استفاده نمود. در حقیقت در طی فرآیند استریل‌سازی که به واسطه‎‌ی اتوکلاو انجام می‌گیرد می‌توان این اطمینان را داشت که کلیه‌‎ی آلودگی‌‎ها و میکروارگانیسم‎‌ها در طی مراحل متفاوتی از بین خواهند رفت. اتوکلاوها را نیز می‌توان در انواع متفاوتی چون اتوکلاو دیگی، کشویی، رومیزی یافت که به طور کلی همه‎‌ی این اتوکلاوها در قسمت صفحه نمایش خود دارای کلیدهایی برای انتخاب نوع سیکل بر اساس دما و نوع بار استریل هستند که قبل از شروع کار با دستگاه می‎‌بایست نوع مورد نظر را انتخاب نمود.

 از اجزای اصلی این دستگاه‎‌ها نیز می‌توان به قطعاتی چون چمبر، شیربرقی، مولد بخار، مخزن آب، سنسوردما، المنت، ترموستات ایمنی و... اشاره نمود که کلیه‌‎ی این اجزا در کنارهم و با همکاری یکدیگر عملکرد دستگاه یعنی استریل نمودن مواد و سایل را فراهم می‎‌آورند.

  • ترازوی آزمایشگاهی؛ ترازوی آزمایشگاهی نقش مهمی را در مخلوط کردن نمونه‎‌ها، نتیجه‌گیری پس از آزمایش و به دست آوردن محلول مورد نیاز خود ایفا می‌کند. یکی از مهم‎‌ترین مسائلی که در خرید این وسیله آزمایشگاهی مطرح می‌شود بدون خطا بودن آن می‌‎باشد. در حقیقت اندازه‌گیری دقیق نمونه‎‌ها و تناسب مخلوط کردن آن‎‌ها و تغییراتی که از لحاظ وزنی بر روی آن‎‌ها پس از انجام آزمایش ایجاد شده جز از طریق اندازه‌گیری به واسطه‌‎ی یک ترازو با کمترین میزان خطا امکان‌پذیر نمی‌‎باشد.
  • آون آزمایشگاهی؛ آون آزمایشگاهی هماند هات پلیت یا اتوکلاو برای حضور در محیط آزمایشگاه ضروری بوده و از آن در جهت خشک کردن و استریل نمودن وسایل آزمایشگاهی می‌توان بهره برد. این وسیله‎‌ی بسیار مهم در حقیقت به کمک المنت حرارتی خود و جریان همرفتی که در داخل محوطه ایجاد می‌کند اقدام به خشک نمودن و یا پختن و درمان کردن مواد و وسایل می‌پردازد.برای مشاهده انواع آون آزمایشگاهی به سایت دانشور شیمی مراجه کنید
  • انکوباتور؛ انکوباتور همانند هات پلیت از دیگر لوازم آزمایشگاهی پرکاربرد می‌‎باشد. از این وسیله در آزمایشگاه به جهت فراهم آوردن محیطی ایزوله و عاری از باکتری جهت کشت مناسب سلولی و میکروبی و دیگر میکروارگانیسم‎‌های زنده استفاده می‌شود. این دستگاه نیز همانند دیگر اجزای لوازم آزمایشگاهی در انواع و مدل‎‌های مختلف موجود بوده و آن‎‌ها را می‌توان از نظر امکانات و قابلیت‌‎ها و اندازه  به دسته‌‎های مختلفی تقسیم نمود که انکوباتور ایستاده در کف، مدل اتاق، مدل رومیزی از جمله انکوباتورهای موجود از لحاظ اندازه و انکوباتورهای یخچال‌‎دار، انکوباتور آزمایشگاهی co2 و انکوباتورهای شیکردار از جمله انواع موجود این محصولات هستند که قابلیت‎‌های متفاوتی دارند.

خرید تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی

بعد از کسب اطلاعات در خصوص انواع لوازم آزمایشگاهی اعم از هات پلیت، اتوکلاو، انکوباتور، آون آزمایشگاهی و ترازوی آزمایشگاهی نیاز است تا با نکاتی مهمی درخصوص خرید این وسایل آشنا شویم.

  • خرید لوازم آزمایشگاهی از مراکز معتبر؛ در هنگام خرید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی با مراکز متعددی مواجه خواهید شد که هر یک سعی در فروش لوازم خود دارند. اما در این میان ممکن است فروشندگانی حضور داشته باشند که با دادن اطلاعات غلط در خصوص محصول و یا فروش محصول تقلبی یا ضعیف به عنوان یک وسیله‎‌ی بسیار باکیفیت منجر به ایجاد ضرر مالی شوند. از این‌رو توصیه می‌کنیم که حتماً در خصوص معتبر بودن مرکز مورد نظر و خدماتی که توسط این مرکز ارائه می‌شود از جمله گارانتی محصولاتی چون هات پلیت، انکوباتور و... و همچنین سیستم پشتیبانی اطلاعات کسب کنید تا بهترین محصول را از بهترین مرکز خریداری نمایید.
  • توجه به برند محصولات؛ نکته‎‌ی دیگری که در خصوص خرید تجهیزات مختلف آزمایشگاهی از جمله هات پلیت و اتوکلاو و .. مطرح می‌شود این است که این وسایل از برند معتبر و شناخته شده‎‌ای برخوردار باشند و در صورت خرابی بتوان قطعات مختلف آن را به راحتی پیدا کرده و به تعمیر آن پرداخت. با تحقیق بیشتر در خصوص لوازم آزمایشگاهی مورد نیاز و مقایسه‎‌ی محصولات مختلف با یکدیگر می‌توانید محصولاتی با کیفیت بالاتر و عمر طولانی‎‌تر خریداری نمایید.
  • توجه به قیمت لوازم آزمایشگاهی؛ هات پلیت، آون آزمایشگاهی و دیگر لوازم آزمایشگاهی بسته به نوع کاربرد، برند و قابلیت‎‌هایی که ارائه می‌دهند از قیمت‎‌های متفاوتی برخوردار هستند. اما نکته‎‌ای که اهمیت دارد این است که در خصوص خرید هر یک وسایل به خوبی تحقیق نمایید تا با کیفیت‎‌ترین محصول را با قیمت مناسب و واقعی آن تهیه فرمایید.

شرکت دانشور شیمی با عرضه محصولاتی با بهترین برند به همراه گارانتی طلایی، از جمله برترین و بزرگ‎‌ترین واردکنندگان تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی و مواد شیمیای و تجهیزات آزمایشگاه نفت و گاز و... محسوب می‌شود. این شرکت با ارائه‌‎ی خدمات متنوع اعم از نصب و راه اندازی رایگان محصولات، آموزش رایگان دستگاه‎‌ها و تست نمونه‎‌ها به صورت کاملاً رایگان و فروش اینتنرتی محصولات خود سعی در آسان سازی مراحل خرید و نصب دستگاه‌‎ها دارد. شرکت دانشور شیمی علاوه بر واردات لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی، اقدام به تولید این محصولات نموده که این محصولات تولیدی در نوع خود بی‌‎نظیر می‎‌باشد. جهت آشنایی بیشتر با این شرکت و خرید محصولات می‌توانید به آدرس https://www.d-chemi.com/ مراجعه نمایید.

 

ارسال نظر: